Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحولات افغانستان تحت الشعاع نشست‌ها و رایزنی‌های بین المللی مختلف قرار گرفته است. خبرگزاری میزان – «واشنگتن» که در نهایت اعلام کرد که در نشست مسکو پیرامون وضعیت افغانستان شرکت نمی‌کند، جایگزین «زلمای خلیل‎زاد»، نماینده ویژه خود در امور افغانستان را در پی استنعفای وی معرفی کرد.   خلیلزاد استعفا کرد   «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا، ضمن تایید خبر استعفای «زلمای خلیل‎زاد»، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، اعلام کرد که «توماس وست»، جایگزین وی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  «رحمت الله نبیل»، رئیس پیشین امنیت ملی در واکنش به خبر استعفای «خلیل‎زاد»، از او با عنوان «شیاد» یاد کرد.   «خلیل‎زاد»، در نامه استعفای خود نوشت که در پایان دادن جنگ آمریکا در افغانستان موفق بود، اما در ایجاد صلح بین گروه‎های افغانستانی شکست خورد.   واشنگتن در نشست مسکو مشارکت نمی‌کند   «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اعلام کرد که نمایندگان واشنگتن در نشست هفته جاری در مسکو درباره افغانستان مشارکت نمی‌کند.   از سوی دیگر، طالبان اعلام کرد که هیئت خود را برای شرکت در نشست مذکور امروز به مسکو اعزام می‌کند. بیشتر بخوانید: تحولات افغانستان| واکنش طالبان به شایعه مرگ «هبت الله آخوندزاده» تحولات افغانستان|گمانه زنی‌ها درباره مرگ رئیس طالبان دیدار عبدالله با سفیر ایران در کابل   «عبدالله عبدالله»، رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان با سفیر ایران در کابل دیدار و درباره وضعیت جاری افغانستان رایزنی کرد.   ادامه عملیات تخلیه از فرودگاه‌های افغانستان به آمریکا و اروپا   عملیات خروج افراد از فرودگاه‌های افغانستان به سمت آمریکا و اروپا ادامه دارد.   انتهای پیام/ برچسب ها: تحولات افغانستان طالبان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: افغانستان تحولات افغانستان طالبان تحولات افغانستان خلیل زاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۱۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است

علی باقری معاون سیاسی ورارت امور خارجه که برای شرکت در نشست معاونان و نمایندگان ویژه کشور‌های بریکس به مسکو سفر کرد، در حاشیه این نشست، با چانگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین دیدار و گفتگو کرد.

باقری در این دیدار گفت: بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش آفرینی‌ها در صحنه و تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چند‌جانبه‌گرایی است.

طرف چینی در این دیدار ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، گفت: از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می‌کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می‌دانیم. 

این مقام ارشد چین افزود: چین بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است. در ادامه طرفین به بحث و بررسی درباره موضوعات مورد علاقه پرداختند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد