Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد حسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با برنا ضمن اشاره به آخرین وضعیت فروش پایان‌نامه در کشور گفت: فروش پایان‌نامه امری جدید نیست و متاسفانه سال‌هاست کشور با چنین معضلی مواجه است.

 
او با بیان اینکه خرید و فروش پایان‌نامه‌ها اعتبار هر پایان‌نامه‌ای را زیر سوال می‌برد، افزود:  برای بسیاری از پایان‌نامه‌ها زحمت کشیده شده است و از طرفی عده‌ای متاسفانه از خرید و فروش پایان‌نامه سود می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاحی ادامه داد: کنترل خرید و فروش پایان‌نامه در جهت جمع‌آوری و برخورد، جواب نداده و در ادامه نیز جواب نخواهد داد بنابراین باید به سمت تغییر روش ارزیابی و امتیازدهی حرکت کنیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: تا زمانی که دفاعیه برگزار می‌شود و از دانشجو پایان‌نامه اخذ می‌کنیم، این روند همچنان ادامه دارد ولی اگر توانمندی و ارزیابی دانشجو مسیر درستی را طی کند قطعا وجود چنین پایان‌نامه‌های منسوخ خواهد شد.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر در برخی از مقاطع و دانشگاه‌ها، آموزش محور بودن ملاک قرار گرفته که البته این روش نیز روش کاملی نیست، افزود: آموزش محور بودن دانشجو اشکالاتی دارد که نیازمند ملاک‌های قوی‌تری است.

فلاحی گفت: باید روش‌های جایگزین را برای دفاعیه دانشجویان در نظر بگیریم تا از چنین آسیب‌هایی رها شویم وگرنه خرید و فروش پایان‌نامه آسیب به جامعه علمی کشور وارد می‌کند و هم افراد سودجو و فرصت‌طلب از این بازار بهره‌مند می‌شوند همچنین افراد علمی کشور با این روش زیر سوال می‌روند.

او با بیان اینکه در حال حاضر ما دارای رتبه 15 علمی جهان هستیم و نباید با چنین کارهایی به رتبه علمی کشور ضربه بزنیم، ادامه داد:  وزارت علوم باید یک روش و یک طرح جایگزین برای ارائه پایان‌نامه طراحی کند که از این وضعیت نجات پیدا کنیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: اگر طرحی برای خروج از ارائه پایان‌نامه طراحی شود طولی نمی‌کشد که این امر به قانون تبدیل شود و به همه دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

او با بیان اینکه هر روزه هزاران پایان‌نامه جعلی وارد سیستم آموزشی می‌شود که می‌توان با آن‌ها نمره‌های عالی گرفت، ادامه داد: متاسفانه دفاعیه‌هایی که برگزار می‌شود، اعتبار علمی را به شدت پایان می‌آورد و من این درخواست را دارم که اساتید برای ارزیابی علمی رساله‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند تا جایگاه علمی کشور پائین نیاید.

منبع: الف

کلیدواژه: خرید و فروش پایان نامه سخنگوی کمیسیون آموزش علمی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۳۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر

رئیس پلیس فتای فراجا از دستگیری عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار وحید مجید اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار صفحه مجازی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها که مشغول به تبلیغ و خرید و فروش انواع اسلحه گرم از کلت گرفته تا کلاشینکف و مسلسل بودند، توسط پلیس فتا شناسایی شدند.

وی افزود: از مجموع این تعداد، روی ۳ هزار مورد تمرکز کردیم و در پس از انجام تحقیقات لازم، در این فرآیند توانستیم ۱۴۰۰ نفر از مالکان و اعضای این تارنماها و صفحات مجازی را شناسایی و دستگیر کنیم و تحویل مراجع قضائی بدهیم.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: این افراد با ایجاد صفحات و کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی واتس‌آپ، تلگرام و اینستاگرام ادعای خرید و فروش انواع اسلحه داشتند.

سردار مجید گفت: بیشتر این افراد کلاهبردار بودند؛ یعنی در واقع پس از گرفتن مبلغی به عنوان بیعانه از مشتری، افراد را مسدود می‌کردند و دیگر پاسخگو نبودند، بنابراین خرید و فروشی صورت نمی‌گرفت و اسلحه‌ای در کار نبود.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌نمایی و ایجاد ترس نیز برخورد جدی پلیس را در پی خواهد داشت، افزود: همچنین عده‌ای از اراذل و اوباش در جهت ایجاد رعب و وحشت در شهروندان، محتواهایی در شبکه‌های اجتماعی تولید و منتشر می‌کردند که توسط پلیس شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: بیش از ۹۵۰۰ صفحه، کانال و گروه که توسط اراذل اوباش مدیریت می‌شد نیز مسدود و ۱۶۰۰ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

کد خبر 749033

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند