Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه هنوز به واکسیناسیون ۸۵ درصدی دوز دوم نرسیده ایم و کماکان رعایت پروتکل های بهداشتی باید ادامه پیدا کند، گفت: از اسفند ۹۸ تاکنون حدود ۷۰ هزار بیمار کرونایی بستری داشتیم.

دکتر انوش دهنادی مقدم در گفت وگو با ایسنا، درباره نگرانی والدین درباره واکسیناسیون دانش آموزان، اظهار کرد: واکسیناسیون دانش آموران تفاوتی با واکسیناسیون بزرگسالان از لحاظ ایجاد ایمنی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه واکسن سینوفارم در دانش آموزان بالای ۸۰ درصد ایمنی ایجاد می کند، افزود: همه افراد از جمله دانش آموزان حتما واکسن کرونا را تزریق کنند و خطر ابتلا به کرونا را به عوارض بسیار اندک و نادر واکسن ترجیح ندهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، عوارض نسبتا شایع واکسیناسیون در دانش آموزان را تب و لرز و احساس درد و کوفتگی در محل تزریق دانست و تصریح کرد: افراد نباید ریسک ابتلا به کرونا را نادیده بگیرند، زیرا واکسن مشکلی برای افرادی که تزریق می کنند به دنبال ندارد و ارزش ایمنی آن برای پیشگیری از بیماری بسیار بالاست.

دهنادی مقدم، از بستری شدن ۸۶ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته در استان گیلان خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر ۳۵۳ بیمار کرونایی بستری داریم که ۶۲ نفر بدحال هستند؛ البته شاهد نوسان هایی در تعداد بیماران جدید هستیم که روند افزایشی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه هنوز به واکسیناسیون ۸۵ درصدی دوز دوم نرسیده ایم و کماکان رعایت پروتکل های بهداشتی باید ادامه پیدا کند، گفت: از اسفند ۹۸ تاکنون حدود ۷۰ هزار بیمار کرونایی بستری داشتیم و ۱۰ هزار نفر به صورت سرپایی به بیمارستان ها مراجعه کردند.

معاون علوم پزشکی گیلان، یکی از خطرات کرونا را پدیده «long covid» دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه خطر ابتلا به کووید افراد را تهدید می کند، با خطر کووید طولانی مدت نیز مواجه هستیم که مهمترین عوارض آن قلبی و ریوی است لذا حتی بهبودیافتگان نیز باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا به عوارض شدید کرونا دچار نشوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونا در ایران واکسن کرونا سینوفارم کووید طولانی بیمار کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است