Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@01:24:58 GMT

بهترین روش‌های جلوگیری از سرطان پروستات

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۷۹۰۷

بهترین روش‌های جلوگیری از سرطان پروستات

سرطان پروستات، مانند سرطان‌های دیگر، رشد نامتناسب سلول‌ها در غده پروستات است.

به گزارش مشرق، به طور دقیق راه‌های پیشگیری از سرطان پروستات و دیگر سرطان‌ها مشخص نیست. اما با تغییراتی در سبک زندگی می‌توان خطر ابتلا به این بیماری را کاهش داد. از جمله:

رژیم غذایی سالم را انتخاب کنید. رژیم شما باید سرشار از میوه و سبزیجات باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انواع میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل را بخورید. این مواد حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی دیگر هستند و می‌توانند به سلامت بدن کمک کنند.

غذاهای سالم را جایگزین مکمل‌ها کنید. هیچ مطالعه و تحقیقاتی نشان نداده است که مکمل‌ها در کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات نقش دارند. بهتر است به جای آن غذاهای غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی را انتخاب کنید تا سطح ویتامین‌های سالم را در بدن خود بالا نگه دارید.

بیشتر روزهای هفته ورزش کنید. ورزش سلامت کلی بدن را بهبود می‌بخشد. به شما کمک می‌کند تا وزن خود را حفظ کرده و روحیه خود را بهبود بخشید. سعی کنید، بیشتر روزهای هفته ورزش کنید.

تناسب اندام خود را حفظ کنید. اگر وزن فعلی شما مناسب است، با انتخاب رژِیم غذای سالم و ورزش برای حفظ آن تلاش کنید. اگر نیاز به کاهش وزن دارید، از متخصص تغذیه کمک بگیرید.

با پزشک خود در مورد خطر ابتلا به سرطان پروستات صحبت کنید. اگر خطر ابتلا به این سرطان در شما بالا باشد، پزشک برای کاهش خطر ابتلا از داروها یا درمان‌هایی استفاده می‌کند.

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف مهارکننده‌های آلفا ردوکتاز از جمله فیناستراید و دوتاستراید ممکن است خطر ابتلا به این سرطان را کاهش دهند. از این داروها برای کنترل بزرگ شدن غده پروستات و ریزش مو استفاده می‌شود.

منبع: جام جم آنلاین

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان سرطان سرطان پروستات پیشگیری سلامت سرطان پروستات خطر ابتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۷۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست فعالان محلات استان قزوین گفت: بهترین و درست‌ترین راه برای برطرف شدن مسائل و معضلات اجتماعی که در جامعه وجود دارد، استفاده از ظرفیت‌های مردمی است و دولت مصمم است از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کند.

وی افزود: روش و رویه پرداخت به مسائل توسط مردم یکی از رویه‌های اصلی دولت است و رهبر معظم انقلاب هم بار‌ها و بار‌ها حوزه مردم و ایجاد حلقه‌های میانی را مورد توجه و تاکید قرار داده و این مهم را حتی در اقتصاد که مقوله پیچیده‌تر و تکنیکی تری است مطرح می‌کند.

استاندار قزوین اضافه کرد: تصدی گری توسط دولت در برخی از موضوعات از جمله موضوعات اجتماعی باعث گرفتاری‌هایی می‌شود و گرفتاری‌هایی را ایجاد می‌کند، در وهله نخست مردم فکر می‌کنند با ورود دولت نقشی ندارند و دوما دولت متصدی خوبی در این زمینه نیست و برخی اوقات مشکلات را بیشتر می‌کند.
 
نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: دولت سیزدهم تمام تلاش خود را می‌کند تا در حد مقدورات و امکانات برای پرداخت مسائل اقدامات لازم را انجام دهد و این موضوعات در کانون توجه دولت سیزدهم است ولی حوزه‌های اجتماعی و حوزه‌های زیرساختی نیازمند بودجه‌های زیادی است که تمامی آنها در توان دولت نیست و باید با هم افزایی دولتی و مردمی مشکلات را برطرف کرد. 

وی افزود: استان قزوین به صورت مصداقی اقدامات متعددی را برای کاهش مشکلات اجتماعی انجام داده است که از جمله مهم‌ترین آنها راه اندازی کمپ ماده ۱۶ است، موضوعی که برخی از معضلات اجتماعی را کاهش داده و باید در سطح استان توسعه پیدا کند.

اعلایی گفت: حل مسائل کانون‌های مشکل آفرین اجتماعی در دستور کار مجموعه مدیریتی استان قرار دارد و خدمت گذران با همدلی و همراهی تمام تلاش خود را می‌کنند تا این مشکلات کاهش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها