Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@02:30:57 GMT

دستگاه ها برای توسعه کردستان جدی‌تر گام بردارند

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۷۸۹۳

دستگاه ها برای توسعه کردستان جدی‌تر گام بردارند

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز دوشنبه در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و آیین تودیع و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات کردستان، اظهار داشت: فضایی بر مدیران استانی مبنی بر ترس از دستگاه‌های نظارتی وجود دارد که این موضوع باید برطرف شده و جرات آنان برای اجرای پروژه‌های عمرانی افزایش یابد.

در کردستان همواره فضایی مملو از ترس بر مجموعه دستگاه‌های اجرایی از دستگاه نظارتی به ویژه دیوان محاسبات وجود دارد که مانع از اجرای کار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار همکاری بیشتر دیوان محاسبات با دستگاه های اجرایی برای انجام امور به ویژه پروژه‌های عمرانی شد و افزود: انتظار داریم مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان، فضا را برای رفع نگرانی مدیران دستگاه‌ها فراهم کند تا جسارت آنان برای خدمت به مردم بیشتر شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه اتفاقات و اقدامات خوبی در استان انجام شده است، ادامه داد: اگر پروژه‌های خوبی در استان اجرا شده، ناشی از همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی و دیوان محاسبات و اداره کل بازرسی بوده که مشکلات پیش رو را حل کرده است.

مرادنیا با اشاره به اینکه کردستان عقب‌ماندگی های زیادی دارد، اضافه کرد: توپوگرافی منطقه، محدودیت زمانی و عدم ابلاغ و تصویب به موقع اعتبارات، باعث می‌شود فصل کاری برای اجرای پروژه‌های عمرانی کوتاه باشد و این همواره مشکل‌ساز است.

وی خواستار توجه ویژه دولت و دستگاههای نظارتی به کردستان شد و اظهار داشت: در طول سال هم مدیرکل دیوان محاسبات با مدیران دستگاه‌های اجرایی نشست داشته باشد تا مشکلات و ابهامات موجود برطرف و منجر به اجرای سریعتر پروژه‌های عمرانی شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان نیز گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۰، هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در استان اختصاص یافته است.

بهرام نصراللهی زاده اظهار داشت: از این رقم اعتبار، یک هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال برای ساخت مدارس، یک هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال برای حوزه بهداشت و درمان، سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال به طرح‌های آبرسانی، ۷۰۰ میلیارد ریال به راه روستایی و ۶۶۰ میلیارد ریال نیز به طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: پروژه‌های محرومیت‌زدایی ابلاغ شده شامل ۶۰ طرح در حوزه مدارس، ۱۱۶ طرح در بخش بهداشت و درمان، ۲۵ طرح آبرسانی، ۲۲ طرح توسعه راه‌های روستایی و ۱۴ طرح نیز مربوط به بخش آبخیزداری و آبخوان‌داری است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان یکی از مهمترین مشکلات استان را در حوزه آبرسانی اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۷۹.۴ درصد جمعیت روستایی استان از آب شرب سالم بهره‌مند است که شهرستان سنندج با ۶۴.۴ درصد و بیجار با ۷۲.۶ درصد، کمترین میزان بهره‌مندی جمعیت روستایی از آب سالم را دارند.

نصراللهی‌زاده یادآور شد: امسال به طور میانگین ۱۸ درصد جمعیت روستایی کردستان، نیازمند آبرسانی سیار بود که بیشترین آن مربوط به دیواندره با ۴۲ درصد و شهرستان سنندج با ۳۲ درصد روستاهای آن بوده است، ضمن اینکه این رقم در دهگلان ۳۲ و بیجار ۲۵ درصد است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به همکاری دیوان محاسبات کردستان به عنوان دستگاهی فرابخشی برای رفع مشکلات پیش روی دستگاه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از پروژه‌های عمرانی که در زمینه تامین اعتبار با مشکلات حقوقی مواجه بودند، با دلسوزی و همکاری دستگاه‌های نظارتی به ویژه دیوان محاسبات استان، این مسائل برطرف شد.

مدیرکل جدید دیوان محاسبات کردستان هم با بیان اینکه این دستگاه به دنبال مچگیری مدیرات دستگاه‌های اجرایی نیست، افزود: دیوان محاسبات تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا به دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه کردستان کمک کند.

مجتبی مقیاسی با بیان اینکه استان پتانسیل‌های زیادی دارد، اضافه کرد: رویکرد دیوان محاسبات به دنبال آن نیست جرات را از مدیران دستگاه ها بگیرد، بلکه سعی داریم با مدیرانی که با دلسوزی و رعایت قوانین دنبال توسعه استان هستند، همکاری لازم را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه با ترک فعل و بی‌توجهی مدیران نسبت به قوانین مقابله می‌کنیم، ادامه داد: در مسائلی که بحث حیف و میل بیت‌المال در میان باشد، با هیچ شخص و دستگاهی تعارف نداریم و به شدت برخورد خواهیم کرد.


در این جلسه، "مجتبی مقیاسی" به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات کردستان معرفی و از خدمات "حمید هیکلی" سرپرست این اداره کل تقدیر شد.

برچسب‌ها کردستان سنندج دیوان محاسبات کشور بهمن مرادنیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج دیوان محاسبات کشور کردستان سنندج دیوان محاسبات کشور بهمن مرادنیا دیوان محاسبات کردستان دستگاه های اجرایی پروژه های عمرانی میلیارد ریال دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۷۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیفون تاشو و مک بوک جدید در راه بازار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، هرچند مدتهاست موبایل های تاشو به بازار عرضه شده اند اما اپل تنها تولید کننده بزرگی است که هنوز از دستگاه های انعطاف پذیر رونمایی نکرده است. در این میان گزارشی جدید حاکی از آن است که این روند احتمالا سال آینده تغییر کند.

به گفته جف پو تحلیلگر International Securities اپل مشغول توسعه دو دستگاه تاشو است. همچنین در گزارشی دیگر به توسعه آیفون ۱۷ اسلیم نیز اشاره شده بود. اکنون آیفون تاشو و یک رایانه تاشو هیبریدی نیز در حال توسعه هستند. این تحلیلگر مدعی است دستگاه تاشو ۲۰.۳ اینچی احتمالا یک مک بوک است که از اواخر ۲۰۲۵ میلادی به طور انبوه تولید می شود.

در این میان طبق شایعات مختلف آیفون تاشو احتمالا از اواخر ۲۰۲۶ میلادی وارد مرحله تولید خواهد شد. این بدان معناست که دستگاه ۲۰ اینچی در ۲۰۲۶یا ۲۰۲۷ میلادی ارائه می شود. از سوی دیگر موبایل تاشو نیز در ۲۰۲۷ میلادی یا بعد از آن عرضه خواهد شد.

هم اکنون به نظر می رسد اپل مشغول توسعه نمایشگرهای دوتایی و آی پد/ مک بوک تاشو هیبرید است. بنابراین گجت ۲۰.۳ اینچی احتمالا یک مدل مک یا آی پد باشد. اما اگر گزارش صحت داشته باشد، اپل لاین جدیدی از محصولات را در چند سال آینده رونمایی می کند که شامل دستگاه های رده بالای اولترا خواهد بود.

کد خبر 6098132 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان جز سه استان برتر کشوراست
  • راه اندازی سامانه نظارت مردمی دیوان محاسبات مازندران
  • آیفون تاشو و مک بوک جدید در راه بازار
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • ۱۶۰۰ روستای کردستان از ارتباط پایدار و با کیفیت برخوردار هستند
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • جشنواره «شو سواری» اسب کُرد در سقز