Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس ویژه برنامه‌های آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع)، حرم سوم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی برای گرامیداشت میلاد مسعود حضرت محمد(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت، اعلام شد.

براساس اعلام روابط عمومی آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع)، برنامه‌های گرامیداشت هفته وحدت از دوشنبه ۲۶ مهرماه با سخنرانی حجت الاسلام بهرامی نسب آغاز می‌شود و روز ۲۷ مهر نیز با قرائت دعای توسل و مولودی خوانی توسط مهدی کریم پور و همچنین سخنرانی حجت الاسلام محقق، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در روز ۲۸ مهر ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع)، در ادامه برنامه‌های بزرگداشت هفته وحدت، چهارشنبه ۲۸ مهرماه از ساعت ۱۶، محفل انس با کلام الله مجید، ویژه خواهران در رواق دارالذکر حرم مطهر و پنجشنبه ۲۹ مهرماه این محفل نورانی ویژه عموم زائران از ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه در صحن احمدی برگزار و در ادامه، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، دعای روح‌بخش کمیل با نوای حاج کاظم محمدی قرائت خواهد شد.

در ادامه این برنامه‌ها و روز ۳۰ مهرماه از ساعت ۷ صبح، دعای پرفیض ندبه توسط مهدی کبیری نژاد قرائت می شود و از ساعت ۱۷ نیز محمدمهدی ملک مکان، دعای سمات را قرائت خواهد کرد.

برپایه این گزارش، در روزهای جمعه ۳۰ مهر و شنبه اول آبان به‌مناسبت میلاد باسعادت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت الاسلام سعیدی(کارشناس برنامه سمت خدا) به ایراد سخن می پردازد و حاج مهدی سروری، مولودی‌خوانی خواهد کرد.

یکشنبه ۲ آبان نیز، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، زیارت حضرت رسول(ص) از بعید، قرائت خواهد شد. در ادامه، در شام این میلاد باسعادت، حجت الاسلام میرشکاری، سخنرانی و برادر حاج رضا رودکی، مداحی خواهد کرد.

به مناسبت این ایام خجسته، مسابقه اینترنتی با عنوان "رسول رحمت(ص)" برای ارادتمندان به اهل‌بیت علیهم السلام در نظر گرفته شده است که علاقه‌مندان جهت شرکت در آن می توانند از ۲۸ مهر تا ۲ آبان به بخش مسابقات پایگاه اینترنتی آستان مقدس به آدرس shahecheragh.ir/mosabeghat مراجعه نمایند.

برپایی نمایشگاه هفته وحدت، دیدار با برادران اهل سنت، برگزاری مراسم عقد ازدواج جمعی از جوانان، اجرای ویژه برنامه های کودکانه، برگزاری کارگاه آموزشی صوت و لحن قرآن و پویش ختم صلوات به نیت سلامتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و هدیه به ساحت مقدس رسول مکرم اسلام(صلی الله علیه وآله وسلم) و امام جعفر صادق علیه السلام از دیگر برنامه های حرم مطهر در هفته وحدت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری هفته وحدت حرم سوم اهل بیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ ع رسول مکرم اسلام دعای کمیل دعای ندبه بعد از اقامه نماز حجت الاسلام آستان مقدس هفته وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۳۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است

ایسنا/خراسان شمالی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌ شمالی بر لزوم ترویج فرهنگ رضوی با مشارکت و هم‌افزایی نهادها و ضرورت بصیرت‌افزایی و تشریح ظرفیت‌های نهفته خراسان شمالی در فرهنگ ولایی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده امروز (۱۰ اردیبهشت ماه) در دومین نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت، با تاکید بر لزوم پاسداشت ارزش‌های این دهه و لزوم اجرای هرچه بهتر این امر در استان، اظهار کرد: دهه کرامت، دهه‌ای بسیار بزرگ است و راه همه اولیا، اوصیا و شهدا، کرامت بوده است. 

وی افزود: باید در دهه کرامت از ایده‌های نو برای گرامیداشت این امر بهره بگیریم، نه اینکه فقط برخی امور را صرفاً گزارش دهیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌ شمالی نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم هم‌افزایی دستگاه‌ها برای گرامیداشت دهه کرامت، اظهار کرد: ایجاد نشاط عمومی در تمام سطوح جامعه با انگیزه و عواطف مذهبی و فرهنگ‌سازی و ایجاد عزم همگانی برای تعظیم شعائر الهی در بزرگداشت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) و نکوداشت میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) از اهداف مهم و اصلی این ستاد است.

حجت‌الاسلام جلیل محمدی افزود: توزیع بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های نیازمند، برپایی سفره‌های کریمانه و پذیرایی از ایتام، میزبانی از خدام رضوی، جشن روز ملی دختران و برگزاری کارگاه عفاف حجاب از برنامه‌های دهه کرامت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه(س) در دهه کرامت
  • افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم
  • برنامه‌های گرامیداشت روز و هفته شیراز اعلام شد
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در استان تهران تشریح شد