Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ثبت نام از متقاضیان واحدهای طرح جهش تولید و تامین مسکن از روز چهارشنبه در سامانه ملی نهضت مسکن آغاز می‌شود.   محمود محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰ آماده ثبت نام برای واحدهای طرح جهش تولید و تامین مسکن هستیم. متقاضیان می‌توانند به سامانه ملی نهضت مسکن به نشانی www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

saman.mrud.ir مراجعه و نام‌نویسی کنند. البته در حال حاضر سایت از دسترس خارج است اما تا روز چهارشنبه فعال می‌شود. در ۳۱ استان و تعداد قابل توجهی از شهرها تامین زمین صورت گرفته و آمادگی ثبت نام وجود دارد. سبز بودن فرم «ج» یکی از شروط چهارگانه است وی درباره شرایط متقاضیان واحدهای طرح جهش تولید مسکن گفت: عدم استفاده از تسهیلات یارانه‌ای دولتی در بخش مسکن و سبز بودن فرم «ج»، فقدان مالکیت خصوصی، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، چهار شرط اصلی خواهد بود.   محمودزاده با بیان اینکه امکانات و تسهیلات طرح جهش تولید مسکن به مراتب بیش از طرحهای قبلی است افزود: به واسطه امکانی که قانون‌گذار تعیین کرده طرح جهش تولید و تامین مسکن از نظر میزان تسهیلات، سود وامها و خدماتی که دولت می‌دهد به مراتب پیشرفته‌تر از پروژه‌های قبلی است. البته به شورای عالی مسکن پیشنهاد داده‌ایم که پروژه‌های قبلی هم مشمول همه امتیازات این طرح شوند.   معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ‌روز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه درخصوص سقف و نرخ سود تسهیلات طرح جهش مسکن با بانک مرکزی جلسه داریم گفت: هنوز درباره جزئیات وامها مصوبه‌ای اخذ نشده است. تا کنون چندین جلسه در این‌باره برگزار شده که امیدواریم در نشست فردا تصمیمات نهایی اتخاذ و اگر ابهامی از سوی کارشناسان وجود دارد برطرف شود. در مراحل بعدی شورای پول و اعتبار و شورای عالی مسکن تصمیم نهایی را اخذ خواهند کرد.   به گفته محمودزاده، جلسات کارشناسی درباره جزئیات نحوه تامین منابع مالی و تسهیلات، خللی در ثبت نام ایجاد نخواهد کرد و می‌توانیم به صورت موازی، کارها را جلو ببریم. حدود ۶۴ هزار فقره وام اجاره پرداخت شد محمودزاده همچنین درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن گفت: بحمدالله روند پرداخت وام اجاره در بانکها بهتر از قبل شده است. در حال حاضر بیش از یک میلیون ۴۱۱ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که ۴۸۸ هزار نفر به سیستم بانکی معرفی شده و ۶۳ هزار و ۸۰۰ نفر تسهیلات را دریافت کرده‌اند.   وی تصریح کرد: به منظور سهولت در معرفی ضامن وام ودیعه مسکن، مکاتباتی را با بانک مرکزی و دبیرخانه ستاد ملی کرونا انجام داده‌ایم و پیگیریها ادامه دارد تا شرایط بهتر شود. البته سرعت وام‌دهی بانکها در یک هفته گذشته افزایش یافته  است.   بنابراین گزارش، قانون جهش تولید و تامین مسکن ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰ به تصویب مجلس و سوم شهریورماه ۱۴۰۰ به تایید شورای نگهبان رسید. بر اساس تبصره ۳ از ماده ۴ این قانون مجموع دوران مشارکت و فروش اقساطی واحدها ۲۰ ساله است. تسهیلات مربوط به ساخت واحدهای این قانون پس از دوره مشارکت به فروش اقساطی تبدیل و تعهدات آن به خریدار منتقل می‌شود.   هنوز جزئیات اقساط و نرخ سود تسهیلات خانه‌های طرح جهش تولید مسکن برای دهکهای مختلف توسط بانک مرکزی اعلام نشده، اما اقبال شاکری ـ نماینده مجلس ـ گفته که تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومان است که به سازندگان پرداخت می‌شود. اقساط نیز ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تا ۵ میلیون تومان خواهد بود. همچنین وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که تلاش می‌کند حداکثر کمک را به دهکهای یک تا سه داشته باشد. این کمکها می‌تواند شامل تقبل تمام یا بخشی از نرخ سود تسهیلات، زمین رایگان، خدمات مهندسی و عوارض صدور پروانه باشد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جهش تولید و تامین مسکن طرح جهش تولید ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۰۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، انجمن سینمای جوانان ایران سقف حمایت‌های خود از تولید فیلم کوتاه را در همه سطوح تولیدی افزایش داد.

این انجمن به‌عنوان فراگیرترین مدرسه سینمایی کشور که رسالت خود را آموزش حرفه‌ای سینما و کشف و حمایت از استعدادهای سینمایی ایران می‌داند، از طریق پیچینگ به بررسی طرح‌ها و فیلم‌نامه‌های کوتاه سینمایی می‌پردازد و بنابر سطح فیلم‌ساز و فیلم‌نامه، در سه قالب «فیلم‌اولی»، «نیمه حرفه‌ای» و «حرفه‌ای» از ساخت فیلم کوتاه جوانان ایران حمایت می‌کند.

طبق مصوبه هیات‌مدیره انجمن سینمای جوانان ایران منوط به تایید فیلمنامه‌ها در فرآیند پیچینگ در سال ۱۴۰۳، فیلم‌اولی‌ها تا سقف اعتبار ۲۵ میلیون تومان، فیلم‌های نیمه‌حرفه‌ای تا سقف ۱۲۵ میلیون و فیلم‌های حرفه‌ای می‌توانند تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان، بودجه تولید دریافت کنند.

پیش از این انجمن سینمای جوانان ایران از فیلم اولی‌ها تا سقف ۱۵ میلیون تومان، فیلم‌های نیمه حرفه‌ای تا سقف ۷۵ میلیون تومان و فیلم‌های حرفه‌ای تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان حمایت می‌کرد.

همچنین، هنرمندان پس از ساخت اثر خود، در صورت بالابودن سطح کیفی اثر و منوط به تایید شورای عالی تولید انجمن سینمای جوانان ایران، امکان درخواست متمم قرارداد را نیز دارند که در مجموع (مبلغ قرارداد بعلاوه متمم) برای فیلم‌اولی‌ها تا سقف ۵۰ میلیون تومان، برای نیمه‌حرفه‌ای‌ها تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان و برای حرفه‌ای‌ها تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

فیلم‌سازان جوان ایران از سراسر کشور می‌توانند از طریق سامانه «پرتال تولید انجمن سینمای جوانان ایران» به این نشانی ورود و اقدام به ثبت طرح‌ها و فیلمنامه‌های خود کنند.

در آیین‌نامه جدید تولید، اولویت‌های مضمونی انجمن طبق سنوات گذشته اعلام شده است که مهم‌ترین آن در سال جدید توجه ویژه به موضوع فلسطین و کودکان مظلوم غزه است.

از عموم هنرمندان و متقاضیان جلب حمایت تولید فیلم کوتاه تقاضامند است جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت دقیق درخواست خود، حتماً پیش از اقدام به ارایه درخواست، آیین نامه تولید ۱۴۰۳ انجمن سینمای جوانان ایران را مطالعه کنند.

کد خبر 6092190

دیگر خبرها

  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • آیا فردا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت برای کارگران تعطیل است؟
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • وزش باد نسبتا شدید فردا و پس فردا در قم
  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • مسدود شدن مسیر‌های انحراف در تسهیلات تولید با برات الکترونیکی