Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان بی سی، یکی از چالش‌های مهم در آمریکا ارسال انبوهی از پیامک‌های فریبنده است که در آنها ادعای اعطای جایزه مطرح شده، اما در عمل اجرای دستورالعمل‌های این پیامک‌ها نتیجه‌ای جز کلاهبرداری از افراد ندارد.

بررسی‌های کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا نشان می‌دهد میزان شکایات مردم آمریکا به علت دریافت پیامک‌های ناخواسته در سال ۲۰۲۰ میلادی نسبت به سال گذشته نزدیک به ۱۴۶ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس طرح کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا ارائه دهندگان خدمات بی سیم در این کشور باید ارسال کنندگان پیامک‌های غیرقانونی و مجرمانه را بلوکه کنند.

در اکثر این پیامک‌ها ادعا شده که فرستنده نماینده قانونی یک شرکت خدمات ارتباطی است و به کاربر وعده‌هایی مانند دریافت جایزه یا بازپرداخت برخی مبالغ داده می‌شود.

در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۴۰۰۰ مشتری خدمات مخابراتی و ارتباطی در آمریکا پیامک‌های ناخواسته دریافت کردند که نسبت به سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۱۴۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا به حال نیز بیش از ۹۸۰۰ شکایت با همین موضوع دریافت شده است.

کد خبر 5331309

منبع: مهر

کلیدواژه: پیامک کلاهبرداری ایالات متحده امریکا شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی فیس بوک شبکه ملی اطلاعات فناوری فضایی همراه اول حکمرانی فضای مجازی عیسی زارع پور تحقیقات علمی امنیت سایبری قانون فناوری نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۳۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشگاهی آمریکا خواب را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن برخوردهای صورت گرفته توسط پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان حامی فلسطینیان در این کشور، خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از این جنبش دانشجویی شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بلوغ و باروری جنبش دانشجویی اصیل در ایالات مختلف آمریکا در محکومیت صهیونیسم، با سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان توسط مدعیان دموکراسی و آزادی بیان در این کشور مواجه شده است. دانشجویانی که از کالیفرنیا تا تگزاس، غیرتمندانه در دفاع از کودکان و مردم مظلوم غزه به میدان آمده‌اند هرگز از مطالبات اساسی خود مانند پایان دادن به جنگ غزه، قطع ارتباطات دانشگاهی با رژیم اشغالگر قدس و محاکمه عوامل نسل کشی غزه کوتاه نخواهند آمد. شکل گیری، تثبیت و استمرار این جنبش دانشگاهی و بشردوستانه، خواب راحت را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده و علاوه بر آن، فردایی آکنده از آگاهی و ظلم ستیزی را در فضای دانشگاهی و علمی غرب نوید می‌دهد. گستردگی، آگاهی و استقامت سه رکن اصلی این جنبش بی سابقه در آمریکا محسوب می‌شود. جنبشی که به سرعت در حال تعمیم به دیگر حوزه‌های جغرافیایی و آموزشی غرب است.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن تقدیر از صلابت دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها که علی رغم خفقان ناشی از سلطه لابی‌های صهیونیستی در آمریکا به میدان حمایت از هم نوعان خود در غزه آمده‌اند، جنایت و برخوردهای صورت گرفته علیه آنها را قویاً محکوم می‌کند. همچنین این سازمان، خواستار حمایت گسترده همه دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فرهنگی جهان، فارغ از هر نژاد و مذهبی، از حرکت انسان دوستانه و تاریخی دانشجویان آمریکایی مدافع حقیقت و حقانیت است. بدیهی است که اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری، حداقلی ترین مسؤولیت انسان‌های آزاده و خیراندیش دنیا در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها شود.

کد خبر 6089620 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • آشنايي با جديدترين پرتال پیامک /ارتباطات سریع و جذاب برای همه
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا
  • جنبش دانشگاهی آمریکا خواب را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دانشجویان آمریکایی