Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر مشکین دشت گفت: طبق مصوبه هیأت وزیران علاوه بر شهرک‌های مهندسی زراعی، هواپیمایی و بعثت، شهرک شهید رستمی و محدوده لوکوموتیوسازی مپنا از پایین دست ریل راه آهن، جز محدوده بخش مرکزی مشکین دشت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داوود اسدپناه در یک نشست خبری، اظهار کرد: مشکل اصلی در مشکین دشت پس از شهرستان شدن فردیس، الحاق برخی شهرک‌ها از جمله شهرک شهید رستمی و منطقه مربوط به لوکوموتیو سازی مپنا به حوزه مشکین دشت است که پس از گذشت هشت سال از شهرستان شدن فردیس هنوز به نتیجه نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق مصوبه هیأت وزیران علاوه بر شهرک‌های مهندسی زراعی، هواپیمایی و بعثت، شهرک شهید رستمی و محدوده لوکوموتیو سازی مپنا از پایین دست ریل راه آهن، جز محدوده بخش مرکزی مشکین دشت است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشکین‌دشت تصریح کرد: حتی در انتخابات دوره پنجم و ششم شورای اسلامی، اهالی مناطق فوق به نمایندگان مشکین دشت رأی دادند اما علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده، کارشکنی‌ها در اجرای قانون موجب شده جمعیت بیش از ۱۰ هزار نفری ساکن در مناطق فوق بلاتکلیف بمانند.

‌اسدپناه گفت: با توجه به اینکه پرونده‌های مناطق فوق به شهرداری مشکین‌دشت منتقل نشده است و شهرداری طبق قانون اجازه ارائه خدمات به این مناطق را ندارد و فقط زباله‌های این مناطق گاهی اوقات توسط شهرداری فردیس جمع‌آوری می‌شود.

وی اضافه کرد: علیرغم پیگیری‌های انجام شده، شهرداری فردیس اسناد و پرونده‌های مناطق فوق را به شهرداری مشکین دشت انتقال نمی‌دهد و شورای فردیس با تبلیغات سو و پروپاگاندای رسانه‌ای موجب شده استاندار البرز اجرای مصوبه هیأت وزیران را متوقف کند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشکین‌دشت ادامه داد: از سوی دیگر طبق صورتجلسه‌ای با امضای فرماندار فردیس در آبانماه ۹۹، باید تغییر و انتقال پرونده‌ها از شهرداری فردیس به شهرداری مشکین دشت انجام شود، اما فرماندار فردیس هم برای اجرای مصوبه هیأت وزیران محافظه کاری می‌کند.

اسدپناه با بیان اینکه مصوبه هیأت وزیران لازم‌الاجراست، گفت: تهییج افکار عمومی و جمع‌آوری امضای عده‌ای از مردم توسط شورای فردیس برای جلوگیری از اجرای مصوبه هیأت وزیران کار درستی نیست درحالیکه مردم مناطق فوق برای دریافت خدمات بهتر و پایان بلاتکلیفی راضی به الحاق به مشکین دشت هستند.

بررسی طرح جامع مشکین دشت چشم به راه ابلاغ استاندار البرز

وی افزود: با توجه به اینکه طرح جامع مشکین دشت پس از ۱۰ سال در حال بررسی است، الحاق مناطق فوق باید تعیین تکلیف شود که این امر منوط به دستور ابلاغ از سوی استاندار البرز به اداره راه و شهرسازی است. علیرغم مکاتبه شورای قبلی با استاندار البرز و دو نامه از سوی شورای فعلی، استاندار به این امر توجهی نمی‌کند و بر اساس شنیده‌ها وی ترجیح می‌دهد انجام این موضوع را به استانداری بعدی واگذار کند. بررسی طرح جامع مشکین دشت معطل دستور استاندار به اداره راه و شهرسازی است و هزینه‌های شهرداری برای بررسی طرح جامع در حال از بین رفتن است.

رئیس شورای مشکین دشت خاطرنشان کرد: الحاق مناطق فوق به مشکین‌دشت، مطالبه به حق مردم است و توسط شورا پیگیری می‌شود که در این راستا از استاندار البرز تقاضا داریم دستور الحاق مناطق مذکور و اجرای مصوبه هیأت وزیران را صادر کند. تعلل در این امر توسط استاندار البرز ترک فعل محسوب می‌شود که این موضوع را توسط مراجع نظارتی پیگیری می‌کنیم.

کد خبر 529539

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مشکین دشت مپنا شهرداری مشکین دشت طرح الحاق شوراي شهر شورای شهر فردیس الحاقات استان البرز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اجرای مصوبه هیأت وزیران استاندار البرز شورای اسلامی رئیس شورای مناطق فوق مشکین دشت طرح جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۲۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفی سازی محصولات لازمه ورود به بازار‌های بین الملی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، علیرضا فخاری استاندار تهران در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران در تهران گفت: هر چقدر که بتوانیم در حوزه تولید و کیفی سازی در این امر از طریق استاندارد سازی ورود کنیم، می‌توانیم بخشی از بازار‌های دنیا را تحت تاثیر اقدامات تولیدی خود قرار دهیم.

استاندار تهران افزود: نیروی کار مناسب و مسلط و همچنین کاهش هزینه‌های جانبی مانند سوخت و هزینه‌های مرتبط با آن، ظرفیت بی بدیلی را در مقایسه با رقبای دیگر در سایر کشور‌ها فراهم کرده است و این نمایشگاه هم زمینه خوبی را برای آینده حوزه تولید و صادرات فراهم می‌کند.

علیرضا فخاری همچنین بر توجه به شرکت‌های دانش بنیان و شتاب دهنده‌ها تاکید کرد و گفت: برخی شرکت‌ها برای معرفی ظرفیت‌های ملی که از ظرفیت‌های خرد اقتصادی بخش تولید و تجارت تشکیل می‌شوند به این مقوله ورود کرده اند و این فرصت‌هایی است که این امکان را فراهم می‌کند که مخاطبان ما را بهتر بشناسند و این ظرفیت برای آنها فراهم شود که در انتخاب و رقابت، خودشان را در یک موقعیت جدیدتری ببینند.

استاندار تهران همچنین گفت: آسیب شناسی اثر گذاری نامطلوب تشکل ها، سازمان‌ها و مجموعه‌هایی که باید در چگونگی معرفی، ظرفیت سازی، رفع موانع و ایجاد تسهیلات برای بخش‌های تولیدی کار کنند، بسیار مهم است.

علیرضا فخاری همچنین گفت: ما در حوزه ساختار، مقررات و ضوابط کمبودی نداریم، بلکه نیارمند این هستیم که مشارکت عام را فراهم کنیم و باید برای رفع موانع حضور مردمی در اقتصاد ملی و کاهش تصدی گری دولت در امر اقتصاد تلاش کنیم.

استاندار تهران افزود: در هر حوزه اقتصاد که تلاش بخش خصوصی پررنگ شده است، فرصت‌های طلایی جدیدی برای کار اقتصادی فراهم شده که نه تنها نیاز‌های داخل را تامین می‌کند بلکه مازاد آن جنبه‌های صادراتی نیز پیدا خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • کیفی سازی محصولات لازمه ورود به بازار‌های بین الملی
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید