Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد بر اساس مصوبه مجلس در بودجه ۱۴۰۰، مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان برای تامین قیر پروژه‌های عمرانی بین دستگاه‌های مربوطه مصوب شد که باید هرچه زودتر توزیع شود.

به گزارش برنا، «محمدرضا رضائی کوچی» در توضیح نشست روز دوشنبه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در بودجه ۱۴۰۰ مقرر شد ۱۵ هزار میلیارد تومان برای تامین قیر پروژه‌های عمرانی میان دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت راه شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی، وزارت آموزش و پرورش و سازمان شهرداری ها توزیع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۷ ماه از سال گذشته اما هنوز هیچ پولی به دستگاه‌های اجرایی پرداخت نشده است، تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز، عملیات آسفالت معابر در شرایط آب و هوایی این فصل بسیار سخت می‌شود. بر همین اساس تاکید داریم هرچه سریع‌تر نقدینگی ۱۵ هزار میلیارد تومانی در اختیار دستگاه‌ها قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: در جلسه امروز کمیسیون عمران با مسوولانی از وزارت نفت و دستگاه‌های اجرایی توافق شد که نقدینگی در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد. خوشبختانه رییس سازمان برنامه و بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومان مذکور تخصیص داده شده و دستگاه‌های اجرایی باید هر چه سریع تر این نقدینگی را جذب کنند.

رضایی کوچی با بیان اینکه از زمان نهایی شدن پرداخت ۱۵ هزار میلیارد تومان برای تامین قیر، قیمت آن یک میلیون تومان افزایش یافته است، افزود: این افزایش به معنی نبود نظارت است و بی‌تردید با این افزایش قیمت، امکان آسفالت بسیاری از جاده‌ها وجود ندارد.

رییس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: از سازمان بورس دعوت خواهیم کرد تا قیمت پایه‌ای در بورس برای قیر مشخص کرده و کمیته نظارتی بر این موضوع نظارت کند. عرضه محصولات در بورس به معنی افزایش بی نهایت آن نیست کما اینکه برای قیر این اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه به محض عرضه قیر در بورس به شکل سرسام آوری قیمت آن افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: این عامل سبب شده هزینه تمام شده پروژه های عمرانی افزایش یابد. از این رو تاکید ما این است که قیمت واقعی شود تا پروژه‌های عمرانی مسیر طبیعی خود را طی کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بودجه مسکن بسیج وزارت آموزش و پرورش شهرداری شورای اسلامی شرایط آب و هوایی نقدینگی وزارت نفت سازمان برنامه و بودجه مجلس بسیج بودجه شهرداری مجلس شورای اسلامی مجلس ۱۵ هزار میلیارد تومان کمیسیون عمران مجلس دستگاه های اجرایی پروژه های عمرانی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۲۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختیارات استان‌ها در اجرای طرح مولد سازی افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم بازیان معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور شامگاه سه شنبه در نشست کارگروه مولدسازی دارایی‌های دولت در استان هرمزگان؛ هدف از اجرای طرح مولد سازی را ایجاد جاذبه و تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کشور دانست و اظهار داشت: بعضاً شاهد مقاومت‌هایی در برابر اجرای طرح مولدسازی هستیم که این مقاومت‌ها در بسیاری از موارد حاصل نگاه مدیران است چرا که آن‌ها از علاقه‌ای ندارند در زمان مدیریتشان ملکی را از دست دهند.

وی افزود: برخی از مدیران از دست دادن املاک را در مولدسازی مانند بازگشت بودجه به خزانه عیب می‌دانند در حالی که مولدسازی حُسنی بزرگ برای مدیران به شمار می‌آید و کاری جهاد گونه است.

بازیان گفت: اعتقاد ما این است که مولدسازی به جایی نخواهد رسید مگر اینکه سه اصلِ از دستگاه، با دستگاه و برای دستگاه در آن رعایت شود چنانچه معتقدیم تا زمانی که خود دستگاه‌های اجرایی به این درک نرسند و پای کار انجام مولدسازی نیایند این طرح به سرانجام نخواهد رسید.

وی تاکید کرد: یکی از راه‌های تشویق دستگاه‌های اجرایی به مولد سازی این است که منابع حاصل از مولدسازی برای خود دستگاهِ اجراییِ صاحب ملک هزینه شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور راهبردِ از استان، با استان و برای استان را دیگر رویکرد مولدسازی در کشور دانست و اظهار داشت: مولد سازی در مدیریت زمانی و فرآیندی دچار مشکل بود از این رو اختیارات مولدسازی را به استان‌ها واگذار کردیم و تنها کاری که در پایتخت انجام می‌شود قیمت‌گذاری نهایی است که آن هم به زودی به استان‌ها واگذار خواهد شد و اختیارات استان‌ها و استانداران برای اجرای این طرح بیشتر خواهد شد.

بازیان تاکید کرد: مردم باید نتیجه حاصل از مولدسازی را لمس کنند؛ مطمئن باشید اگر بیمارستانی که به دلیل کمبود اعتبارات با تأخیر در بهره‌برداری روبرو بوده یک روز هم زودتر افتتاح شود آثار و برکات آن برای جامعه سرازیر خواهد شد و اگر به دلیل تعللی که مدیری داشته به دلیل کمبود تخت بیمارستانی نفری جان خود را از دست دهد آن مدیر نیز در مرگ آن شخص مسئول خواهد بود.

وی بیان‌کرد: متأسفانه در استان هرمزگان شاهد وجود پروژه‌هایی هستیم که بیش از یک دهه با تأخیر در بهره‌برداری روبرو بوده‌اند در حالی که می‌توان این پروژه‌ها از طریق منابع مولد سازی به سرانجام رساند.

معاون وزیر اقتصاد و امور دارایی، خاطرنشان‌کرد: در شرایط محدودیت‌هایی که کشور در حوزه بودجه با آن روبرو است با اجرای مولد سازی می‌توان منابعی در حد بودجه جاری کشور را به کمک تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آورد و بسیاری مسائل را مرتفع کرد.

کد خبر 6099778

دیگر خبرها

  • کشاورزی در خطر اپیدمی! مجلس به دنبال حل مشکل واردات نهاده‌های کشاورزی
  • اختیارات استان‌ها در اجرای طرح مولد سازی افزایش می‌یابد
  • رسالت معاونت پارلمانی تعامل گسترده، شفاف و سالم با مجلس است
  • ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • سخنگوی شورای نگهبان: رد صلاحیت حسن روحانی دلایل متعدد دارد / ایرادات به لایحه حجاب پابرجاست
  • شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد/ تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب