Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر انسیه خزعلی در نشستی که به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان ایران(۲۴ تا ۳۰ مهر) در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، با تاکید بر اهمیت سلامت بانوان، اظهار داشت: سلامت بانوان را باید در ابعاد مختلف مورد توجه قرار داد و لوایح و برنامه هایی را در بخش قانون گذاری پیش بگیریم تا بتوانیم زمینه سلامت زنان را افزایش و گسترش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ضرورت پیش رو قرار دادن برنامه ویژه‌ای برای سلامت روان بانوان تاکید و خاطرنشان کرد: تاثیرگذاری سلامت روان بانوان بر جسم، خانواده، فرزندان یک خانواده مشهود است.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: زندگی زنان سرپرست خانوار بسیار حائز اهمیت است. حتی اگر بانوانی، سرپرست خانواده نباشند، محور اصلی تغذیه سالم و زندگی پاک یک خانواده به شمار می‌روند و باید به سلامت آن‌ها که موجب ارتقاء سلامت در همه زمینه‌های مختلف می‌شود، توجه ویژه داشت.

خزعلی با اشاره به اینکه توجه به سلامت زنان روستایی، باعث ماندگاری روستاها، عدم مهاجرت به شهرها و شکوفایی تولید می شود و این را باید قدر بدانیم تصریح کرد: همچنین تامین بیمه سلامت و بهداشت بانوان در بسیاری از روستاها از ۵ درصد در سال ۵۷ به ۹۷ درصد رسیده است، اما هنوز هم کفایت نمی‌کند و باید زنان روستایی، عشایر و همه بانوان را تحت پوشش انواع بیمه قرار بدهیم.

معاون رییس جمهوری یادآور شد: در سفرهای استانی لزوم توجه افزون و رسیدگی به زنان عشایر مشهود بود. زیرا با شرایط خاص و سخت زندگی‌شان، زمینه سلامت برای آن‌ها آنگونه که شایسته است فراهم نیست و این مساله نیاز به راهکار اساسی دارد.

خزعلی با بیان اینکه کرونا مساله جدی این روزها است، افزود: بانوان به لحاظ روحی و روانی آسیب‌پذیرتر هستند و باید مورد توجه ویژه قرار گیرند. زیرا طبق تحقیقات در دوران کرونا آسیب‌هایی نظیر؛ بی‌اشتهایی، استرس و افسردگی در مردان ۱۰ درصد و در زنان ۲۷ درصد بوده است. همچنین در افراد زیر ۵۰ سال نیز آسیب های روانی در مردان به بالای ۴۰ درصد اما در زنان به بالای ۶۰ درصد می‌رسد. این نکات نشان می‌دهد که آسیب ها بیشتر به سمت بانوان متمایل شده و باید راهکارهای مناسبی از جانب حاکمیت و مراکز متولی سلامت، برای آن‌ها تدارک دیده شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: درست است که آمار مرگ و میر در مردان بیشتر از زنان است. اما آسیب همین اتفاق هم، به زندگی خانواده و زنان وارد می‌شود. زیرا زنان سرپرست خانوار بیشتر می شوند، در حالیکه می‌توان با بسیاری از مرگ و میرها، با تغذیه سالم و تغییر در سبک زندگی مقابله کرد.

خزعلی به همیاری و کمک افراد متخصص و کاردان در این زمینه ابراز امیدواری کرد و گفت: باید برای سلامت بانوان به لحاظ روحی، جسمی و اجتماعی، برنامه هایی را به صورت اجرایی و عملیاتی داشته باشیم و در این مسیر از نظرات و ارایه راهکار توسط نخبگان و صاحب نظران استقبال می کنیم.

منبع: الف

کلیدواژه: سلامت بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۵۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نرجس نیازمند بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم گفت: کمیسیون زنان و خانواده در اردیبهشت ماه سال گذشته و به دنبال مطالبات بانوان قمی در شورای اسلامی شهر قم تشکیل شد.

رییس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم افزود: در ابتدای دوره فعالیت شورای شهر قم در دوره ششم کارگروهی مباحث مربوط به زنان و بانوان را دنبال می کرد و موضوعات متناسب با این حوزه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: موضوع جوانی جمعیت، حمایت از مشاغل خانگی در راستای تقویت اقتصاد خانوارها و همچنین حمایت از محافل قرآنی بانوان در راستای تقویت تربیت دینی از اولویت های کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم بوده است.

نیازمند ادامه داد: ۱۳ بوستان در سطح شهر قم به منظور برپایی بازارچه هایی برای حمایت از تولیدات خانگی مورد پیگیری قرار گرفت.

وی عنوان کرد: تقویت امر ورزش بانوان از مطالبات خانم ها بوده که در این راستا در برخی از بوستان ها ورزش صبحگاهی راه اندازی شد و به دنبال گسترش ورزش همگانی در سطح شهر قم هستیم.

رییس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه امسال در شهر قم برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088185

دیگر خبرها

  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • سلامت از ارکان اصلی خوشبختی و بهروزی/ خانواده سلامت محور «زندگی زیسته» سالمی دارد
  • شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود