Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@12:07:51 GMT

فرانسه: ایران به نقض برجام پایان دهد!

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۵۹۲۵

وزارت خارجه فرانسه روز دوشنبه (امروز) بدون اشاره به نقض مکرر برجام توسط غرب، از ایران خواسته است که از نقض این توافق دست بردارد. ناطقان: در حالی که تحرکات برای برگزاری نشست میان ایران و طرف‌های اروپایی در شهر بروکسل در جریان است، فرانسه بار دیگر درباره برجام موضعی طلبکارانه اتخاذ کرده است.

منابع رسانه‌ای گزارش دادند، وزارت خارجه فرانسه روز دوشنبه (امروز) درباره وضعیت جاری در قبال توافق برنامه جامع مشترک (برجام) اظهارنظر کرد و بار دیگر توپ را به زمین ایران انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش شبکه العربیه،  وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که ایران باید «به اقدامات خطرناکش که ناقض توافق هسته‌ای (برجام) است، پایان دهد».

اظهارنظر تازه دولت فرانسه درباره ایران در شرایطی مطرح شده که این کشور غربی امضاکننده برجام، طی سال‌های اخیر تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میان ایران و گروه ۱+۵ را انجام نداده و دائما از ایران خواسته که به صورت یکجانبه تعهدات این توافق را اجرا کند.

فرانسه، آلمان، انگلیس، آمریکا، روسیه و چین در سال ۲۰۱۵ با ایران توافق برجام را امضا کردند و قرار شد در ازای تعهد تهران به محدودیت‌های اعمالی این توافق، ایران از مزایای اقتصادی این توافق بهره‌مند شود اما به رغم پایبندی ایران به برجام، طرف‌های غربی به تعهدات و وعده‌های خود برای انتفاع اقتصادی ایران عمل نکردند.

روند عدم پایبندی طرف‌های غربی به برجام با روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور، اقدام او در خارج کردن آمریکا از این توافق و اعمال کارزار فشار حداکثری، شدت گرفت.

سه کشور اروپایی عضو برجام (فرانسه، انگلیس و آلمان) در ابتدای خروج آمریکا از برجام از این اقدام انتقاد کردند و گفتند که همچنان به این توافق پایبند هستند و به ایران وعده‌هایی درباره راه اندازی ساز و کار موسوم به «اینستکس» دادند اما حمایت پاریس، لندن و برلین از برجام تنها به حمایت کلامی بسنده شد.

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تداوم نقض عهد غربی‌های عضو برجام، با استناد به بند ۳۶ این توافق به صورت گام به گام تعهدات هسته‌ای خود را کاهش داد و سرانجام در گام ششم و نهایی اعلام کرد، دیگر به محدودیت‌های برجام پایبند نیست.

جمهوری اسلامی ایران همچنین اعلام کرده است که در صورت اجرای تعهدات برجام از سوی دیگر طرف‌ها و راستی آزمایی درباره این موضوع، ایران هم بار دیگر تعهدات برجامی خود را انجام خواهد داد. منبع: فارس برچسب ها: وزارت خارجه فرانسه ، ایران ، نقض برجام ، پایان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وزارت خارجه فرانسه ایران نقض برجام پایان وزارت خارجه فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۵۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ کیوان گلابی آذر دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان مهاباد در مراسم تجلیل از کارگران تلاشگر این شهرستان گفت: سه هزار و ۷۹۲ اشتغال پارسال در مهاباد ثبت‌ شد درحالیکه تعهد اشتغال، دو هزار و ۸۱۰ نفر بود و این  یعنی ۱۳۵ درصد تعهدات اشتغالزایی، محقق شده است.

مسئول کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تأمین اجتماعی شهرستان مهابادهم در این مراسم گفت:مهمترین درخواست کارگران بهبود معیشت کارگران و اجرای ماده 96 قانون تأمین اجتماعی است که هم در مجلس شورای اسلامی و هم در شورای نگهبان تصویب شده است.

رحیم عسگری ساوجبلاغی افزود: بر اساس این قانون به تأمین اجتماعی اجازه داده شده است که سالانه حداقل یک بار نسبت به ترمیم حقوق بازنشتگان با توجه به تورم اقدام شود.

فرماندار ویژه شهرستان مهاباد هم در این مراسم با اشاره به نقش خطیر کارگران در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور گفت: حمایت از کارگران و توجه به دغدغه های این قشر مولد موجب رونق و بهره وری در حوزه تولید خواهد شد.

عباسی افزود: هر اندازه بتوان وضعیت خدمات رفاهی و معیشت کارگران را تقویت کرد می توان به پیشرفت کشور و توسعه در حوزه های مختلف امیدوارتر بود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهاباد هم گفت: در سال گذشته یکهزار و 200 مورد بازرسی از واحدهای کارگری انجام شد تا موارد خطرزایی که احتمال دارد جان کارگران را  به مخاطره اندازد  بررسی شود.

پیروتی افزود: هر میزان سرمایه گذاری ها روی منابع انسانی در جوامع بیشتر باشد، به همان میزان قادرخواهند بود در توسعه اقتصادی، اشتغال آفرینی و رونق تولید اثربخش باشد.

وی، با بیان اینکه تاکنون 400 نفر از کارگران مقرری بگیر بیمه بیکاری در شهرستان هستند، افزود: یکی از برنامه های اولویت دار در سالجاری، بحث رصد و نظارت بر صدور احکام طبق طرح طبقه بندی مشاغل است  ضمن اینکه ما از کارفرمایان تقاضا داریم که لیست بیمه کارفرماها را بر اساس اشل و کار واقعی که انجام می دهند،تنظیم کنند.

خالد عزیزیان، رئیس هیئت مدیریه کارگران ساختمان هم در این مراسم گفت: انجمن کارگران ساختمانی سه هزارو 500 نفر عضو فعال دارد که ما توانسته ایم در این انجمن کارگرانی را که نیازمند پروانه اشتغال بودند ثبت نام و این افراد را به سازمان فنی حرفه ای معرفی کنیم تا بتوانند پروانه اشتغال دریافت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رایزنی‌های مصر برای حل اختلافات ۲ طرف درباره آتش‌بس در غزه
  • وزیر خارجه فرانسه به قاهره می‌رود 
  • امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • قول نتانیاهو به بن گویر برای حمله به رفح
  • تعیین تکلیف تعهدات ساینا Sدو‌گانه سوز+ قیمت
  • رسانه عبری: نتانیاهو در محاصره ۳ میدان مین است
  • دانشگاه کلمبیا: با رهبران دانشجویان درباره اعتراضات به اسراییل به توافق نرسیدیم
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد