Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی فولیان روز دوشنبه در حاشیه سومین نشست کارگروه نظارت و پیگیری حقوقه عامه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خیلی از پزشکان پس از ویزیت بیماران برای امور تشخیصی آنها را به آزمایشگاه ها و رادیوگرافی ها ارجاع می دهند و تشخیص عارضه را به مشاهده نتیجه موکول می کنند که در این صورت مطب پزشکان مربوطه پس از مراجعه دوباره بیمار حق گرفتن هزینه مجدد را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: عموم پزشکان این موضوع را رعایت می کنند اما عده ای کم نیز در این خصوص تخلف می کنند که از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده مراتب را برای پیگیری به دادستانی اعلام کنند.

این مسوول قضایی گفت: از دانشگاه علوم پزشکی نیز درخواست می شود تا نظارت های لازم را بر مطب های پزشکی داشته و این موضوع را به پزشکان گوشزد کنند تا شاهد تخلف و تضییع حقوق عامه در این رابطه نباشیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین با بیان اینکه یکی از دستور کارهای این نشست که گلایه مردم را داشته است موضوع سگ های پرسه زن یا ولگرد بود،افزود: در این خصوص دستورالعمل مشخصی وجود دارد و وظایف دستگاه ها مشخص شده است.

این مسوول قضایی گفت:  عدم کنترل سگ های ولگرد از مصادیق نقض حقوق عامه به شمار می رود و مشکلات بهداشتی و اجتماعی با خود به دنبال دارد و دستگاه های مسوول در این زمینه باید به وظایف قانونی خود عمل کنند در غیر این صورت ترک فعل کرده و با آنها مطابق با قانون برخورد می‌شود. 

این مسوول با اشاره به ضرورت پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز با نظارت به هنگام دستگاه های اجرایی ذیربط،گفت: یکی از معضلات در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز ورود غیرقانونی دهیاران و شوراهاست، دهیاران در صیانت از اراضی کشاورزی وظیفه دارند و نباید با اقدامات خود در تغییر کاربری ها دخالت داشته باشند.  

وی همچنین اظهار داشت: موضوعی به تازگی و براساس پیشنهاد یکی از نمایندگان در مجلس تصویب شده که حاکی از این است که احداث اتاقک کارگری و نگهبانی تغییر کاربری غیرمجاز محسوب نمی شود و خیلی از شهروندان و کشاورزان با مراجعه به دادگستری در این خصوص سوال و ابهام دارند که باید اعلام کرد هر مصوبه مجلس باید به تایید شورای نگهبان برسد و تشریفات آن انجام شود تا  به قانون تبدیل شده و اجرایی شود بنابراین همچنان احداث هرگونه اتاقک در زمین های کشاورزی اعم از زراعی و باغی بدون مجوز کمیسیون های قانونی پیش بینی شده جرم بوده و ساخت و سازهای آن باید قلع و قمع شود. 

برچسب‌ها دادگستری دانشگاه علوم پزشکی قزوین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری دانشگاه علوم پزشکی قزوین دادگستری دانشگاه علوم پزشکی قزوین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۱۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی نمایشگاه و جشنواره سلامت از شهروندان

ایسنا/هرمزگان نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس با ۳۰ غرفه امروز میزبان شهروندان است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، نمایشگاه سلامت در ۳۰ غرفه شامل؛ بهداشت، درمان، اورژانس، مشاوره و حوزه‌های مختلف درمانی برپا شده است.

در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک، کنترل فشار و قند خون، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان صورت می‌گیرد.

این نمایشگاه امروز هفتم اردیبهشت در بلوار ساحلی بوستان غدیر (زیر پرچم ) از ساعت ۱۷ تا ۲۲ جهت بازدید عموم مردم دایر است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نتانیاهو مانع از انعقاد توافق درباره جنگ غزه می‌شود
  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • گزارش تصویری از نمایشگاه وجشنواره سلامت در بندرعباس
  • میزبانی نمایشگاه و جشنواره سلامت از شهروندان
  • رونمایی نخستین حلقه مستند روایی معجزه مادری در بوشهر
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت