Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگران واحد اجرائیات شهرداری اهواز در اعتراض به عقب افتادن حقوق سه ماهه خود در ورودی شهرداری اهواز تجمع کردنداما نایب رئیس شورای شهر معتقد است که شهرداری هیچ قصوری در این رابطه ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کارگران واحد اجراییات شهرداری منطقه ۴ اهواز به علت تعویق افتادن حقوق خود با تحصن در ورودی شهرداری اهواز اعتراض خود را اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده کارگران می‌گوید: مدرک تحصیلی من لیسانس است و به علت نبود کار وارد واحد اجراییات شهرداری شدم اما چه گناهی کرده‌ایم که همیشه باید برای حقوق خود خواهش کنیم. از وقتی پیمان کار فعلی کار را به عهده گرفته برای دریافت حقوق باید اعتراض کنیم و بدون اعتراض حقوقی به ما نمی‌دهد. از ابتدای سال تا کنون هر دو ماه یک بار حقوق گرفته‌ایم و الان حقوق مرداد، شهریور و مهر را طلب داریم.

حجت الله زارع زاده، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا شفافیت را یکی از مباحث جدی شورای شهر ششم و رویکرد شهردار جدید دانست و گفت: درواقع ورود به شفافیت و پایان دادن به هر نوع عملکرد مخالف قانون از اولویت‌های شورای شهر ششم است.

وی افزود: پیمان کار واحد اجراییات در ماه‌های گذشته صورتحساب‌های خود را به صورت علی‌الحساب و بیشتر آنچه که باید دریافت می‌کرد و از محل این افزایش دریافتی، حقوق و دستمزد کارکنان را پرداخت می‌کرد.

زارع زاده گفت: بر ارسال قرارداد منعقد شده میان شهرداری و پیمان کار ۳۴۶ نفر باید توسط او می‌گرفتند اما ۶۹ نفر مازاد بر حق پیمان و بدون توجه به قرارداد، استخدام شده‌اند بنابراین برای تعویق در پرداخت حقوق این افراد پیمانکار باید پاسخگو باشد.

نایب رئیس شورای شهر اهواز تصریح کرد: دلیل اصلی پرداخت نشدن حقوق، استخدام مازاد بر قرارداد توسط پیمانکار بود و باید حقوق کارگران توسط وی پرداخت شود چون هیچ رابطه استخدامی بین کارگر و شهرداری وجود ندارد و آنها تحت استخدام پیمانکار هستند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری مطابق با قرارداد منعقد شده با پیمانکار پرداختی داشته و هیچ گونه بدهی به وی ندارد، افزود: وقتی پیمانکاری کارگری را استخدام می‌کند بر اساس قانون در زمینه پرداخت حقوق و حق بیمه آنها مسئول است.

زارع زاده توضیح داد: کارگران از روی ناچاری با تجمع جلوی شهرداری اعتراض می‌کنند این درحالی است که شهرداری به تعهدات خود در قرارداد عمل کرده است با این حال با پیگیری‌های انجام شده دو ماه حقوق معوق آنها پرداخت شد و راه‌های قانونی برای به‌کارگیری این افراد در بخش‌های دیگر در حال بررسی است.

وی یادآور شد: شهردار و شورای شهر به هیچ عنوان اقدامی خلاف قانون نخواهند کرد و هر پیمانکاری که به تعهدات خود بر اساس قرارداد عمل نکند در مورد تمدید قراردادش تجدید نظر خواهد شد.

کد خبر 529280

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پارلمان شهری کلانشهر شهرداری شوراي شهر اهواز شهرداري اهواز نایب رئیس شورای شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری اهواز نایب رئیس شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۲۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد با بیان اینکه ۲۰ درصد از سهم تامین اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری و ۸۰ درصد توسط دولت تامین شد گفت: توسعه فضای سبز شهر از مهم‌ترین برنامه‌های شورای شهر است، اما ایجاد بوستانی شبیه شهربازی در بجنورد ممکن نیست و از دایره جانمایی خارج شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی، جمشید عین‌بیگی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: اعضای دوره فعلی شورای شهر سه سال است که این منصب را عهده‌دار شده‌اند و دو سال پس از آغاز فعالیت شورا، شهردار بجنورد تغییر کرد.

وی افزود: سال گذشته ۲۶ دستگاه اتوبوس به توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی اختصاص پیدا کرد و ۱۴ اتوبوس تاکنون تحویل داده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد با بیان اینکه ۲۰ درصد از سهم تأمین اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری و ۸۰ درصد توسط دولت تأمین شد، خاطرنشان کرد: توسعه فضای سبز شهر از مهم‌ترین برنامه‌های شورای شهر است، اما ایجاد بوستانی شبیه شهربازی در بجنورد ممکن نیست و از دایره جانمایی خارج شد.

عین‌بیگی اضافه کرد: در زمینه فرهنگی و به منظور هویت‌بخشی به بجنورد و معرفی مفاخر و مشاهیر شهر، همایش نکوداشت آیت‌الله محمدتقی بجنوردی با حضور شرکت‌کنندگانی از استان‌های مختلف برگزار شد.

وی گفت: به منظور استفاده از ظرفیت‌های نخبگان و دانشگاهیان، کمیته مطالعاتی از سوی کمیسیون عمران برگزار شد که اعضای شورا پایبند به تصمیمات آن هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: برگزاری جشن عید غدیر در پارک بش‌قارداش بجنورد با حضور کم‌نظیر مردم در سال گذشته از برنامه‌های شورا بود.

کد خبر 749050

دیگر خبرها

  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش روزنامه شهرداری به افشای قرارداد ۲ میلیارد یورویی
  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!