Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به امکان عضویت بدون محدودیت کاربران غیر دانش آموز و معلم در اپلیکیشن شاد، اظهار کرد: سازوکار عضویت در اپلیکیشن شاد مانند بقیه پیام رسان‌ها است و هر فردی با معرفی یک شماره موبایل می‌تواند وارد فضای شاد شود و تنها سازوکار احراز هویت معتبر در این اپلیکشین عضویت در گروه‌های کلاسی با استفاده از کدملی دانش آموز است که متاسفانه این فرآیند هم امکان دورزدن توسط مجرمان را دارد و بعضا مشاهده می‌شود که افرادی به عنوان با سرقت هویت دانش آموزان در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند و مشکلاتی را برای کلاس فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ رجبی ضمن هشدار درباره فعالیت برخی از افراد سودجو در اپلیکیشن شاد و ایجاد مزاحمت با حساب‌های کاربری جعلی برای کاربران، تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که فرآیند فعلی احراز هویت به وجود آورده این است که افراد در شبکه شاد با جعل هویت پشتیبان شاد و یا عناوین مختلف با دیگر دانش آموزان ارتباط می‌گیرد و بعضا در برخی مواقع با هک کردن حساب کاربری دیگر دانش آموزان در اپلیکشین شاد مشکلاتی مانند سرقت اطلاعات، ایجاد مزاحمت و آزار و اذیت اینترنتی را رقم می‌زنند.

وی ضمن هشدار بابت حساب‌های کاربری جعلی که تحت عنوان پشتیبان در حال فعالیت در شبکه آموزش دانش آموزی هستند، تاکید کرد: مجرمان تحت عناوین مختلفی اعم از رفع مشکل، احراز هویت و ...، کد احراز هویت دانش آموزان را در اپلیکیشن شاد دریافت می‌کنند و در ادامه اقدام به اجرای مقاصد مجرمانه خود می‌کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا ضمن ابزار نارضایتی از وضعیت رسیدگی پشتیبان شاد به گزارش‌های ارسالی و تعامل این مجموعه با پلیس فتا اظهار کرد: دانش آموزان به هیچ عنوان کد‌های هویتی خود در شاد را در دسترس افراد ناشناس نگذارند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را به بخش مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به نشانی csirc . cyberpolice . ir یا کانال پلیس فتا در شبکه شاد با آی دی PoliceFata گزارش دهند.

بیشتر بخوانید

کلاهبرداری با ارسال پیامک طرح صیانت از فضای مجازی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجرمان سایبری اپلیکیشن شاد اپلیکیشن شاد دانش آموزان احراز هویت پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۴۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول فیلم‌ های امروز تلویزیون، شنبه ۱۵ اردیبهشت + ساعت پخش

امروز با فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی شبکه‌های سیما همراه باشید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «پرنده طلایی»، «مصلحت»، «بادیگارد»، «بیرون از بهشت»، «پل سفید»، «نامرئی»، «آتش»، «هویت»، «بهترین دوست من»، «ویل هانتینگ نابغه»، ««طلا و مس»، شنبه پانزدهم اردیبهشت از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

نام فیلم ساعت
شبکه دو
پرنده طلایی ۸:۰۰
مصلحت ۱۷:۳۰
شبکه سه
بادیگارد ۱۰:۰۰
شبکه تهران
پل سفید ۹:۰۰
بیرون از بهشت ۱۳:۳۰
شبکه نمایش
نامرئی ۱۷:۰۰
آتش ۱۹:۰۰
هویت ۲۱:۰۰
بهترین دوست من ۲۳:۰۰
شبکه امید
ویل هانتینگ نابغه ۱۸:۰۰
شبکه سلامت
«طلا و مس ۱۱:۰۰
کد خبر 750395

دیگر خبرها

  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • جدول فیلم‌ های امروز تلویزیون، شنبه ۱۵ اردیبهشت + ساعت پخش
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی نماد دموکراسی دروغین غرب است
  • ضرورت تأمین زیرساخت‌ها و ایجاد جاذبه در آموزش و پرورش
  • معلمان هویت دینی و ملی را برای دانش‌آموزان تبیین کنند
  • معلمان به نقش خود در هویت سازی دانش آموزان توجه کنند
  • معلمان به نقش خود در هویت سازی دانش آموز دانش آموزان توجه کنند
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • جوانان باید از منطق سیاست‌ها و رفتار نظام با خبر باشند | آنها بدانند چرا حاضر به ایجاد روابط با برخی کشور‌ها نیستیم | دانش‌آموزان را از خطر‌ها و دشمنی‌ها آگاه کنید
  • دانش‌آموزان باید بدانند چرا ایران حاضر به ایجاد روابط با برخی کشورها و دولت‌ها نیست