Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ دبیر طرح نسخه نویسی الکترونیک کشور گفت: استان کرمان پایلوت طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی بوده و حدود ۶۰ درصد این طرح در کشور اجرا شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، محمد جعفری صبح امروز در دیدار مدیران بیمه سلامت استان کرمان با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تبریک فرارسیدن هفته وحدت اظهار داشت: سوم آبان سالروز تاسیس بیمه سلامت است و هر ساله به این مناسبت برنامه‌هایی برگزار می‌شود که نخستین برنامه ما دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه میز خدمت پرسش و پاسخ در روز جمعه همزمان با نماز جمعه برگزار می‌شود گفت: بیش از 60 درصد جمعیت استان کرمان تحت پوش بیمه سلامت بوده و بالغ بر یک میلیون و 800 هزار نفر در استان بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه تمام روستائیان  و عشایر تحت پوشش بیمه سلامت هستند عنوان کرد: حدود یک میلیون و 500 هزار نفر بیمه رایگان سلامت هستند و مابقی درصدی از مبلغ درمان را پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه از اردیبهشت امسال دفترچه بیمه در استان کرمان کاملاً حذف شده است افزود: استان کرمان طرح نسخه نویسی الکترونیکی را اجرا کرده و بیش از 97 درصد اجرا شده است.

دبیر طرح نسخه نویسی الکترونیک کشور با اشاره به اینکه اولین استانی هستیم که این طرح اجرا شده و استان کرمان پایلوت طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی است ادامه داد: در کل کشور حدود 60 درصد طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه کاهش هزینه‌های درمان برای مردم، دولت و کیفیت بخشی به سیستم درمان و جلوگیری از خطاهای سهوی و صرفه‌جویی در کاغذ از مزایای طرح نسخه نویسی الکترونیکی است گفت: طرح پزشک خانواده شهری در استان کرمان، یزد و کردستان اجرا شد و در حال حاضر به کل کشور تعمیم داده شده است.

جعفری با اشاره به اینکه حدود 150 هزار نفر در سطح شهرهای استان کرمان بیمه سلامت دارند که تحت پوشش پزشک خانواده نیز قرار گرفتند افزود: ماهانه 25 میلیارد تومان وصولی بیمه سلامت است اما ماهانه بالای 75 میلیارد تومان هزینه بیماران می‌شود.

وی با بیان اینکه درمان کرونا هزینه‌های بیمه سلامت را به شدت افزایش داده است ادامه داد: روزانه 15 هزار نفر مراجعه کننده داریم و 2.5 میلیارد تومان تعهد بیمه و هزینه درمان مراجعه کنندگان است.

مدیرعامل بیمه سلامت: تعرفه خدمات سلامت بخش خصوصی و دولتی به هم نزدیک می‌شوند نسخ کاغذی بیمه سلامت از آذر امسال حذف می‌شوند مدیرعامل سازمان بیمه سلامت: طرح نسخه‌های الکترونیکی در کشور افزایش 55 درصدی یافت

 

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه پرداخت بدهی بیمه به مراکز درمانی تقریباً به روز است گفت: این احتمال وجود دارد در پایان سال کسری بودجه داشته باشیم اما دنبال تامین اعتبار هستیم.

وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا سلامت مردم با چالش روبه‌رو نشود افزود: هزینه‌های پزشکی و درمانی در کشور ما نسبت به سایر کشورها بسیار پایین است و خوشبختانه نگرانی از بابت درمان وجود ندارد.

دبیر طرح نسخه نویسی الکترونیک کشور بیان کرد: در شرایط بیماری کرونا تمام دفاتر بیمه به‌صورت الکترونیکی تمدید شده است تا از مراجعه حضوری مردم جلوگیری شود.

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان طرح نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت استان کرمان اجرا شده هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۰۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۸۵ درصد طرح نور در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید موسی حسینی ظهر شنبه در آئین تکریم و معارفه فرماندهی انتظامی شهرستان سوادکوه با بیان اینکه وظیفه اصلی نیروی انتظامی نظم است و با اذعان بر اینکه ما در کشورهای منطقه سرآمد بوده و هیچ دولتی نمی‌تواند از طریق نظامی به ایران حمله کند، پاشنه آشیل کشور را بحث فرهنگی و عفاف و حجاب برشمرد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مازندران با بیان اینکه در اغتشاشات سال ۱۴۰۱، اتفاقات چندانی در شهرستان سوادکوه رخ نداد، خاطرنشان کرد: در بحث عفاف و حجاب و اجرای طرح نور نیز خیلی با بومیان منطقه مشکلی نداریم اما مسافران و گردشگران در تفرجگاه‌های شهرستان اقدام به کشف حجاب دارند.

وی با اشاره به اینکه فرماندهی انتظامی کشور در شرایط بسیار حساس اقدام به اجرای طرح نور کرده، این مهم را در راستا وظیفه نیروی انتظامی در زمینه حفظ شأن کشور و مقابله با کشف حجاب، پاسخ به مطالبات مردم شریف و متدین و جلوگیری از خدشه‌دار شدن نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: اگر قرار بر آزادی مصرف مشروب و حجاب بود چه دلیلی برای انقلاب بود؟ چراکه اساس انقلاب اسلامی ما عمل به موازین شرعی و قانونی است و باید آن را در دستور کار قرار دهیم.

این مسئول با بیان اینکه این طرح با برنامه‌ریزی دقیق و پس از برگزاری دو ماه آموزش و جلسه در ۲۵ فروردین ماه آغاز شد، از همراهی سپاه، بسیج، دستگاه قضائی، دولت و ائمه جماعات تشکر کرد و افزود: اما از ۳۲ دستگاهی که باید پای کار می‌آمدند و برخی با شک و شبهه آمدند و برخی اصلاً نیامدند، گله داریم.

سردار حسینی با بیان اینکه تا کنون در استان از نظر آماری، حدود ۸۵ درصد در اجرای طرح نور توفیق داشته‌ایم، به کار خوب تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی در این زمینه اشاره کرد و گفت: در بسیاری مواقع در هنگام اجرای طرح، بسیاری منتظر آمدن ما بودند.

وی از اولویت‌ها فراجا در سال جدید را هوشمتدسازی پلیس، نصب دوربین هوشمند شهری و بین راهی، برخورد با اراذل و اوباش، جلوگیری از جرایم و طرح امنیت محله محور و مبارزه با مواد مخدر و کنترل تصادفات جاده‌ای برشمرد و گفت: امسال عید بسیاری از دستگاه‌ها از جمله فرمانداری، راه، اورژانس و هلال احمر نیز پای کار آمدند و شاهد کاهش نزدیک به ۵۰ درصدی تلفات جاده‌ای در استان بوده‌ایم.

این مسئول با بیان اینکه طرح هوشمدسازی پلیس از سال ۹۹ آغاز شد، به کاهش سطح اصطکاک به مکان‌های انتظامی با کمک اپلیکیشن پلیس من اشاره کرد و در رابطه با نصب دوربین شهری و راهی گفت: محور سوادکوه یکی از شریان‌های اصلی استان بوده و هوشمندسازی آن برای ما بسیار مهم است.

وی در ادامه با بیان اینکه زیرساخت‌های راه در محور سوادکوه مناسب نبوده و پلیس مجبور به مدیریت ترافیک است، گفت: مردم این شهرستان چرا باید بخاطر یک پل زجر بکشند و بخاطر نبود پل، ترافیک ۵ کیلومتری در شهر پل سفید ایجاد شود و امورات مردم شهر را مختل کند؟ البته اداره راه و استانداری پای کار آمدند و امیدواریم معضل پل‌سفید نیز حل شود.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مازندران با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، یکی از دغدغه‌های مردم را مسئله سرقت بویژه سرقت از منازل عنوان کرد و افزود: تا پایان سال گذشته نزدیک به ۲۰ باند غیربومی در استان شناسایی و دستگیر شدند و دست باندهای غیربومی از استان مازندران کوتاه شده است.

این مسئول در رابطه با اجرای طرح امنیت محله محور، به کنترل ۸ شریان اصلی استان و ایجاد کمربند امنیتی اشاره و از کاهش ۲۳ درصدی سرقت در سطح استان خبر داد و افزود: شهرستان سوادکوه جزو شهرستان‌های خوب در کنترل سرقت است.

اساسی‌ترین عامل فساد فراموش کردن عبادت و بندگی است

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین محمدزمان رضایی، با اشاره به آیات قرآن، اساسی‌ترین عامل فساد و انحطاط جامعه اسلامی و انحراف از مسیر پیامبران الهی را فراموش کردن عبادت، بندگی و تباه ساختن نماز و پیروی از هواهای نفسانی و شهوت برشمرد و گفت: سه وظیفه اصلی حکومت اقامه نماز، اخذ زکات و امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه شهر زیراب با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه حرام شرعی نباید به صورت آشکار در کشور انجام شود، افزود: شارع مقدس بر حکومت اسلامی تکلیف کرده است که در برابر حرام بایستد و نه در جهت عمل به مقاصد منحرفان بلکه در جهت مقاصد دین و شریعت قدم بردارد.

وی با بیان اینکه دشمنان ایران اذعان داشتند جز از راه ترویج فساد نمی‌توانند به ایران اسلامی آسیب برسانند، خاطرنشان کرد: حجاب اسلامی واجب و از ضروریات اسلام است و مسئولان به تکالیف قانون و وظیفه الهی در مقابل خون شهدا در طول تاریخ عمل کنند.

به گزارش مهر، در این آئین از زحمات سرهنگ اکبری، فرمانده سابق نیروی انتظامی شهرستان سوادکوه تقدیر و سرهنگ سعید مهدوی به‌عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان سوادکوه معرفی شد.

کد خبر 6089858

دیگر خبرها

  • 2 خودرو جدید کرمان موتور (+عکس )
  • قیمت 2 خودرو جدید کرمان موتور اعلام شد (عکس)
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • پیشرفت ۸۵ درصد طرح نور در مازندران
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت