Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – مدیر امور فرهنگی و آموزشی معاونت اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش از برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی بمناسبت هفته وحدت در جزیره کیش خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کیش ، رضا اردلان اظهار داشت: این مراسم با مشارکت و همکاری دانشگاه هنر و معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش سه شنبه 27 مهر ماه به عنوان یکی از ویژه برنامه‌های هفته وحدت در سالن رازی مرکز همایش های بین‌المللی این جزیره برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، میهمانان در سطح ملی، بین المللی و منطقه‌ای از اندیشمندان و فرهیختگان اهل سنت و شیعه، مقامات و مسئولان از حوزه‌های مختلف در این مراسم حضور دارند و سخنرانی‌هایی به صورت فیزیکی یا مجازی از سوی متخصصان تقریب مذاهب کشور‌های خاورمیانه و اروپایی در این کنگره، ایراد می‌شود.

مدیر امور فرهنگی و آموزشی معاونت اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: افتتاحیه این کنگره در کیش و اختتامیه آن دوم آبان در مشهد برگزار می‌شود.

وی گفت: جشن وحدت امشب در روستای باغو جزیره کیش به میزبانی برادران اهل سنت و با حضور مسئولان سازمان منطقه آزاد با اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی، دینی و اجتماعی به همراه سخنرانی، اجرای تواشیح و محفل قرآن آغاز می‌شود.

اردلان با شادباش فرارسیدن هفته وحدت و میلاد سراسر نور پیامبر رحمت (ص) گفت: هفته وحدت نماد وفاق، تعامل و مشارکت شیعیان و اهل سنت است که امسال همانند سنوات همزمان با سراسر کشور در کیش با برنامه‌های متنوع از جمله در بخش کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

به گفته وی، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام مسجد امام حسن (ع) کیش، استقبال از گردشگران با اهدا گل در فرودگاه از سوی اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد، اجرای برنامه‌های شاد و متنوع، برنامه‌های مذهبی، اجتماعی و فرهنگی هم بخش دیگری از آیین‌های هفته وحدت در این جزیره است.

مدیر امور فرهنگی و آموزشی معاونت اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش از اجرای جشن خانواده و کودک توسط خاله شادونه، هفت کوتوله، کنسرت ایوان بند و حرکات آئینی کردی در تالار بزرگ شهر قشم و فستیوال خندوانه با اجرای  جنگ بزرگ خنده و کنسرت محسن ابراهیم زاده هم به عنوان دیگر برنامه‌های این ایام خجسته نام برد.

به گفته وی، سخنرانی جعفر محلاتی نماینده اسبق ایران در سازمان ملل ، اجرای کنسرت سالار عقیلی در تالار شهر کیش، مسابقه ساخت مجسمه ماسه‌ای در محل اسکله قدیم، فستیوال جنوب با اجرای خالوکریم، امیرعبدالله، نی انبان و هفت کوتوله که از دیگر برنامه‌های هفته وحدت در کیش است.

اردلان با اعلام اینکه مسجد خاتم النبیا (ص) کیش هم میزبان آیین سخنرانی آیت‌الله اعرافی و محفل انس با قرآن خواهد بود، افزود: برگزاری مسابقات متنوع ورزشی از سوی موسسۀ ورزش و تفریحات سالم هم در این ایام برگزار خواهد شد.

بیانیه شورای تقریبی اهل‌سنت خراسان‌شمالی: مسلمانان بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همبستگی هستندنماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:‌ راه  وصول به وحدت از طریق التزام به قانون استامام جمعه بوشهر: تنها راه عزت وحدت بین ادیان، اقوام و مذاهب اسلامی است+ تصویر

شایان ذکر است؛ امام خمینی (ره) در نخستین سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ابتکاری ماندگار و برای اینکه روایات مختلف درباره روز ولادت پیامبر مکرم اسلام به عامل وحدت بخشی میان مسلمانان تبدیل شود، از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند تا این ایام مبارک به نمادی از وحدت و همبستگی امت واحده تبدیل شود.

انتهای پیام/7558/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش هفته وحدت بین المللی اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۶۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان

 حجت‌الاسلام والمسلمین وحید خوش رو در نشست خبری هفته عقیدتی و سیاسی با اصحاب رسانه بیان کرد: شهادت معلم انقلاب دکتر مرتضی مطهری که از روحانیون برجسته و همراه حضرت امام (ره) بود و در مسیر آرمان‌های انقلاب برای ایران اسلامی جانفشانی ها کرد و به درجه رفیع شهادت نائل شد، به پاس گرامیداشت یاد و خاطره وی هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه نامگذاری شد.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مهرستان تصریح کرد: غبار روبی گلزار شهدا و دیدار با خانواده معظم شهدا، محفل انس با قرآن، نشست‌های بصیرتی، نشست‌های وبیناری در فضای مجازی، آذین بندی سطح شهر، تجلیل از هادیان سیاسی، معلمان، دیدار با ائمه جمعه و روحانیون تشیع و تسن از جمله برنامه‌های این هفته است.

 وی به اهمیت نقش خبرنگاران اشاره کرد و گفت: خبرنگاران صدای رسای همه اقشار جامعه و به نمایش گذاشتن اقدامات مسئولین و انقلاب اسلامی برای دنیا و مطالبات و مشکلات مردم بدون واسطه به دستگاه‌های زیرربط است.

 حجت الاسلام خوش رو عنوان کرد: دردنیایی که رسانه‌های دروغ پراکن و تا دندان مسلح دشمنان بر علیه ایران، اذهان عمومی را اغفال و متشنج می‌کنند، خبرنگاران و فعالان فضای مجازی به عنوان افسران جنگ نرم به صورت شبانه روز در مقابل آن‌ها ایستاده و از جبهه حق علیه باطل دفاع می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • ایلام میزبان جشن‌های دهه کرامت است
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است