Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

«در اولین مسابقه‌ای که سرمربیگری می‌کردم، دعا کردم و از خدا خواستم که برنده باشیم، اما نبردیم. آنجا بود که فهمیدم تیم مقابل هم خدا دارد. پس از آن یاد گرفتم برای رسیدن به موفقیت باید تمام تلاشم را کنم»؛ این جمله یکی از معروف‌ترین جملاتی است که سِر الکس فرگوسن کبیر، بهترین مربی قرن اخیر، به زبان می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه زمان زیادی از بیانش می‌گذرد، ولی شباهت عجیبی با حال و روز فوتبال ما در دهه اخیر دارد؛ فوتبالی که در عرصه ملی سقف آرزوهایش را به جام جهانی رسیدن تعریف کرده و در عرصه باشگاهی هم احتمالا رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا. این مورد دومی اما در این فصل حاصل نشد و فوتبال باشگاهی ایران به کارش در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با حذف پرسپولیس و شکست سنگین این تیم مقابل الهلال عربستان پایان داد.

تیمی که با «غیرت ایرانی» به جنگ با تاکتیک، برنامه‌ریزی و دلارهای سعودی رفته بود، ناکام ماند. اتفاقا این بار با این شکست نه‌تنها از ارزش‌های پرسپولیس، بلکه از ارزش فوتبال ایران هم کاسته شد؛ به‌طوری‌که مشخصا دیگر نمی‌توان فقط با تکیه بر غیرت ایرانی به مصاف رقبا در حوزه ورزش رفت. البته پشت پرده ناکامی فوتبال ایران در این بازه زمانی، فقط مربوط به تکیه افراطی بر غیرت ایرانی نیست. نمی‌شود با انجام کاری که هدفی جز تخریب جناح سیاسی رقیب ندارد (بالارفتن از دیوار سفارت عربستان) یا اشتباهی نابخشودنی مثل شلیک به هواپیمای اوکراینی، توقع داشت روابط دیپلماتیک با سایر کشورها به هم نخورد. نمی‌شود تحریم را تکه‌کاغذ خواند و بعد در تأمین پاداش‌های بلوکه‌شده در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا ناکام ماند.

اصولا نمی‌شود فوتبال باشگاهی را دولتی نگه داشت، مدیران وابسته به بدنه دولت را سر کار گماشت، نظارت دقیقی بر ریخت‌وپاش‌هایشان نکرد و بعد به دلیل بدهی‌های عجیب‌وغریب و آبروریزی‌هایی که همان مدیران در فیفا به بار آورده‌اند، باشگاه‌ها را از خریدن بازیکنان به‌دردبخور خارجی محروم کرد و از آنها خواست «با غیرت» به جنگ رقبای تا دندان مسلح بروند که نه‌تنها حقوقشان عقب نمی‌افتد، بلکه حق پخش را هم به‌موقع می‌گیرند و اسپانسرهایشان هم مشکلی برای فعالیت در حوزه مورد علاقه‌شان ندارند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس الهلال الهلال پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا غیرت ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۵۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر شمسایی در خط دروازه تیم ملی جواب داد

به گزارش ورزش سه، یکی از نقطه نکات قابل توجه مصاف تیم ملی فوتسال ایران در برتری برابر کویت که آخرین دیدار مرحله گروهی محسوب می‌شد، اولین کلین شیت و دفاع بی‌نقصی ملی‌پوشان بود، تا سنگر توری شمسایی برای اولین بار در جام ملت‌های آسیا 2024 بسته بماند. سعید مومنی که در دوره گذشته آوردگاه بزرگ آسیایی موفق به ثبت پنج کلین شیت شده بود در مصاف با کویت حراست دروازه تیم ملی را بر عهده داشت و با شایستگی ماموریت خود را به پایان رساند.

تیم ملی فوتسال ایران در دو نبرد قبلی با افغانستان و بحرین، از باقر محمدی در قاب توری خود بهره می‌برد و بهترین دروازه‌بان فصل گذشته لیگ برتر به‌رغم دریافت چهار گل در آن دو مسابقه، نمایش قابل قبولی داشت و چندین مرتبه با عکس‌العمل‌هایش دروازه تیم ملی را نجات داد.

به هر حال کارت زرد باقر محمدی در بازی با افغانستان، وحید شمسایی را به این فکر انداخت تا با استراحت به این دروازه‌بان و خطر محرومیتش در مرحله حذفی، به دیگر سنگربان مطمئن خود سعید مومنی اعتماد کند و به او فرصت خودنمایی بدهد که مُزد انتخاب درست خود را با کسب اولین کلین‌شیت به ارمغان آورد. حالا با این نمایش باید منتظر ماند و دید که در مصاف با قرقیزستان در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا کادر فنی تیم ملی به کدام سنگربان فرصت حضور در ترکیب اصلی را خواهد داد.

تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت‌های آسیا از دو دروازه مطمئن و با تجربه برخوردار است و هیچ نگرانی دروازه تیم شمسایی را تهدید نمی‌کند و گل‌های خورده تیم ملی در بازی‌های گذشته، آمیخته به برخی از اشتباهات در آرایش دفاعی بوده که علت آن بازی هجومی ملی‌پوشان و عطش آن‌ها برای گلزنی است.

دیگر خبرها

  • مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال (عکس)
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • الهلال از رسیدن به فینال آسیا بازماند
  • سقوط در انتظار 2 لژیونر ایران: زودتر برگردید!
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • موشک‌های نقطه‌زن؛ نشان دهنده قدرت علمی ایران
  • تغییر شمسایی در خط دروازه تیم ملی جواب داد