Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلمان حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهزیستی در حال حاضر به کودکان شناسایی شده ای که در مرکز روزانه حمایتی آموزشی کودک و خانواده شهرستان زنجان تشکیل پرونده داده اند، خدمات مورد نیاز را طبق مواردی که در دستورالعمل‌های مربوطه تعیین شده، ارایه می‌دهد.

وی اضافه کرد: مساعدت و مشارکت جمعی دستگاه‌های همکار  بهزیستی نیز طبق وظایف تعیین شده در آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی مصوبه هیات وزیران، بهزیستی را در ارایه خدمات لازم و بهینه به این کودکان و خانواده های آنان یاری کرده و زمینه را برای برداشتن گام های بلندی در خصوص فقرزدایی اقتصادی و فرهنگی در میان این خانواده ها فراهم می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول ادامه داد: بهزیستی با هدف اصلی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از کار و زندگی کودکان در خیابان با ارایه خدمات تخصصی روان شناسی، مددکاری، پزشکی و حقوقی در راستای ارتقای کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی این کودکان گام برمی دارد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان اظهار داشت: گشت شبانه روزی تیم شناسایی در سطح شهر جهت شناسایی کودکان کار و خیابانی، هماهنگی با اتحادیه صنایع دستی برای شناسایی کودکان کار مشغول به کار در مشاغل خانگی و غیره از جمله فعالیت‌های انجام شده در زمینه کودکان کار است.

وی با بیان اینکه تمامی کودکان خیابانی شناسایی شده صاحب خانواده بوده و بعد از پایان کار روزانه نزد خانواده برمی گردند، اظهار داشت: بهزیستی در تلاش است تا این کودکان از آسیب های اجتماعی به دور باشند و از موقعیت ها و افراد آسیب زننده دوری کنند و علاوه بر برگزاری کارگاه‌های مشاوره‌ای برای کودکان و خانواده‌ها به خصوص مادران آنان خدمات بهداشتی و درمانی نیز ارایه می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان  زنجان یادآوری کرد: جمع‌آوری و سامان‌دهی کودکان کار برعهده‌ سازمان‌های مختلف، از جمله شهرداری، نیروی انتظامی، بهزیستی، مراجع قضایی و... است و برای رفع این مشکل باید تمامی دستگاهها با یکدیگر همکاری لازم را داشته باشند تا فردایی بهتر برای این کودکان ساخته شود.

وی به برخی از موارد توانمندسازی کودکان اشاره کرد و گفت: تعدادی از کودکان کار در استان توانمند شده و توانسته اند با اتکا به خود و کمکهای بهزیستی، فروشگاهی راه اندازی کنند و برخی با همکاری خانواده و با تشکیل گروه ۲ یا سه نفری در زمینه پرورش دام فعالیت می‌کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته و با تمرکز بر موفقیت و استقلال کودکان و فراگیری مهارت‌های جدید از طریق آموزشهای فنی و حرفه ای کودکان کار موفقیت های بسیاری کسب کرده اند که از آن جمله کودک کار زنجانی است که در زمینه قلم زنی روی مس رتبه دوم کشوری را دارد.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور کودکان خیابانی اشتغال زایی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور کودکان خیابانی اشتغال زایی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور کودکان خیابانی اشتغال زایی زنجان کودکان کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۲۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد

مدیرکل بهزیستی استان سمنان خواستار پیگیری دقیق طرح جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان شد و گفت: ساختارمندی مناسب و یکپارچگی مطلوب در حوزه آموزش و پرورش مزیت استان سمنان در اجرای این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه نکته اساسی که در راستای اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان وجود دارد، این است که غربالگری‌ها به‌خوبی انجام شود، گفت: در قالب این طرح گروه‌های در معرض خطر، پرخطر و کسانی‌که نیاز به خدمات فوریتی دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده شوند.

منطقی افزود: در سال گذشته، تعدادی ارجاعی از آموزش و پرورش داشتیم که مداخلات لازم در راستای رفع مشکل از سوی بهزیستی این استان انجام شد و از ابتدای سال جاری هم تعدادی از دانش‌آموزان که باید در کارگروه فوریت‌های روانی اجتماعی مورد بررسی و رفع مشکل قرار می‌گرفتند، زیر پوشش قرار گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد