Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، سیامک اشرفی برزیده دبیر شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت به نمایندگی از ۲۷۰ دانشجوی علوم پزشکی به حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری نامه نوشت و خواهان مخالفت دیوان با شکایت ناعادلانه درباره انتقالی دانشجویان ورودی بعد از ژانویه ۲۰۱۹ به داخل کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ابتدای این نامه آمده است: همانطور که مستحضر هستید وجود سهمیه‌های بسیار در کنکور سراسری، شرایط ورود دانشجویان توانمند اما بدون سهمیه را به دانشگاه‌ها بسیار سخت کرده است، اما آنچه در سالیان اخیر این بی‌عدالتی در سیستم پذیرش دانشجو را به مرحله جدیدی رسانده، فراهم شدن ساز و کاری برای دور زدن کنکور برای دانشجویان ثروتمند، از طریق کسب پذیرش در یکی از دانشگاه های خارج از کشور، تحصیل به مدت چند ترم در رشته مذکور و سپس گرفتن انتقالی به دانشگاه‌های کشورمان است. پدیده‌ای که رسماً در صدد است جامعه عزیزمان را به دو گروه فقیر و غنی تقسیم کرده و بیانگر این مفهوم است که اگر پول دارید می‌توانید در رشته‌های پرمتقاضی درس بخوانید حتی بدون کنکور!

در ادامه این نامه آمده است: از سوی دیگر در حال حاضر امکانات دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه رفاهی همانند خوابگاه، سلف سرویس و فضای آموزشی همانند کلاس های درسی و فضای آموزش بالینی بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز همین تعداد دانشجو و افزایش ظرفیتهای مکرر رخ داده در پذیرش رشته‌ها نیست. موضوعی که به شدت کیفیت آموزش بالینی را در تمامی رشته ها تحت تاثیر قرار داده و حال افزوده شدن حجم بسیار زیادی از دانشجویان دور زننده کنکور و ورودی از خارج به ظرفیت‌های موجود، شرایط تحصیل در دانشگاه‌های کشور را در وضعیت بسیار سختی قرار داده است. در این شرایط نامطلوب این دانشجویان با استفاده از خلاهای قانونی موجود، پس از ناکامی در کنکور در بسیاری موارد کسب رتبه‌های نجومی، با استفاده از پول و امتیازات ویژه، درصد دور زدن کنکور و اشغال صندلی هایی هستند که اغلب متعلق به دانش آموزانی است که در مناطق مختلف کشور به ویژه محروم و با کمترین و نازلترین امکانات در حال تحصیل هستند و چشم امید آن‌ها، شرکت در کنکور سراسری است که که با وجود ناعادلانه بودن بسیاری از بخش‌های این آزمون، باز هم عادلانه ترین روش برای پذیرش افراد مستعد، کوشا و شایسته در دانشگاه‌ها در شرایط فعلی است.

اشرفی برزیده در این نامه تاکید کرده است: از ژانویه سال ۲۰۱۹ و با مطالبه‌گری دانشجویان و پیگیری های شورای صنفی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتقال دانشجویان ایرانی محصل در خارج از کشور ورودی ۲۰۱۹ به بعد را ممنوع اعلام کرد تا از این طریق در برابر این ورود بی رویه و بدون حد و مرز تا حدی گرفته شده و ورود آنها مشروط به اتمام تحصیل در خارج، شرکت در آزمون های لازم در کشور و تطبیق مدرک نهایی باشد. اما متأسفانه شنیده می‌شود عده‌ای از این دانشجویان( که برخی از آنان حتی با شروع کرونا، تمام تحصیل خود را در خارج از کشور به شکل غیر حضوری و در خانه خود گذرانده‌اند) با طرح شکایتی در دیوان عدالت اداری قصد ابطال مصوبه وزارت بهداشت در زمینه ممنوعیت انتقال دانشجویان خارج از کشور ورودی ژانویه ۲۰۱۹ به بعد را به بهانه هایی مانند تامین ارز، سختی تحصیل و غیره دارند.

در انتهای این نامه تاکید شده است: شورای صنفی دانشجویان به نمایندگی از بیش از ۲۷۰ هزار دانشجوی مظلوم دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ضمن اعلام مخالفت شدید و آشکار با هرگونه بی عدالتی آموزشی به ویژه در انتقال دانشجویان محصل در دانشگاه‌های خارج از کشور به ایران ورودی ۲۰۱۹ به بعد و تبعات فاجعه‌بار هرگونه اقدام در تغییر قانون مصوب سال ۲۰۱۹ در ممنوعیت انتقال از شما ریاست دیوان عدالت اداری خواهان ورود و پیگیری قاطعانه به این موضوع، مقابله با بی‌عدالتی و فساد و دفاع از حقوق آینده سازان این سرزمین از طریق رایزنی با ارگانهای مربوطه مانند وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و اخذ تصمیمات مقتضی عادلانه در این باره هستیم.

انتهای پیام/

نیوشا یعقوبی کد خبر: 1115431 برچسب‌ها دیوان عدالت اداری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دیوان عدالت اداری دیوان عدالت اداری وزارت بهداشت خارج از کشور دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ دانشگاه کاشان دراطلاعیه اعلام کرد دانشجویان اخراج شده و تعلیق شده آمریکایی و اروپایی در پردیس بین الملل دانشگاه کاشان پذیر می‌شوند.


رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به آمادگی این دانشگاه برای ادامه تحصیل این دسته از دانشجویان در پردیس بین الملل دانشگاه کاشان گفت: همچنین این استادان می‌توانند به عنوان اعضای هیات علمی وابسته با دانشگاه کاشان همکاری کنند.


دکتر عباس کتابی افزود: در پی موج بیداری و آزادیخواهی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در برابر جنایات رژیم اسرائیل، تعدادی از این دانشجویان تعلیق و اخراج شدند. برخی از اساتید این دانشگاه‌ها نیز به دلیل حمایت از دانشجویان اخراج شدند.


وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ دانشجوی بین المللی در پردیس بین الملل دانشگاه کاشان مشغول به تحصیل هستند،گفت: تعدادی از اساتید دانشگاه‌های خارجی نیز به عنوان اعضای هیات علمی وابسته با دانشگاه کاشان همکاری می‌کنند.

دیگر خبرها

  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا به صورت رایگان و با تمام امکانات در ایران
  • توصیه‌هایی به داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی
  • ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شوراهای محلی در دیوان عالی به ثبت رسید
  • بررسی ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شورا‌های شهر از سراسر کشور در دیوان عدالت اداری
  • دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد
  • اعطای بورس به رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای تحصیل دردانشگاه تربت حیدریه
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • اقدامات خشن دولت آمریکا برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد حقوق بشر است