Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@18:07:48 GMT

کوچه را ما جارو می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۲۱۵۹

کوچه را ما جارو می‌کنیم

رویکرد اصلی این کتاب، فرهنگسازی در خصوص رفتار صحیح با افراد و گروه‌های خدماتی و زحمتکش در جامعه شهری، از جمله پاکبان‌ها است که برای نظافت و پاکیزگی کوچه‌ها و خیابان‌های شهر، شبانه‌روزی زحمت می‌کشند تا ساکنان شهر از محله‌های تمیز و پاکیزه برخوردار باشند. در این میان، برخی از شهروندان همواره هوای این افراد زحمتکش را دارند و در مواقع لازم به یاری آنها می‌شتابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مانند شخصیت‌های کتاب «کوچه را ما جارو می‌کنیم» که در یک شرایط خاص سعی می‌کنند هوای پیرمرد پاکبان و ناخوش‌احوال محله را داشته باشند. ماجراهای این‌کتاب درباره‌ دختر کوچکی به‌نام سپیده است که وقتی متوجه بیماری پیرمرد رفتگر محله‌شان می‌شود با پول‌های تو جیبی خود برای او شال و کلاه پشمی می‌خرد و در یک روز طوفانی منتظر اوست تا بیاید.

در ادامه پای افراد دیگری از جمله مادر دختر کوچک هم به ماجرا باز می‌شود و مادر و دختر برای بهتر شدنِ حال پیرمرد رفتگر و خوشحالی او دست به کار مشترکی می‌زنند که با استقبال همسایه‌ها هم مواجه می‌شود. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «صدای زوزه باد از کوچه می‌آید. اما هنوز صدای جاروی پیرمرد نمی‌آید، نگران می‌شوم، با خودم می‌گویم: شاید یادش رفته امروز بیاید کوچه را جارو کند. آن هم امروز که از صبح باد و طوفان است و این‌همه برگ خشک و شاخه شکسته توی کوچه ریخته است.»تصویرگری این‌کتاب توسط‌هاله قربانی انجام شده و مخاطبان اصلی آن، گروه سنی ۷ سال به بالا) هستند. این‌کتاب با ۲۸ صفحه مصور رنگی، شمارگان ۲ هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۳ هزار تومان از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

کد خبر 632764 برچسب‌ها همشهری محله همسایه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله همسایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۲۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر

کاربران فضای مجازی فیلم‌هایی از برخورد خشن پلیس با دانشجویان معترض در دانشگاه آستین در ایالت تگزاس منتشر کرده‌اند.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • جسد پیرمرد ۷۵ ساله نهبندانی در تالاب کجی نهبندان کشف شد
  • نظامی گنجوی شاعر شهیر تفرشی
  • تصاویـر متفاوت‌ترین بازسازی صحنه قتل؛ جنایت پیرمرد در وسط طبیعت بکر!
  • ۳ رمان نوجوان تألیفی پیشنهاد خرید هادی خورشاهیان از نمایشگاه
  • پخش و توزیع ۱۱۰ تن آسفالت درمنطقه۲ اراک
  • «با چرا شروع کنید» تا موفق شوید
  • فیلم/ برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر
  • چپ‌کردن عجیب ماشین چینی توی کوچه! (فیلم)
  • افغانستان،حسرت ما و جام جهانی
  • کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران؛ یک خانه و کوچه‌اش پیدا شد!