Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان استاندار گیلان گفت: طرح یاریگران زندگی که با هدف افزایش توانمندی دانش‌آموزان و آگاهی‌ بخشی به آنان در برابر آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد طرح ریزی شده، همزمان با آموزش حضوری مدارس، با جدیت اجرا شود.

ارسلان زارع در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان، با بیان اینکه تغییر شیوه‌ها و ابزارهای مصرف موادمخدر به ویژه استفاده از روان‌گردان ها کار مقابله با این پدیده مذموم را سخت‌تر می‌کند، اظهار کرد: اصل پیشگیری و مقابله باید با جدیت و در موازات یکدیگر در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ایثار و فداکاری بالغ بر ۳۸۰۰ شهید و بیش از ۱۲ هزار جانباز در راستای مقابله و مبارزه با موادمخدر و صیانت از جان مردم اشاره و مبارزه و مقابله با موادمخدر را کاری جهادی توصیف کرد و افزود: با فروکش کردن کرونا و حضور بیشتر گردشگران، نیازمند توجه جدی‌تر به تفرجگاه‌ها، پاکسازی مناطق آلوده و جمع‌آوری توزیع کنندگان خرد موادمخدر هستیم.

استاندار گیلان، با اشاره اثرات مثبت طرح تشدید برخورد با توزیع کنندگان خرد موادمخدر در مقاطع مختلف بیان کرد: پایش محورهای مواصلاتی استان با بهره‌گیری از ابزارهای الکترونیکی و نظارتی باید تقویت شود.

زارع، بر لزوم مقابله با کشت خشخاش و شاهدانه در اراضی استان با نظارت مجموعه جهاد کشاورزی، دهیاران و شوراهای اسلامی روستا نیز تاکید کرد.

وی به نگاه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بسترسازی برای آغاز آموزش حضوری در مدارس و مراکز آموزش عالی از آبان ماه اشاره و اضافه کرد: نیروی انتظامی برای نظارت و رصد محیط اطراف مدارس و اجرای موثر طرح برخورد با خرده‌فروشان برنامه‌ریزی کند.

استاندار گیلان، فعالیت‌های تعاملی دستگاه‌های اجرایی و اقدامات ایجابی نهادهای فرهنگی، صدا و سیما، سمن ها و رسانه‌ها را اثرگذار ارزیابی و بر لزوم تقویت آنها تاکید کرد و گفت: باید از انگیزه خوب و پشتکار سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با مبارزه با موادمخدر استفاده بهینه و حمایت شود تا شاهد برگزاری نمایشگاه‌های محله‌محور پیشگیرانه باشیم.

زارع، بر ضرورت اجرای طرح یاریگران زندگی همزمان با آموزش حضوری مدارس و مشارکت فعالانه سمن ها تاکید و تصریح کرد: این طرح با هدف افزایش توانمندی دانش‌آموزان و آگاهی‌ بخشی به آنان در برابر آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد طرح ریزی شده و در قالب آن آموزش ‌و پرورش با اجرای برنامه‌های آموزشی، تربیتی، ترویجی و مراقبتی، ذهن کنجکاو آینده سازان را در برابر مخاطراتی همچون اعتیاد  هوشیار می‌کند؛ با توجه به پتانسیل بالای موجود در استان باید گیلان در اجرای طرح‌های مبتنی بر تحقیقات علمی پیشرو باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اعتیاد دانش آموز آموزش حضوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۵۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران

مصطفی قدمی معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از اجرای یکصد برنامه آموزش مفاهیم ایمنی برای ۸ هزار دانش آموز در مدارس حاشیه راه‌های استان در سال گذشته خبر داد.

او افزود: این طرح با هدف ارتقای دانش ترافیکی دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها و به منظور جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی، با ارائه آموزش‌های ترافیکی به دانش آموزان و ایمن‌سازی فیزیکی محوطه و اطراف مدارس اجرا شده است.

قدمی با بیان اینکه مدرسه منشأ بسیاری از عادات و رفتار‌ها در دوره کودکی است که در بزرگسالی تکامل و بروز پیدا می‌کند، گفت: اجرای برنامه‌های ایمن سازی مدارس در حاشیه راه‌ها فرصت مناسبی برای بسترسازی زیرساخت‌های اصولی در جامعه است که در آینده تأثیرات خود را در زمینه ایمنی کلی حمل و نقل جاده‌ای نشان خواهد داد.

او افزود: به همین منظور هرساله تعدادی از مدارس حاشیه راه‌های استان انتخاب و برحسب اولویت‌بندی، عملیات آموزش و توزیع اقلام کمک آموزشی شامل بازی و سرگرمی با محتوای ترافیکی به مدارس اهدا می‌شود و همچنین ایمن‌سازی فیزیکی در محدوده مدارس با اجرای هاشور و نقوش و نصب علائم اجرا می‌شود.

قدمی با اشاره به اینکه این اداره‌کل در نظر دارد برای سال جاری هر ماه این طرح را در ده مدرسه اولویت‌دار اجرا کند، گفت: طرح ارتقای ایمنی در مدارس حاشیه راه‌های استان برگزار شد.

پنجمین جشنواره سرود با محتوای ایمنی (نغمه‌های ایمنی) نیز در سال گذشته برگزار گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران
  • ۱۵ عنوان برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت با سرعت در حال اجرا است