Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: ورزش را باید محور و زیربنای سالم سازی جامعه و پایدارترین ابزار برای مقابله با بروز انواع انحرافات و آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی و نیز ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه قلمداد کرد.

به گزارش ایسنا، پیام حمید ملانوری شمسی، استاندار خراسان جنوبی و رئیس شورای ورزش و تربیت بدنی خراسان جنوبی به مناسبت "هفته تربیت بدنی و ورزش بدین شرح است:"

به نام خدا

همه آحاد مردم باید ورزش را جدی بگیرند و آن را برای سلامتی خود یک ضرورت و کار لازم به حساب بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا جامعه ورزشکار، جامعه ای پر تلاش، با نشاط و زنده خواهد بود و جامعه ما امروز به این طراوت و نشاط نیازمند است. رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)

ورزش، یکی از مهمترین ارکان تأمین شادابی و سلامت جسم و روح بوده، در تمام جنبه‌های فردی و اجتماعی زندگی انسان، نقشی حیاتی دارد.

مطالعه زندگی و سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) و تأکید این بزرگواران بر انجام فعالیت‌هایی از قبیل اسب سواری، تیراندازی و شنا، بیانگر جایگاه ورزش در خودسازی، تهذیب نفس و خدمت به مردم است، فلذا ورزش را باید محور و زیربنای سالم سازی جامعه و پایدارترین ابزار برای مقابله با بروز انواع انحرافات و آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی و نیز ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه قلمداد کرد.

علاوه بر این، ورزش وسیله‌ای برای رشد وجودی انسان و نیز عامل انتقال فرهنگ‌ها و ارزش‌ها محسوب می‌شود، به همین دلیل جمعیت سالم، با نشاط و با فعالیت فیزیکی بیشتر، عامل بسیار مهمی در شتاب بخشیدن به حرکت یک جامعه به سوی پیشرفت و توسعه به شمار می‌رود و بالطبع کشورهایی که در ایجاد زمینه های مشارکت و حضور مردم در برنامه‌های ورزشی و فعالیت های بدنی موفق ترند و افراد بیشتری را به سمت ورزش سوق می‌دهند، جامعه‌ای سالم‌تر و بانشاط تر داشته، در فرآیند توسعه، کارنامه درخشان تری دارند.

اینجانب تلاقی هفته تربیت بدنی و ورزش را با ایام ولادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و هفته وحدت به فال نیک گرفته، ضمن تبریک این مناسبت‌های فرخنده، از مساعی و تلاش‌های کلیه مدیران ورزشی، دست اندرکاران هیئت‌ها و باشگاه‌های ورزشی، قهرمانان ، پیشکسوتان، ورزشکاران، مربیان، داوران، خبرنگاران ورزشی و به طور کلی جامعه بزرگ ورزش استان در تأمین و توسعه زیرساخت ها و فعالیت های ورزشی تقدیر و تشکر نموده، از درگاه خداوند متعال، توفیق روزافزون همگان را در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اعتلای ورزش کشور مسئلت دارم.

امید که نوجوانان و جوانان ورزشکار این خطه با به منصه ظهور رساندن توانمندی‌های خود در آوردگاه‌های گوناگون ملی، آسیایی و جهانی و به اهتزاز درآوردن پرچم پر افتخار ایران اسلامی، بیش از پیش در معرفی این خطه زرخیز و در نتیجه کمک به توسعه خراسان جنوبی، موفق و مؤید باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی آسیب های اخلاقی فرهنگ عمومی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۸۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید جمال سجادی پور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان آموزش، نظارت و ورود قاطع به میدان مبارزه با مواد مخدر در شهرستان میبد از سوی این شورا تاکید کرد.


سجادی پور بابیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش که تعلیم و تربیت ۲۶ هزار نفر دانش آموز را برعهده دارد و ورزش و جوانان متولی امور جوانان است باید پای امور جوانان باشند افزود: شبکه بهداشت باید با آموزش و تبین، آسیب‌های خودکشی و طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی را با ارائه راهکار‌های مناسب کاهش و شورا و شهرداری از بودجه‌های فرهنگی در رفع آسیب‌ها هزینه کند.


فرماندار میبد به نقش فضای مجازی در شکل گیری بسیاری از آسیب‌ها اشاره و تصریح کرد: اگر آسیبی دانش آموزان و جوانان ما را درجامعه به بیراه می‌برد ضعف دستگاه‌های ماست و باید با نظارت و آموزش و مشاوره این آسیب‌ها از سیمای جوان و جامعه ما زدوده شود.


وی گفت: دستگاه‌های فرهنگی و همه کسانی که تربیونی در اختیار دارند از این ظرفیت‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • اسکان مردم روستای سیل زده نوده در روستای آبیز / تکلیف داوطلبین کنکور روستای نوده چه می‌شود؟
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند
  • مسئولان در امر حجاب وظیفه حاکمیتی، اخلاقی و اجتماعی دارند
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده