Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا اقبالی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن گفت: گرمای شدید هوا و کاهش بارندگی امسال، تنش شدیدی به پوشش گیاهی مراتع وارد کرده است.

او با اشاره به ۱۳۳ میلی متر بارندگی در بردسکن افزود: کاهش بارندگی منجر به کاهش ۳۵ درصدی تولید علوفه در مراتع شهرستان شده بطوریکه میزان تولید علوفه به طور متوسط در هر هکتار این شهرستان از ۶۰ کیلوگرم به ۲۱ کیلوگرم کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن ادامه داد: سطح مراتع بردسکن حدود ۴۳۰ هزار هکتار است که امسال در مجموع بیش از ۹ میلیون کیلوگرم کاهش علوفه داشته ایم.

اقبالی بیان کرد: خسارت غیرمستقیم خشکسالی بر مراتع از جمله کاهش تنوع زیستی خیلی بیشتر از خسارت مستقیم است که امکان برآورد ریالی آن مقدور نمی‌باشد.

او اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخونداری، بوته کاری، بذرپاشی، قرق مراتع، آبیاری و مراقبت و اجرای طرح‌های مرتعداری تلفیقی را از جمله راهکار‌های مثبت جهت جلوگیری از خسارت بیشتر خشکسالی بر مراتع دانست و تصریح کرد: بیمه کردن مراتع می‌تواند به دامداران دربرابر خسارات خشکسالی، سرمازدگی، سیل، طوفان و تگرگ کمک شایانی کند.

انتهای پیام //ف. غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خسارت مالی خشکسالی کشاورزی کاهش بارندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۵۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به ۲۱ رشته قنات

 ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به اینکه درپی صدور هشدار سطح نارنجی همه دستگاه‌ها در آماده باش بودند، گفت: خسارات این بارندگی‌ها کم بود و بیشترین خسارات در بخش راه، بد لیل گستردگی بارش‌ها گزارش شده است ودر بخش کشاورزی هم فراخوان داده شده تا کشاورزان و باغداران نسبت به مستندسازی اولیه خسارات اقدام کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر  بارندگی اخیر به ۲۱ رشته قنات  خسارت زده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اضافه کرد: در بخش منابع طبیعی هم ۲ هزارو ۲۰۰ سازه آبی و خاکی داشته ایم که ۳۰ درصد از این سازه‌ها آبگیری کامل شده که برای تغذیه سفره‌های زیرزمینی از این آب‌ها استفاده می‌شود. 

ملک زاده ضمن تشکر از خدمات ۴۹۰ تیم خدماتی در دستگاه‌ها وتلاش ۲۵۰ تیم جهادی در کنار این تیم‌ها اضافه کرد: با تمرین‌ها ومانور‌های گوناگون و استفاده از تجربیات بارندگی‌های قبلی خوشبختانه میزان خسارات نسبت به بارندگی‌های قبلی کمتر بوده و حتی در این بارندگی در برخی نقاط ضعف‌ها نیز احصا شده تا رفع شوند و در بارندگی‌های بعدی دیگر شاهد این نقاط ضعف نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به ۲۱ رشته قنات
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان
  • نبود رینگ آبی در اطراف تبریز و معضل تامین آب
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت۸۵۰ میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات برق هرمزگان