Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل برداشت انار از باغات نمهیل خلخال با تلاش باغداران آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال ۲۷ مهر ماه در جریان بازدید از باغات انار نمهیل خلخال اظهار کرد: همه ساله در اواخر مهرماه برداشت انار در منطقه سرسبز نمهیل در کناره قزل‌اوزن آغاز می‌شود تا کیفی‌ترین محصول روانه بازار شود.

غلامرضا شادخاطر تصریح کرد: باغداران در این ایام میزبان مسافران و میهمانان از مناطق مختلف کشور و استان هستند که برای خرید و تهیه انار وارد منطقه می‌شوند تا کیفی‌ترین انار را که عمدتا از رقم شاهوار و طارم است با درشتی و رنگ سرخ برجسته خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بیش از ۳۰ هکتار از باغات این منطقه به کشت انار رفته که در هر هکتار ۱۲ تن انار برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال افزود: به نظر می‌رسد ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن محصول انار با کیفیت در این منطقه برداشت شود تا علاوه بر بازارهای استان، در مناطق شمالی نیز این محصول عرضه شود.

شادخاطر در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: باغداران این منطقه سعی می‌کنند با تنوع خاص انار و سایر محصولات فرآوری شده را در این منطقه تولید و عرضه کنند تا کیفیت مناسب این محصول زمینه جذب مخاطبان بیشتری را فراهم کند که تا آخر آبان ماه برداشت این میوه بهشتی در منطقه ادامه پیدا می‌کند.

وی ضرورت نوسازی و بازسازی باغات این منطقه را در کنار توزیع نهال یارانه‌دار انار و گردو یادآور شد و اضافه کرد: تلاشمان بر این است تا با حمایت و پشتیبانی همه جانبه باغداران و کشاورزان زمینه تولید محصولات متنوع آنها را فراهم کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برداشت انار خلخال باغات انار استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۰۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: ممیزی در حفظ و توسعه فضای سبز با اولویت احداث و تجهیز پارک‌های محله‌ای، حاشیه معابر و جلوگیری از دست‌درازی به کاربری باغات از برنامه‌های موثر شورای دوره ششم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، جواد چپردار امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ با همراهی مدیر منطقه سه کرج در بازدید میدانی از پارک‌ها و فضای سبز عمومی در جریان روند احداث، حفظ، نگهداری و توسعه پارک‌های این منطقه قرار گرفت و اظهار کرد: با وجود سرانه فضای سبز نسبتاً مطلوب در این منطقه، حفظ و توسعه سبزینگی شهر و جلوگیری از دست درازی به فضای سبز عمومی و باغات اولویت تکالیف شورا و مدیریت شهری است.

وی افزود: تراکم جمعیتی کلان‌شهر کرج و ظرفیت ساخت‌وساز و اسکان بخشی از جمعیت انسانی در منطقه سه ما را مکلف و مجاب به حفظ و توسعه فضای سبز می‌کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در یکی از جلسات علنی شورای شهر به شهردار در ایجاد محدودیت دسترسی مردم به فضای سبز عمومی و گلایه‌مندی شهروندان منطقه تذکر داده‌ام، در این راستا و با بازدید از موارد مطرح شده با حضور مدیر و عوامل شهرداری منطقه سه از نزدیک با شهروندان فاز سوم دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه انجام شد.

چپردار عنوان کرد: این شورا به موازات تأمین فضای سبز عمومی و حفظ کاربری باغات در بستر تعاملات فرهنگی، حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و تحکیم مبانی خانواده به ویژه نسل جوان با ترویج الگوی دینی و اسلامی نیز تکالیفی دارد که پرداختن به تأمین دوسویه این اولویت نیاز به هوشمندی شورای شهر و مدیریت شهری داریم.

کد خبر 749687

دیگر خبرها

  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است
  • پیش‌بینی استحصال ۱۰ تُن گُلاب از مزارع گل‌محمدی در شهر مرزی کُرَند
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • برداشت جو قصیل در قم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • برداشت گل گاوزبان از باغات اشکورات رودسر