Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از پاکدشت، در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان پاکدشت، با رای هیئت نظارت مرکزی، آرای ۶ کاندیدای انتخاباتی از پاکدشت و فرون آباد این شهرستان باطل شده که پس از شکایت منتخبین، با رای دیوان عدالت ابطال رای آن ها رد شده و تا تعیین تکلیف نهایی این شش نفر به عضویت اصلی شورا درآمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی یوسفی جمارانی فرماندار شهرستان پاکدشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاکدشت با اشاره به این که ابطال رای ۶ نفر در دیوان عدالت اداری رد شد، اظهار کرد: با شکایت اعضای شورا در دیوان عدالت، این مرجع قانونی ابطال آرای منتخبین در هیئت نظارت استان تهران را رد کرد.

وی به ابطال رای زهرا علی عسگری در فرون آباد هم اشاره کرد و گفت: با ابطال رای یکی از اعضای منتخب شورای فرون آباد، احد انگیزه عضو علی البدل انتخابات به جای وی به عضویت دائم درآمده بود، که با رای دیوان عدالت و ابلاغ وزارت کشور به استانداری، زهرا علی عسگری به عنوان عضو اصلی در شورای شهر فرون آباد درنظر گرفته شد.

فرماندار پاکدشت با بیان اینکه همین حکم برای ۵ عضو فعلی شورای شهر پاکدشت نیز صادر شده است، خاطر نشان کرد: علیرغم این که هنوز از طرف استانداری حکم لغو ابطال آرای ۵ عضو پاکدشت به فرمانداری ابلاغ نشده است، ولی مطلع هستیم که دیوان عدالت ابطال آرای آنها را نیز رد کرده و پس از ابلاغ، ۵ عضو فعلی مجددا به عضویت علی البدل تبدیل می‌شود و این ۵ عضو اصلی دوباره وارد شورا می‌شوند.

جمارانی در پایان اشاره کرد: ۳۵ هزار رای مردم در شهرهای پاکدشت و فرون آباد و شریف آباد باطل شده بود که با حکم شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری صحت ششمین دوره انتخابات شورای شهر روستا در شهرستان پاکدشت احراز شد و اعضایی که رای آن ‌ها باطل شده بود به جای اعضای علی البدل به عضویت اصلی شورا در می‌آیند.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: دیوان عدالت اداری عدالت انتخابات شورای شهر دیوان عدالت ابطال آرای فرون آباد ابطال رای شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۸۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شورا‌های شهر از سراسر کشور در دیوان عدالت اداری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری شامگاه پنجشنبه در همایش روز ملی شورا‌ها در مشهد افزود: با اتمام رسیدگی ۱۶۶ مورد مصوبه شورا‌ها باطل شد.

وی گفت: یکی از اشکالاتی که در شورا‌ها شاهدیم مغایرت برخی مصوبات با موازین شرع و قانون است چنانچه گاهی برای رفع یک مشکل در شورا تصمیمی اتخاذ می‌شود که همه زوایای حقوقی و شرعی آن بررسی نمی‌شود.

وی بیان کرد: برای رفع این نقص پیشنهاد می‌شود قبل از اینکه مصوبه‌ای در شورا به بحث گذاشته شود افراد یا کارشناسانی قبلا آن را از نظر تطبیق با شرع و قانون بررسی کنند، اگر نیاز است در این زمینه یا قانون اصلاح شود یا از عناصر حقوقدان و علما در کنار شورا‌ها استفاده شود تا آسیب برطرف شود.

رییس دیوان عالی کشور همچنین بیان کرد: باید شورا‌ها بتوانند مشکلات مردم را طی یک دوره برطرف کنند و یا حداقل کاهش دهند در همین زمینه لازم است زمینه ارزیابی عملکرد شورا‌ها فراهم شود و مثلا اعلام شود مشکلات یک منطقه زیر نظر شورا از ۵۰ درصد به ۴۰ درصد یا کمتر کاهش یافته است.

منتظری با یادآوری شعار جهش تولید با مشارکت مردم افزود: شورا‌های اسلامی برخاسته از متن مردم هستند و در حوزه روستا، بخش و یا شهرستان از مدیران کشوری به مسائل محلی بیشتر آشنا هستند بنابراین در راستای مشارکت دادن مردم در امر جهش تولید، اطلاعات بیشتری دارند.

وی گفت: علاوه بر قوای سه گانه، شورا‌ها نیز وظیفه دارند در تحقق شعار سال مطابق شاخصه‌هایی که رهبر انقلاب ذکر کرده اند با همه توان مردم را به میدان بیاورند، تحقق شعار سال کلید حل مشکلات کشور است.

رییس دیوان عالی کشور همچنین اظهار کرد: در برخی دستگاه‌ها موانع و سنگ اندازی‌هایی در برابر سرمایه گذاران وجود دارد به نحوی که گاهی آنها از وارد شدن در عرصه سرمایه گذاری خسته می‌شوند.

منتظری افزود: هرچند این دولت در رفع این مساله اقدامات موفقی داشته است، اما هنوز هم ادارات و بخش‌های مختلف موانع را پیش پای سرمایه گذار ایجاد می‌کنند که لازم است دولت و قوه قضائیه این موانع را از سر راه بردارند.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات دیوان عالی کشور این بود که اعلام کردیم هر پرونده حقوقی که به تولید و سرمایه گذاری افراد مربوط است در اولویت قرار گیرد تا فرد مولد مثلا یک سال پشت در دادگاه معطل نشود.

رییس دیوان عالی کشور گفت: ابلاغ کرده ایم هر پرونده‌ای که در این حوزه تشکیل می‌شود هر چند پرونده بزرگ و قطور و رسیدگی به آن زمان بر باشد، باید ظرف مدت یک تا دو ماه بررسی و تعیین تکلیف شود.

همایش روز ملی شورا‌ها شامگاه پنجشنبه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد با حضور ۲ هزار نفر از اعضای شورا‌های اسلامی خراسان رضوی و با معرفی شورا‌های برتر روستا، بخش، شهر و شهرستان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • بررسی ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شورا‌های شهر از سراسر کشور در دیوان عدالت اداری
  • ابطال بخشنامه مدیران میانی گمرک با رای دیوان عدالت اداری
  • ابطال بخشنامه گمرک با رای دیوان عدالت اداری همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری به حوزه کار
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار
  • شاهد آرای کیفی‌تر در دور دوم انتخابات خواهیم بود
  • آخرین نهاد مسئول استیفای حقوق مردم دیوان عدالت اداری است
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار + تصویر
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور