Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن بهشتی روز دوشنبه در کارگروه مدیریت گرد و غبار استان قم افزود: تاکنون در راستای مقابله با معضل گرد و غبار در استان اقداماتی از سوی دستگاه‌های اجرایی انجام شده‌است، اما از هماهنگی و انسجام لازم برخوردار نبوده و نتوانسته است اثرگذاری مثبت و مؤثری داشته باشد.

وی بر ضرورت بهره‌مندی از همه امکانات و زیرساخت‌ها تحت یک برنامه جامع و مدون در راستای مقابله و کاهش اثرات گرد و غبار در استان تأکید کرد و گفت: همه دستگاههای اجرایی با توجه به اهمیت و حساسیت این موضوع، باید طرح و برنامه منسجم خود را ارائه داده و برای جذب اعتبارات ملی تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمرانی استانداری قم با اشاره به ادامه روند خشکسالی که می‌تواند دریاچه نمک را به یک مخاطره زیست محیطی در مرکز کشور تبدیل کند، گفت: این موضوع باید به شکل جدی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری شده و جلسات همکاری و هماهنگی با حضور استانداران ۷ استان مرتبط برگزار شود.

وی با اشاره به کمبود شدید منابع آبی دراستان قم، بر لزوم عدم شکل گیری صنایع آب بر در استان تأکید کرد و گفت: باید زیرساخت‌های لازم برای استفاده حداکثری از پساب شهر قم در جهت توسعه فضای سبز به ویژه کمربند سبز شهری و همچنین توسعه کشت صنعتی چوب فراهم شود.

بهشتی در پایان با بیان اینکه بوستان جنگلی ثامن الائمه(ع) دارای جانمایی مناسبی برای کاهش اثرات گرد و غبار است، از بررسی جابجایی حریم شهر قم با توجه به ایجاد شهرستان های جدید خبر داد و گفت: بیش از ۱۲۰ هکتار از این بوستان ۴۲۰ هکتاری که کاشته و سبز شده است، با جابجایی حریم شهر قم در اختیار شهرداری قرار می گیرد.

جلسه کارگروه مدیریت گرد و غبار استان قم با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم برگزار شد.

برچسب‌ها قم گرد و غبار اداره کل حفاظت محیط زیست قم استانداری قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم گرد و غبار اداره کل حفاظت محیط زیست قم قم گرد و غبار اداره کل حفاظت محیط زیست قم استانداری قم گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۳۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل محیط زیست استان گفت: معلمان حامی محیط زیست در آگاهی بخشی به دانش‌آموزان و فرهنگ سازی مدیریت پسماند خانگی و نحوه بازیافت زباله‌ها نقش به سزایی دارند.
در این مراسم راهکار‌هایی برای پاک نگه داشتن زمین، تفکیک، بازیافت، عدم استفاده از ظروف پلاستیکی ارائه شد.

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش