Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد بر اساس مصوبه مجلس در بودجه ۱۴۰۰، مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان برای تامین قیر پروژه‌های عمرانی بین دستگاه‌های مربوطه مصوب شد که باید هرچه زودتر توزیع شود.

 «محمدرضا رضائی کوچی» در توضیح نشست روز دوشنبه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در بودجه ۱۴۰۰ مقرر شد ۱۵ هزار میلیارد تومان برای تامین قیر پروژه‌های عمرانی میان دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت راه شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی، وزارت آموزش و پرورش و سازمان شهرداری ها توزیع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۷ ماه از سال گذشته اما هنوز هیچ پولی به دستگاه‌های اجرایی پرداخت نشده است، تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز، عملیات آسفالت معابر در شرایط آب و هوایی این فصل بسیار سخت می‌شود. بر همین اساس تاکید داریم هرچه سریع‌تر نقدینگی ۱۵ هزار میلیارد تومانی در اختیار دستگاه‌ها قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: در جلسه امروز کمیسیون عمران با مسوولانی از وزارت نفت و دستگاه‌های اجرایی توافق شد که نقدینگی در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد. خوشبختانه رییس سازمان برنامه و بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومان مذکور تخصیص داده شده و دستگاه‌های اجرایی باید هر چه سریع تر این نقدینگی را جذب کنند.

رضایی کوچی با بیان اینکه از زمان نهایی شدن پرداخت ۱۵ هزار میلیارد تومان برای تامین قیر، قیمت آن یک میلیون تومان افزایش یافته است، افزود: این افزایش به معنی نبود نظارت است و بی‌تردید با این افزایش قیمت، امکان آسفالت بسیاری از جاده‌ها وجود ندارد.

رییس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: از سازمان بورس دعوت خواهیم کرد تا قیمت پایه‌ای در بورس برای قیر مشخص کرده و کمیته نظارتی بر این موضوع نظارت کند. عرضه محصولات در بورس به معنی افزایش بی نهایت آن نیست کما اینکه برای قیر این اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه به محض عرضه قیر در بورس به شکل سرسام آوری قیمت آن افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: این عامل سبب شده هزینه تمام شده پروژه های عمرانی افزایش یابد. از این رو تاکید ما این است که قیمت واقعی شود تا پروژه‌های عمرانی مسیر طبیعی خود را طی کنند.

/ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ۱۵ هزار میلیارد تومان کمیسیون عمران مجلس دستگاه های اجرایی پروژه های عمرانی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۲۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی

ایتنا - رئیس جمهور فرانسه خواستار آن شد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط کودکان زیر ۱۵ سال در اتحادیه اروپا، تحت کنترل والدین باشد.
امانوئل مکرون در یک سخنرانی مفصل درباره آینده اتحادیه اروپا در دانشگاه سوربن پاریس، گفت: قبل از ۱۵ سالگی باید کنترل والدین برای دسترسی به فضای دیجیتال وجود داشته باشد. اگر محتوا چک نشود، این دسترسی، انواع خطرات و تحریفات ذهنی را ایجاد می‌کند که می‌تواند انواع نفرت را توجیه کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، فرانسه در سال‌های اخیر شاهد حوادث خشونت‌بار مکرری بوده که دسترسی کودکان خردسال به اینترنت در وقوع آنها، نقش داشته است.

بر اساس گزارش لوکال، اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی مانند تیک‌تاک همچنین در ناآرامی‌هایی که پس از تیراندازی پلیس به یک نوجوان در حومه پاریس در سال ۲۰۲۳ روی داد و به بسیاری از شهرهای فرانسه گسترش یافت، نقش داشتند.

پارلمان فرانسه سال گذشته، لایحه محدودیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای کاربران زیر ۱۵ سال را تصویب کرد. بر اساس این مصوبه، دسترسی کودکان زیر ۱۵ سال به شبکه‌های اجتماعی منوط به رضایت والدین شد و این مصوبه همچنین به والدین اجازه می‌دهد حساب‌های کاربری کودکان زیر ۱۵ ساله‌ خود را در شبکه‌های اجتماعی به حالت تعلیق درآورند.

پس از تصویب این لایحه در مجلس ملی فرانسه که با هدف مبارزه با هرزه‌نگاری، آزار و اذیت سایبری و رفتارهای اعتیادآور صورت گرفت، مجلس سنا هم به آن رای مثبت داد.

دیگر خبرها

  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • واردات گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران