Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «نازک نارنجی» اثر هلن لستر با ترجمه صبا رفیع در انتشارات فنی ایران منتشرشد. این کتاب از جمله آثاری است که به صورت ترکیبی از قصه و شعر برای کودکان و نوجو. انان نوشته می‌شود. مخاطبان آن کودکان شش تا دوازده ساله هستند.در این اثر ویژگی زودرنجی در شخصیت اصلی آن دیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین مسئله جذابیت کتاب را برای مخاطب به همراه دارد. 

بیشتربخوانید

خاطرات مردی بورژوا را در «خاطرات خانه اموات» بخوانید

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«نازک نارنجی چاق و چله بود. آرواره های قوی‌ای داشت و وقتی با هم بازی هایش بازی می‌کرد، همیشه برنده بود. ولی خیلی زود رنج بود. وقتی کسی به او می‌گفت چه گوش‌های نازی داری، ناراحت می‌شد. وقتی به او می‌گفتند چه پا‌های قوی و محکمی داری ناراحت می‌شد.
خلاصه از هر حرفی دلخور می‌شد تا این که...»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معرفی کتاب ادبیات کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف عطرهای ترکیبی چه خطراتی برای سلامتی به همراه دارد؟

یک آروماتراپیست گفت: ترکیب دو عطر از خط بویایی متفاوت ممکن است بسیار خطرناک باشد، چرا که محصولات معطر بیش از ۱۰۰ ترکیب آلی فرار (VOCs) منتشر می‌کند که می‌تواند تهدیدی جدی برای سلامت انسان باشد.

محمدحسن شکرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص مضرات عطر ترکیبی اظهار کرد: عطرهای ترکیبی هر چند ممکن است رایحه خوشی داشته باشد، اما برای پوست و بدن مضر است، چرا که هر عطری از مواد مخصوص به خود درست شده است و ترکیب آن با عطر دیگری ممکن است سازگاری و هم‌خوانی نداشته باشد.

وی افزود: عطرها در شرکت‌های بزرگ و مطرح در نقاط مختلف جهان (فرانسه، سوسیس، عمان) زیر نظر متخصصان شیمی تولید می‌شود و زمانی که فرمول یک عطر ساخته شد، چندین بار مراحل آزمایش و تست‌های آزمایشگاهی را توسط متخصصان حوزه شیمی طی می‌کند تا برای افراد ضرری از نظر تنفسی، پوستی و عصبی نداشته باشد، به همین دلیل است که فرمول عطرها چندین هزار دلار یا در بعضی از موارد چند صد هزار دلار قیمت دارد، بنابراین ترکیب کردن عطر با هم اگر خوب بود خود کارخانه سازنده با هم ترکیب می‌کرد و نیازی نبود مصرف‌کننده عطر ترکیبی درست کند.

این رایحه شناس تصریح کرد: بعضی عطرها حاوی مواد شیمیایی هستند که می‌تواند پوست را تحریک کند و ترکیب این عطرها با هم می‌تواند خطر تحریک پوست و ایجاد حساسیت را افزایش دهد، همچنین تحقیقات نشان داده است که فتالات‌ها، آلدئیدها، پارابن‌ها و نمک‌های آلومینیوم از مهم‌ترین آلاینده‌های موجود در محصولات معطر هستند که موجب ایجاد عوارضی مانند آلرژی، سرطان، بیماری‌های دستگاه تولید مثل به‌ویژه در مردان، حساسیت‌های پوستی، بیماری‌های سیستم عصبی و سردردهای میگرنی برای مصرف‌کنندگان می‌شود، اما بروز این عوارض به عواملی مانند سن، جنسیت، مزاج، میزان و مدت زمان مصرف نیز بستگی دارد.

وی با اشاره به آلاینده‌های مواد معطر بیان کرد: دی اتیل فتالات یک ماده شیمیایی است که برای ماندگاری بیشتر عطر استفاده می‌شود و در فهرست آلاینده‌های سمی قرار دارد و عوارض این ماده شیمیایی شامل نوروپاتی (افسردگی، اوتیسم)، نئوپلاسم‌ها (سرطان سینه، سرطان پروستات)، اثرات بر روی کبد، حملات آسم، بیماری‌های مخاطی (آبریزش یا قرمزی چشم، عطسه)، مشکلات عصبی (سرگیجه، تشنج، سردرد، غش، نداشتن تعادل)، مشکلات تنفسی (سرفه، تنگی نفس)،مشکلات پوستی، مشکلات سیستم ایمنی (تورم غدد لنفاوی، تب، خستگی)، مشکلات دستگاه گوارش (تهوع، نفخ، اسهال) و قلبی عروقی (ضربان قلب سریع یا نامنظم، لرزش، ناراحتی قفسه سینه) است.

شکرانی گفت: حدود ۷۵ درصد از افراد مبتلا به تنگی نفس، حملات آسم ناشی از عطر را تجربه کرده‌اند، همچنین بیشتر عطرها حتی در مقادیر کم می‌تواند موجب اختلالات عصبی در جنین مادران باردار شود؛ لازم به ذکر است که یکی از علل اوتیسم، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی عطرها در دوران بارداری و پس از تولد از طریق شیر مادر است، این ترکیبات از طریق پوست به جریان خون نفوذ می‌کند و اثر خود را می‌گذارد.

وی اضافه کرد: لازم به ذکر است اگر ترکیب عطرها به درستی انجام شود، می‌تواند بی‌خطر باشد، برای نمونه، ترکیب عطرهای با رایحه‌های مشابه یا ترکیب عطرهای با مواد شیمیایی مشابه، احتمال خطر را کاهش می‌دهد، اما به هر جهت این کار نیاز به تخصص و دانش شیمی دارد، همچنین استفاده از عطرهای طبیعی و ارگانیک به جای عطرهای مصنوعی می‌تواند خطر مضرات عطر ترکیبی را کاهش دهد؛ در هر صورت محصولات معطر بیش از ۱۰۰ ترکیب آلی فرار (VOCs) منتشر می‌کنند که می‌تواند تهدیدی جدی برای سلامت انسان باشد.

این آروماتراپیست خاطرنشان کرد: به این نکته توجه داشته باشید که قبل از استفاده از عطر ترکیبی، آن را روی قسمت کوچکی از پوست خود امتحان کنید تا مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید و خطری شما را تهدید نمی‌کند.

کد خبر 736671

دیگر خبرها

  • تجهیز مراکز کانون به بیش از هزار جلد کتاب
  • بازگشت منوچهر نیستانی به کتابفروشی‌ها
  • کتاب‌های پیشنهادی محمد میرکیانی برای نوروز کودکان و نوجوانان
  • مصرف عطرهای ترکیبی چه خطراتی را برای سلامتی به همراه دارد؟
  • مصرف عطرهای ترکیبی چه خطراتی برای سلامتی به همراه دارد؟
  • برای آزمون‌های نهایی فقط کتاب‌های درسی را بخوانید
  • امضای قرارداد جدید ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی برای صنایع فولاد
  • همه روستاهای استان ایلام نیازمند کتابخانه سیار هستند
  • چاپ «فکرکردن به‌واسطه داستان‌ها»/گفتگوی فلسفی وتقویت معنادرکودکان
  • کتاب آفرینش در قرآن و وجود ما منعکس است