Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:11:59 GMT

قرص برنج امسال جان ۱۴ نفر را در استان همدان گرفت

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۱۸۶۲

قرص برنج امسال جان ۱۴ نفر را در استان همدان گرفت

دکتر ارتین کمالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: قرص برنج ماده‌ای با ساختار شیمیایی «فسفید آلومینیوم» است که برای از بین بردن شته داخل برنج استفاده می شود، اما به دلیل خطرات ناشی از این ماده و مرگ های ناشی از آن، استفاده از این ماده توصیه نمی شود.

وی افزود: آنچه هم اکنون در داروخانه ها به عنوان قرص برنج وجود دارد قرص های سیر فشرده است و به عنوان آفت کش برنج مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان قرص برنج «فسفید آلومینیوم» به رنگ طوسی مایل به خاکی و اندازه به نسبت بزرگی دارد که حتی مصرف نصف آن، در مجاورت اسید معده گاز بسیار سمی به نام «فسفین» ایجاد می‌کند که این گاز تنفس سلولی را در بدن مختل کرده و به مرگ فرد می انجامد.

کمالی با بیان اینکه سال گذشته ۲۶ نفر بر اثر مسمومیت با این قرص جان خود را از دست دادند به خانواده ها توصیه کرد: داروها، شوینده ها و سموم را به هیچ عنوان از ظرف اصلی آن خارج نکنند به ویژه ریختن این مواد در ظرف مربوط به خوراکی مثل آبمیوه بسیار خطر آفرین است.

برچسب‌ها همدان قرص برنج اداره کل پزشکی قانونی استان همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان قرص برنج همدان قرص برنج قرص برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۱۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، وحید خسروی عصر پنجشنبه در نشست با مدیرکل دیوان محاسبات مازندران به بیان برخی از دستاوردها و موفقیت‌های این مجموعه پرداخت و گفت: این مرکز از سال ۱۳۴۲ فعالیت خود را آغاز کرد و تا کنون ۲۷ رقم برنج را به حوزه کشاورزی کشور معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: ارقام تولید ما به استان‌های مختلف کشور جهت کشت برنج از جمله گیلان، گلستان، خوزستان و بلوچستان ارسال می‌شود و تحقیقات ما در حوزه افزایش بهره وری، کاهش مصرف کود و سم، تولید بذر و تولید برنج سلامت محور منجر به موفقیت‌های برجسته ای در برنج کشور شده است.

مدیر مرکز تحقیقات برنج مازندران از فعالیت ۱۶ عضو هیأت علمی در این مجموعه پژوهشی خبر داد و تاکید کرد: یکی از موفقیت‌های اخیر این مرکز مبارزه با آفت کرم ساقه خوار برنج به روش ابتکاری است که بر اساس این دستاورد به صورت کاملاً بیولوژیک و با ساده‌ترین روش‌ها می‌توان آفت مهم کرم ساقه خوار برنج را در مزارع کنترل کرد.

کد خبر 6088650

دیگر خبرها

  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • (ویدئو) نحوه درست کردن برنج پف کرده در خیابان‌های هند
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در استان همدان
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در همدان
  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود