Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: فعالیت تصفیه‌خانه‌ها در شهرک‌های صنعتی سبب افت شدید سطح آب‌های زیرزمینی شده است و باید یک کارگروه مشترک از اداره کل حفاظت محیط زیست و سازمان صمت به این موضوع رسیدگی کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور پیش از ظهر امروز در کارگروه پژوهش و فناوری استان قزوین که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به فعالیت صنایع آلاینده محیط زیست اظهار داشت: فعالیت تصفیه‌خانه‌ها در شهرک‌های صنعتی سبب افت شدید سطح آب‌های زیرزمینی شده است و باید یک کارگروه مشترک از اداره کل حفاظت محیط زیست و سازمان صمت به این موضوع رسیدگی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بیشتر آلودگی هوای موجود در استان قزوین به خاطر فعالیت صنایع و کارخانجات است و به همین خاطر در جهت احقاق حقوق شهروندی باید فعالیت صنایع اصلاح و بهینه‌سازی شود تا از میزان آلایندگی آنها کاسته و از بین اتلاف سرمایه‌های ملی مانند آب، برق و گاز هم جلوگیری شود.

جمالی‌پور در ادامه به موضوع بهینه‌سازی مصرف برق و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از فعالیت نیروگاه‌ حرارتی تولید برق شهیدرجایی اشاره کرد و ادامه داد: به هر حال مصرف بیش از حد برق در استان قزوین سبب افزایش فعالیت نیروگاه شده و به دلیل قدیمی بودن سامانه‌های این نیروگاه و استفاده از سوخت مازوت آلودگی هوای قزوین در فصل سرد را به دنبال دارد.

انتقاد از وضعیت ایده‌پردازی در استان قزوین

استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت ایده‌پردازی در استان قزوین گفت: نخبگان این استان باید بیشتر از گذشته به دنبال ارائه راهکار و ایده‌های کاربردی برای حل معضلات زیست‌محیطی باشند.

بحران آب در ایران | دشت قزوین در وحشت آبی / زنگ هشدار تنش آبی به صدا درآمدبحران خشکسالی در ایران| 92 درصد استان قزوین درگیر خشکسالی شد / 60 درصد از کشت تابستانه آب نداردبحران آب در استان قزوین| تشنگی 316 روستای الموت و طارم سلفی در کنار رودخانه پر آب شاهرود / چرا وزارت نیرو به مطالبات جواب سربالا می‌دهد؟‌

جمالی‌پور افزود: در این حوزه باید پارک علم و فناوری استان قزوین به همراه بنیاد ملی نخبگان استان ورود جدی داشته باشند تا موضوع ایده‌پردازی از سوی دانشگاه‌های استان قزوین در حل مشکلات محیط‌زیستی و توسعه‌ای استان به جریان بیفتد.

وی ادامه داد: در ضمن باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناوری برای توسعه، بهسازی و نوسازی صنایع آلاینده محیط زیست در استان قزوین استفاده کنیم و کارگروه پژوهش و فناوری هم باید فعالیت‌های خود را با این خط‌ومشی دنبال کند. در ضمن انجمن‌ها و نهادهای غیردولتی هم باید در این حوزه به دانش‌بنیان‌ها کمک کنند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آلودگی های زیست محیطی صنایع آلاینده پارک علم و فناوری استانداری قزوین آلودگی های زیست محیطی صنایع آلاینده پارک علم و فناوری استانداری قزوین استان قزوین محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۲۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان یزد با اشاره به صدور اخطار برای واحدهای آلاینده، از پلمب دو واحد شن و ماسه متخلف و آلاینده در یزد خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سید رضا نورانیان صبح امروز در جریان بازدید از واحدهای شن و ماسه یزد اظهار داشت: بحث آلودگی هوا یکی از موضوعات بسیار مهمی است که در این دولت به صورت جدی مورد توجه قرار دارد و اقدامات گسترده‌ای در زمینه مقابله با آن صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اعتراضاتی که مردم برخی از نقاط داشتند، نسبت به آلایندگی واحدهای شن و ماسه بود که در این زمینه بازدید‌های لازم با صدور تذکر از سوی همکاران ما انجام گرفت.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان یزد ادامه داد: در این راستا، تیم پایش با همکاری واحد حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد دو واحد آلاینده شن و ماسه را در جاده یزد بافق با حکم قضایی و همراهی ماموران پاسگاه انتظامی فهرج پلمپ کردند.

نورانیان با اشاره به اینکه به همین دو واحد هم پیش از پلمپ اخطارهای قانونی برای رفع آلودگی داده شده بود تصریح کرد: این واحدها علاوه بر اینکه در لیست صنایع آلاینده استان قرار داشتند و علی رغم اخطارها و مهلت‌های داده شده، اقدام اصلاحی مؤثری انجام نداده و آلودگی ذرات آنها استمرار داشته است.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای آلاینده حتما باید نسبت به کاهش و رفع آلودگی اقدام لازم را انجام دهند گفت: با انجام این دو مورد پلمپ، تا رفع کامل آلایندگی از ادامه فعالیت واحدهای مذکور جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/781

دیگر خبرها

  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • مسوولان در نشر و چاپ کتاب نویسندگان را حمایت کنند
  • ۹۰ درصد استارت‌آپ‌ها محکوم به شکستند/عدم بازارسنجی علمی فعالیت‌های جدید و نو