Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها با شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، هر کس به دنبال آن است که به گونه‌ای، درآمد خود را افزایش دهد، یک راه تازه و کم دردسر برای معاش پیدا کند یا با سرمایه‌گذاری، آینده خود را بسازد. در این میان برای تحقق این هدف، عده‌ای به سراغ پرورش بهترین نهال گردو زودبازده می‌روند که دست بر قضا، سود بسیاری نیز به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 برای مثال، خرید نهال گردو، و پرورش این محصول، از جمله گزینه‌های بسیار پرطرفدار است؛ چراکه این محصول بازدهی و ثمر بسیار زیادی دارد. 

معرفی ارقام بهترین نهال گردو زودبازده 

خوشبختانه از بین ارقام و نژادهای نهال گردو، ارقامی هستند که در دسته ‌بندی نهال ‌های گردوی زودبازده قرار می‌گیرند و در همان سال اول یا دوم بعد از کاشت، به بار می‌نشینند. این گیاهان خیلی زود شروع به باردهی می‌کنند و از همین روی، صرفه اقتصادی خوبی برای باغدار خواهند داشت. در سالیان اخیر، خرید نهال گردو زودبازده، بسیار طرفدار پیدا کرده است و متقاضیان زیادی، به دنبال خرید نهال و کاشت این ارقام هستند. نهال کاری؛ کار بسیار دشواری در کشاورزی و باغداری می باشد اما ما متخصص آن می باشیم. 

در ادامه این گفتار، سه نوع از انواع نهال گردو زودبازده را به شما معرفی خواهیم کرد؛ پس با ما همراه باشید. 

اولین نژاد نهال زودبارده، نهال گردو چندلر 

نهال گردو چندلر، یکی از نژادهایی است که زود به بار می‌نشیند و در همان سال اول بعد از کاشت، محصول‌دهی خواهد داشت؛ از همین رو، صرفه اقتصادی آن بالاست و خرید آن، متقاضیان فراوانی دارد. به علاوه، هر درخت گردو از این رقم، در حدود 100 سال باردهی خواهد داشت و به همین دلیل، می‌توان آن را نوعی سرمایه‌گذاری طولانی مدت و پرسود دانست. گفتنی است که در سال هشتم بعد از کاشت، باردهی این نژاد به حداکثر خود می‌رسد. 

 

نهال چندلر از ارقام پیوندی است و متعلق به قاره ی آمریکا می باشد و حدودا در سال 1980 میلادی وارد بازار فروش و خرید نهال گردو، شد. همین مسئله پیوندی بودن، تاثیر شگرفی بر محصولات آن داشته و کیفیت محصولات را تا حد زیادی، افزایش داده است. نه تنها کیفیت مغز گردوی چندلر در این رقم بالاست و مزه و رنگی بسیار دلپذیر دارد، بلکه میزان باردهی هر درخت نیز قابل توجه است. 

 به عبارتی سودی که توی خرید نهال گردو هست، تو خرید خونه فرمانیه نیست ! خرید اینترنتی نهال گردو و استعلام فیمت نهال گردو، امروزه پیش از پیش مورد استقبال باغداران و کشاورزان قرار گرفته است. 

از جمله مهم‌ترین مزایای استفاده از نژاد نهال چندلر، می‌توان به زودبازده بودن آن اشاره کرد. علاوه بر باردهی سریع و زودهنگام، می‌توان به مقاومت آن در برابر آفات و بیماری‌ها و از همه مهم‌تر، مقاومت آن نسبت به سرما اشاره کرد. درخت گردو چندلر؛ نه تنها بسیار زودبازده است، بلکه از بهترین درخت‌های سردسیر نیز به شمار می‌رود و مقاومتش در برابر سرمای زودرس، بسیار بالاست. 

دومین نهال گردو زودبازده، نهال گردو فرنور: 

از دیگر انواع نهال گردو زودبازده، می‌توان به گردو فرنور اشاره کرد. نهال فرنور، نژادی است فرانسوی و البته پیوندی؛ از همین رو، می‌توان ادعا کرد که کیفیت محصول و میزان ثمر هر درخت، بسیار بالاست. باردهی درخت گردو فرنور بعد از گذشت یک سال آغاز می‌شود؛ لذا به‌خاطر همین ویژگی، بسیار مورد توجه باغداران و کشاورزان قرار گرفته است و برای کسب درآمد، سوددهی بسیاری دارد. 

اما شاید بزرگ‌ترین نکته مثبت در نژاد نهال گردو فرنور، میزان باردهی آن باشد. گفتنی است که این رقم، خود از انواع نژادهای سردسیر به شمار می‌رود و مقاومت آن نسبت به سرمای زودرس، سرمای زمستانه و سرمای دیررس بهاره، بسیار بالاست. این نوع درخت گردو؛ زود شکوفه است و در سال دهم بعد از کاشت، می‌توانید در حدود 6 تن در هر هکتار برداشت داشته باشید؛ بعد از رسیدن درختان به بلوغ، این میزان به 7 تن افزایش پیدا می‌یابد. 

محصول این درخت گردو فرنور نیز بسیار باکیفیت است؛ هر میوه از این درخت، حدود 13 گرم وزن دارد و بیش از 57 درصد از آن را مغز تشکیل داده است. به علاوه، پوست آن مانند نهال بادام، کاغذی می باشد. صحبت از انواع نهال بادام به میان آمد جالب است نقل بیانی از نهالستان گلد نهال به میان آوریم که معقتد اند: سود حاصل از خرید نهال بادام میتونه تصوراتت رو از کشاورزی تغییر بده ! پس با توجه به این ضرب المثل جالب، می توانید درکنار کاشت و پرورش نهال های گردو می توانید گوشه چشمی به خرید نهال بادام هم داشته باشید.

سومین نژاد از سری بهترین نهال گردو زودبازده، نهال گردو ژنوتیپ گلد نهال: 

به عنوان آخرین عضو حاضر در این فهرست، می‌خواهیم به سراغ نژاد گردو ژنوتیپ گلد نهال برویم. نژاد ژنوتیپ نیز یکی از نژادهای زودبازده است و مثل دو رقم قبلی، بعد از حداکثر دو سال بعد از کاشت، باردهی آن آغاز شده و نهایتان بعد از گذشت 5 الی 7 سال، به اوج خود می‌رسد و به باور متخصصان، در حدود5 تن در هر هکتار، باردهی خواهد داشت؛ از همین رو، خرید نهال گردو ژنوتیپ گلد نهال، می‌تواند انتخابی بسیار هوشمندانه باشد. 

درخت گردو ژنوتیپ؛ از آنجایی که در زمره ارقام پیوندی و اصلاح شده قرار می‌گیرد، باردهی بسیار خوبی دارد و از آن مهم‌تر، کیفیت محصول آن به شدت بالاست. درصد چربی آن نیز به گونه‌ای است که باعث شده برای انواع کاربری‌ها مناسب باشد. قیمت نهال گردو؛ این نژاد بسیار به صرفه است. به علاوه عمر اقتصادی هر درخت حاصل از آن نیز، در حدود 100 سال است.  

خرید نهال گردو زودبازده از گلد نهال 

در این گفتار، از انواع نژادهای زودبازده برای شما صحبت کردیم. نهال‌های زودبازده، نهال‌هایی هستند که بعد از گذشت نهایتا یک الی دو سال، به بار می‌نشینند و از همین روی، می‌توان گفت که برای کسب درآمد و سوددهی، بسیار مناسب هستند. اما نکته اصلی اینجاست که همه چیز، به کیفیت و قوت نهال بستگی دارد. 

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت نهالستان گلد نهال، از قیمت انواع نهال گردو، اطلاع حاصل کنید، انواع مختلف نهال نه تنها برای این محصول، بلکه برای میوه‌های دیگر را نیز با هم مقایسه نمایید و در نهایت، سفارش خود را ثبت کرده و آن را در محل موردنظر خود تحویل بگیرید. مهم‌تر از همه، می‌توانید از مقاله‌ها و البته خدمات مشاوره این گروه نیز بهره‌مند شوید.

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: بعد از کاشت نهال بادام همین رو درخت گردو خرید نهال گلد نهال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است

غزال زیاری: در ژانویه ۲۰۱۹ با فرود سطح‌نشین چانگ‌ای ۴ (Chang'e ۴) روی سطح ماه، محموله‌ای هیجان‌انگیز به تنها قمر کره زمین رسید که خبر از ماجراجویی جدیدی در فضا می‌داد: این محموله شامل دانه‌های چهار گونه گیاهی بود که محققان قصد داشتند تا آن‌ها را در سطح ماه رشد و پرورش دهند.

جوانه زدن یک دانه پنبه در آن زمان، توجه زیادی را به خود جلب کرد، اما نکته مهم‌تر از جوانه زدن، رشد گیاه است. اگر گیاهانی که در سطح ماه رشد می‌کنند، کمتر از سطح زمین محصول بدهند یا ضعیف‌تر و شکننده‌تر باشند، بشر با مشکل بزرگی در پیشرفت فضایی خود مواجه خواهد بود.

با گذشت بیش از چهار سال، حالا نتایج مهمی از این آزمایش منتشر شده است. از قرار معلوم به‌رغم تمام موانع پیش‌رو در ماه و مریخ، ممکن است پرورش مواد غذایی تنها مشکل موجود نباشد و باید این را در نظر داشت که همه این بررسی‌ها در روزهای ابتدایی‌اش است.

موانع پیش‌رو چیست؟

لازم به ذکر است که Chang'e ۴ در مأموریتش سعی نکرد تا دانه‌ها را در خاک قمری رشد دهد. آزمایش‌های مختلف حکایت از آن دارند که این کار گرچه ممکن و شدنی است ولی بسیار سخت خواهد بود. هدف از انجام این آزمایش، بررسی این موضوع بود که آیا محیط ریزگرانشی و تشعشعات زیاد در سطح ماه برای رشد گیاهان مشکل‌ساز خواهد شد یا خیر.

تأکید اصلی این آزمایش روی بررسی جاذبه و گرانش ماه قرار داشت؛ چراکه درهرصورت اگر تابش خورشید بدون فیلتر اتمسفر به گیاهان آسیب برساند، همیشه می‌توان راهکارهایی برای حل این مشکل یافت؛ ولی تغییر نیروی رو به پائین گرانش، چالش به‌مراتب بزرگ‌تری به نظر می‌رسد.

خوشبختانه گویا نیازی به مداخله این‌چنینی وجود ندارد و حتی این گرانش کم، ممکن است در جبران برخی مشکلات دیگر که فراتر از مشکلات روی کره زمین هستند، به کمک دانشمندان بیاید.

ساخت شرایط ماه روی زمین

در ژوئن سال ۲۰۲۳، نتیجه اولین مقایسه گیاهان روی سطح ماه با گیاهان روی زمین توسط تیمی از دانشگاه چونگ کینگ منتشر شد و جزئیات بیشتری دراین‌باره در دسترس قرار گرفت. در شرایطی که Chang'e ۴ کار خود را در ماه انجام می‌داد، نویسندگان مقاله، دانه‌هایی را مشابه آنچه به ماه فرستاده بودند، در یک آزمایشگاه در شرایطی مشابه، در خاکی یکسان و دما، رطوبت و فشار هوایی مشابه با ماه کاشتند.

دریکی از این مقالات در این رابطه می‌خوانیم: «ما کشف کردیم که گرانش یک‌ششم g در ماه، باعث افزایش سرعت جوانه‌زنی بذرها می‌شود.» (جاذبه در سطح ماه، ۶ برابر ضعیف‌تر از شتاب جاذبه در سطح زمین است).

برخلاف گزارش‌های منتشره در آن زمان، تنها یکی از دانه‌های پنبه روی سطح ماه جوانه زد و در دانه‌های دیگر خبری از جوانه نبود؛ ولی در آزمایشگاه روی سطح زمین، گیاهان کلزا و دانه‌های پنبه هم جوانه زدند.

بزرگ‌ترین تهدید برای نهال‌های جوانه‌زده در سطح ماه، شب‌های طولانی ماه بود که حدود ۹ روز زمینی بعد از فرود Chang'e ۴ آغاز شد. دمای ماه به ۵۲- سانتی‌گراد کاهش یافت و از همین رو دمای محیط آزمایشگاهی روی زمین هم کاهش یافت تا با شرایط طبیعی ماه مطابقت داشته باشد و حدود ۱۸ روز زمینی، خبری از گرما نبود.

در کمال تعجب، نهال جوانه‌زده روی سطح ماه، همچنان سبز و صاف بود تا اینکه نور و گرما دوباره به سطح ماه بازگشت؛ اما در همین زمان، نهال‌های داخل آزمایشگاه سطح زمین، مرده بودند و به رنگ زرد و سیاه در آمده بودند؛ اما نهال رشد کرده در سطح ماه، از دومین روز قمری هم جان سالم به در برد، هرچند که روند رشدش متوقف شد و محققان دلیل این اتفاق را کمبود اکسیژن در محفظه‌اش می‌دانند.

محققان به این شک کردند که گرانش پایین ماه باعث ایجاد مقاومت در برخی از گیاهان قطبی در برابر یخ‌زدگی شده؛ اما متأسفانه نهال پنبه در شب دوم قمری مرد و در طول پنج روز قمری هیچ‌کدام از بذرهای دیگر جوانه نزدند.

نویسندگان دلیل جوانه نزدن سه گونه گیاهی دیگر را به خاطر قرار گرفتن آن‌ها در دمایی بالاتر از دمای مناسب این گیاهان در پنج روز اول می‌دانند.

در کنار موانع موجود باید این را در نظر داشت که کشاورزی در ماه مزایای متعددی دارد و مشابه با کشاورزی زیر آب، عاری از آفات و علف‌های هرز خواهد بود و درنتیجه نیازی به مواد شیمیایی برای کنترل این آفات وجود نخواهد داشت.

آزمایش‌های انجام‌شده در ایستگاه فضایی بین‌المللی حکایت از آن دارد که گیاهان برای رشد و حتی میوه دادن به جاذبه نیاز چندانی ندارند. بااین‌حال، این گیاهان از هر لحاظ دیگری در شرایط بهینه هستند. این واقعیت که پنبه در جاذبه کم ماه، توانایی غلبه بر سرما را دارد، کشفی است که قطعاً بسیار ارزشمند خواهد بود.

توانایی کشت‌وکار در پایگاه‌های مریخ، حتی مهم‌تر از کشت‌وکار در ماه خواهد بود. چراکه حمل‌ونقل مواد غذییا از سطح کره زمین به ماه گرچه هزینه زیادی خواهد داشت ولی شدنی است؛ اما حمل غذا به مریخ به‌مراتب سخت‌تر و چالش‌برانگیزتر خواهد بود. با در نظر داشتن اینکه گرانش مریخ تقریباً دو برابر گرانش ماه است، می‌توان امید داشت که کاشت گیاهان در مریخ هم شرایط مشابهی داشته باشد.

منبع: iflscience

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901339

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • ۴۵ معلم نمونه لرستان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • پیش بینی گردو خاک و کاهش کیفیت‌هوا در البرز
  • سه منبع گیاهی و فوق‌العاده امگا۳
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504