Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ویکا مازوی خومالو روز دوشنبه در نشست خبری در محل سفارت آفریقای جنوبی در تهران، با اشاره به تعامل ایران و آفریقای جنوبی و انعقاد ۲۵ توافقنامه میان دو کشور از سال ۱۹۹۵ تاکنون، گفت: دو کشور مکانیسم‌هایی مانند کمیسیون مشترک برای همکاری ایجاد کرده‌اند و درباره موضوعات مختلف دو جانبه مذاکره و گفت و گو دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سفیر آفریقای جنوبی در ایران درباره موضع این کشور نسبت به مساله فلسطین،  با اشاره به تاریخچه آپارتاید در آفریقای جنوبی تا سال ۱۹۹۴، افزود: اکثریت مردم آفریقای جنوبی تحت سلطه رژیم آپارتاید از حقوق خود برخوردار نبودند به همین دلیل مساله فلسطین هم می‌تواند با مساله آفریقا پیوند داشته باشد.

خومالو ادامه داد: درباره موضع آفریقای جنوبی در قبال فلسطین می‌توان به قانون اساسی این کشور اشاره کرد.  قانون به خودی خود یک سری آزادی‌های اساسی را برای افراد در نظر می‌گیرد و اما در مورد مردم فلسطین این چنین نیست.

وی عنوان کرد: سومین موضوع در مساله فلسطین، قوانین بین‌المللی است و در موضوع فلسطین نه تنها به قطعنامه‌های شورای امنیت احترام گذاشته نمی‌شود بلکه اجرا هم نمی‌شود. این جنبه بسیار حائز اهمیت است و ما در روابط بین‌الملل خواستار احترام، پایبندی و اجرای حقوق بین المللی هستیم.

خومالو، یکی از معیارهای اساسی سیاست خارجی آفریقای جنوبی را مساله فلسطین ارزیابی و خاطرنشان کرد: ما خواستار پایان اشغال سرزمین فلسطین و به رسمیت شناخته شدن حقوق مردم این کشور هستیم.

صدور ویزا در شرایط شیوع ویروس کرونا موضوعی بود که سفیر آفریقای جنوبی در ادامه سخنانش به آن پرداخت و گفت:  سفارت آفریقای جنوبی در حال حاضر همه نوع ویزا صادر می‌کند و تنها محدودیتی که وجود دارد ارائه تست کرونا است که باید ۹۶ ساعت قبل از ورود انجام شود.  

وی درباره تحولات اخیر آفریقای جنوبی یادآور شد: دو نوع انتخابات محلی و ملی در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود. انتخابات محلی یکی از بزرگترین انتخابات است و اهمیت آن از این رو است که نشان می‌دهد از لحاظ اقتصادی کجا ایستاده ایم که این موضوع به حزب حاکم و عملکرد آن کمک می‌کند.

خومالو خاطرنشان کرد: رقابت در انتخابات‌ ملی بسیار تنگاتنگ است و ۱۰۰ حزب سیاسی در آفریقای جنوبی با یکدیگر رقابت می‌کنند تا کرسی لازم را به دست آورند. برای این که بتوانند وارد حیطه مدیریتی و پارلمان شوند.

سفیر آفریقای جنوبی یادآور شد: انتخابات محلی و ملی مهر تاییدی بر دموکراتیک بودن دولت آفریقای جنوبی است. مرجع عالی کشور قانون اساسی است و اگر پارلمان هم قانونی وضع کند که مخالف قانون اساسی باشد جهت اصلاح برگشت داده می‌شود. در آفریقای جنوبی هیچ کس بالاتر از قانون نیست و حق بالاتر از قانون وجود ندارد.

دعوت از رییسی برای سفر به آفریقای جنوبی

در ادامه هوگو باسون، رایزن سیاسی سفارت آفریقای جنوبی در تهران با دعوت از آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهوری اسلامی ایران برای سفر به آفریقای جنوبی، گفت: قبل از این رییس جمهوری آفریقای جنوبی دعوت نامه‌ای برای رییس دولت دوازدهم ارسال کرده بود که با توجه به وضعیت کرونا این سفر محقق نشد.

وی افزود: قرار است پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک در سال ۲۰۲۲ در آفریقای جنوبی برگزار شود و رییس‌جمهوری ایران سفری رسمی داشته باشد اما هنوز نه تاریخی پیشنهاد شده و نه قطعی است. صحبتها در حال انجام است و باید برنامه‌های مقام‌های دو کشور بررسی شود.

رایزن سیاسی سفارت آفریقای ادامه داد: فرایند برگزاری جلسات کارگروه‌های کمیسیون مشترک با شیوع ویروس کرونا با چالش روبرو و کند شده است. جلسات کارگروه توسط معاونان وزرای خارجه به میزبانی ایران برگزار می‌شود و باید دید وزارت خارجه چه تاریخی را پیشنهاد می‌دهد. آفریقای جنوبی هم هنوز تاریخی را برای برگزاری جلسه پیشنهاد نکرده است.

ادامه دارد...

برچسب‌ها سفارت آفریقای جنوبی شورای عالی امنیت ملی آفریقای جنوبی پارلمان قانون اساسی دولت دوازدهم فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سفارت آفریقای جنوبی شورای عالی امنیت ملی آفریقای جنوبی سفارت آفریقای جنوبی شورای عالی امنیت ملی آفریقای جنوبی پارلمان قانون اساسی دولت دوازدهم فلسطین سفارت آفریقای جنوبی آفریقای جنوبی آفریقای جنوبی مساله فلسطین قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۶۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شبکه تلویزیونی‌ ای بی سی نیوز آمریکا در مطلبی به ادامه مشکلات در هواپیما‌های مسافربری ساخت شرکت بوئینگ پرداخت. در سالروز ناپدید شدن هواپیمای بوئینگ در خطوط هوایی مالزی، خبر دیگری درباره نقص در یکی دیگر از هواپیما‌های این شرکت منتشر شد که روز یکشنبه رخ داد و تصویر آن امروز منتشر شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
یک فروند جت بوئینگ ۷۳۷ به هنگام برخاستن از زمین، یک چرخ خود را از دست داد و مجبور به فرود اضطراری شد. تصاویر این رویداد از ابتدا تا انتها با دوربین‌ها ثبت شده است. 
این اتفاق وحشتناک بود. این اتفاق چند روز قبل اتفاق افتاد، اما تصاویر ویدئویی آن ساعتی پیش منتشر شده است. حال همه مسافران و خدمه این هواپیما خوب است. اما همانطور که می‌بینید، هواپیما به شکل وحشتناکی فرود اضطراری انجام داد. این تصاویر ویدئویی به یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی فلای سافیر (FlySafair) در آفریقای جنوبی مربوط می‌شود که حدود ۲۰۰ مسافر و خدمه داشت. این هواپیما پس از افتادن یکی از لاستیکهایش در هنگام از زمین برخاستن، مجبور به فرود اضطراری شد. کارکنان فرودگاه در روی زمین که این اتفاقات را شاهد بودند، به خلبان اطلاع دادند که یکی از چرخ‌های عقب هواپیما افتاده است. خلبان پس از شنیدن این خبر، هواپیما را بازگرداند و در ارتفاع پایینی حرکت کرد تا گروه بازرسی فنی بتواند هواپیما را قبل از فرود ببیند. درنهایت، هواپیما در حالی که روی باند می‌لغزید و دود از زیر آن بلندشده بود، به زمین نشست.

جان هانس کارشناس هواپیمایی گفت: افتادن چرخ هواپیما‌ها یک اتفاق بسیار غیرعادی است. اما هواپیما‌ها به گونه‌ای طراحی شده اند که اگر چرخ‌های دیگر هم از دست برود، بتوانند حتی روی قلاب فرود بیایند. در این قضیه نیز دقیقا همین اتفاق رخ افتاد.
شرکت هواپیمایی مذکور با انتشار بیانیه‌ای از مسافران به علت صبر و درک آنها در این فرآیند تشکر کرد. این شرکت از کارکنان شرکت در داخل هواپیما و در روی زمین برای مدیریت عالی و توجه عالی، تشکر کرد و آن را نشانه تعهد شرکت به ایمنی به عنوان اولین اولویت شرکت، توصیف کرد.
این اتفاق، جدیدترین مورد از زنجیره رویداد‌های هوایی درزمینه تعمیر و نگهداری است که نگران کننده شده است. لاستیک این بوئینگ ۷۷۷ خطوط هوایی شرکت یونایتد در ماه مارس به زمین سقوط کرد. در اوایل ماه جاری نیز، بخش پوشش موتور یکی از هواپیما‌های شرکت ساوث وست، در وسط پرواز، از جای خودش کنده شد. در ماه ژانویه نیز، اهرم درب این هواپیما در ارتفاع شانزده پا در هوا ازجای خودش کنده شد. این اتفاق در یکی از هواپیما‌های خطوط هوایی آلاسکا رخ داد که از نوع بوئینگ ۷۳۷ مکس MAX بود.

جان هانس کارشناس هواپیمایی گفت: وقتی این اتفاق می‌افتاد یا اتفاقی شبیه این رخ می‌دهد، توجه همه به آن جلب می‌شوند. نباید با بی خیالی از کنار این رویداد‌ها بگذریم. باید بپرسم چه چیزی باعث وقوع این اتفاق شد.
ما این سوال را از مسئولان شرکت هواپیمایی پرسیدیم. آنها به ما گفتند که علت بروز مشکل در لاستیک این هواپیما در حال بررسی است و آنها هم هواپیما و هم باند فرودگاه را بررسی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • حماس حمایت کارگران جهان از مردم غزه را خواستار شد
  • نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • جامائیکا نیز کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد