Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@10:34:36 GMT

تبدیل انرژی هسته‌ای به هیدروژن سبز

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۳۸۴۲

تبدیل انرژی هسته‌ای به هیدروژن سبز

وزارت انرژی ایالات متحده ۲۰ میلیون دلار به پروژه‌ای در "آریزونا" اختصاص داده است تا با استفاده از انرژی هسته‌ای، هیدروژن سبز تولید کنند و قابلیت آن را به عنوان باتری مایع پشتیبان و محصول ثانویه تأسیسات هسته‌ای بسنجند.

به گزارش ایمنا، این پروژه به رهبری شرکت "PNW Hydrogen LLC" انجام خواهد گرفت و طی آن تأسیسات تولید هیدروژن در مرکز تولیدات انرژی هسته‌ای "پالو ورد"(Palo Verde) در فینیکس(Phoenix)، آریزونا ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تأسیسات مخازن بزرگ شش تنی از هیدروژن وجود دارد که نشان دهنده ۲۰۰ مگاوات انرژی است و می‌توان در زمان اوج مصرف آن را به برق تبدیل کرد.

از هیدروژن برای تولید مواد شیمایی و سوخت نیز استفاده می‌شود. در این پروژه بررسی می‌شود که چگونه تأسیسات هسته‌ای می‌توانند انرژی اضافه را به عنوان منبع درآمد بفروشند.

در آینده و با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، تامین‌کنندگان نیروی اولیه مانند تأسیسات هسته‌ای تنها در غیاب نور خورشید و وزش باد مورد استفاده قرار می‌گیرند و تولید هیدروژن برای چنین زمان‌هایی مفید خواهد بود.

این پروژه بخشی از هدف وزارت انرژی ایالات متحده در کاهش قیمت هیدروژن سبز از حدود پنج دلار به ازای هر کیلوگرم به یک دلار است. دلیل اینکه چرا برای رسیدن به این هدف از انرژی هسته‌ای گران‌قیمت استفاده می‌شود و نه انرژی خورشیدی این است که اگر از هیدروژن به عنوان باتری مایع در نیروگاه‌ها استفاده کنیم این برنامه مقرون به صرفه خواهد بود و مقادیر اضافی آن را می‌توان با قیمت ارزان فروخت.

منبع: ایسنا

کد خبر 529699

منبع: ایمنا

کلیدواژه: هیدروژن سبز انرژی هسته ای تازه های علمی تازه های علمی 2021 شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق انرژی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۳۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است

کیم اون چول، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی گفت که تحریم‌های آمریکا علیه کشورش به حلقه‌ای بر گردن خود واشنگتن تبدیل شده است.

براساس گزارش المیادین، خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از معاون وزیر این کشور گفت: برای آمریکا که علاقه زیادی به تسلط و انقیاد بر دیگر کشور‌ها دارد، تحریم‌ها ابزار دیپلماتیک ترجیحی است، اما در شبه جزیره کره، تحریم‌ها به حلقه‌ای بر دور گردن خود آمریکا تبدیل شده است.

او با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا به تقویت کره شمالی کمک کرد، افزود که توسعه سلاح‌های هسته‌ای در این کشور در پاسخ به تهدیدات هسته‌ای آمریکا آغاز شد.

کیم اون تایید کرد که در صورت اعمال تحریم‌های بیشتر پیونگ یانگ به تولید تسلیحات هسته‌ای ادامه خواهد داد.

پیش از این، کیم یو جونگ، عضو کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور گفت که کشورش به ساختن یک نیروی نظامی عظیم برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

پیونگ یانگ در معرض یک سری تحریم‌هایی است که در سال ۲۰۰۶ توسط سازمان ملل اعمال شد و چندین بار تشدید شد.

با این وجود کره شمالی به توسعه برنامه‌های نظامی خود ادامه داد. در سال ۲۰۲۲، این کشور اعلام کرد که وضعیت این کشور به عنوان یک قدرت هسته‌ای به دلیل تهدیدات و تحریکات مداوم آمریکا علیه آن، «غیرقابل بازگشت» است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • تبدیل دریاچه‌ها به نیروگاه‌های عظیم تولید برق
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده