Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور گفت: آقایانی که FATF را درست کرده و ادعا می‌کنند ناظر بر فعالیت بانک‌های بین المللی هستیم و کشور‌های زیادی در دنیا به ما پیوسته‌اند و سیستم‌های بانکی کشور‌های دنیا در کنترل ماست؛ پس چرا مانعی برای اقتصاد و گردش مالی مواد مخدر ایجاد نمی‌کنند؟

خبرگزاری میزان - احمد وحیدی امروز و در نشست بررسی تحولات افغانستان و پیامد‌های روند مبارزه با مواد مخدر گفت: آیا جابجایی درآمد‌های حاصل از خرید و فروش موادمخدر به‌صورت دستی امکانپذیر است؟ پس این پول‌ها کجاست؟ آیا این منطقی است؟

وزیر کشور بیان کرد: آقایانی که FATF را درست کرده و ادعا می‌کنند ناظر بر فعالیت بانک‌های بین المللی هستیم و کشور‌های زیادی در دنیا به ما پیوسته‌اند و سیستم‌های بانکی کشور‌های دنیا در کنترل ماست؛ پس چرا مانعی برای اقتصاد و گردش مالی مواد مخدر ایجاد نمی‌کنند؟

وی عنوان کرد: ماحق داریم بدبین باشیم به اینکه همان کسانی که این اقتصاد را اداره می‌کنند، اتفاقا همان کسانی باشند که در اداره همان بانک‌ها نیز دست دارند و همان کسانی هستند که در این سازمان‌هایی که ایجاد شده برای نظارت بر مثلا مبارزه با پولشویی و به آنچه در کنوانسیون پالرمو تصویب شده است، عمل نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها به این کنوانسیون پیوستند اما به آن عمل نمی‌کنند. این از انتقادات جدی ماست.

وحیدی تصریح کرد: پول‌های حاصل از خرید و فروش مواد مخدر در کجا می‌چرخد، طبیعتا کسانی که این اقتصاد را می‌چرخانند و به راحتی از زیر تیغ نظارت‌های بانکی خارج می‌شوند، کارشان را در دنیا ادامه می‌دهند و به راحتی از انجام این تجارت دست نخواهند کشید.

وزیر کشور عنوان کرد: آمریکایی‌ها ۲۰ سال در افغانستان بودند و هیچ کجایی از این کشور نبود که تحت سلطه آمریکایی‌ها نباشد. آنها با تمام قدرت و نظامی خود بر افغانستان سلطه یافته بودند.

وی با اشاره به سخنان سردار مومنی مبنی بر اینکه آخرین کشفیات مواد مخدر در همین یک سال گذشته حدود هزار و ۱۷۰ تن بوده است، گفت: این سوال پیش می‌آید که تا همین ۲ ماه قبل حاکمیت در افغانستان در دست کدام کشور بود؟ آنها به کسی که پاسخگو نبودند؛ چطور زنان و کودکان را در مجالس عزا و عروسی می‌کشتند اما چرا با مزارع کشت خشخاش برخورد نکردند. این مزارع با تصاویر ماهواره‌ای کاملا قابل تشخیص و آتش زدن بود، چرا این کار را نکردند؟

وزیر کشور گفت: جلوی چشم دولت اشغالگری (آمریکا) که ۲۰ سال افغانستان را در کنترل داشت تولید مواد مخدر شاید حدود ۳۰ -۴۰ برابر رشد پیدا کرد.

 

بیشتر بخوانید:  وزیر کشور شهرداران آبادان، دزفول، قزوین، کرمان و نیشابور را منصوب کرد برچسب ها: وزیر کشور احمد وحیدی مواد مخدر افغانستان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزیر کشور احمد وحیدی مواد مخدر افغانستان مواد مخدر وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۳۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنج‌شنبه این بالا را بر سر اقتصاد کشور می‌آورد

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: هرچقدر پنجره تعامل کشور با دنیا کاهش پیدا کند، فرصت‌ها برای ارتباطات حوزه کسب و کار هم کاهش می‌یابد.

اخیرا کمیسیون اجتماعی مجلس طرحی پیشنهادی را مصوب کرد که طی آن روز‌های تعطیل هفته پنجشنبه و جمعه و روز‌های کاری هفته از شنبه تا چهارشنبه تعیین شود، اما برخی فعالان اقتصادی نسبت به این موضوع انتقاد داشتند. آنها معتقدند ایران در حال حاضر هم چهار روز کاری مشترک با دنیا دارد و اگر یک روز دیگر هم کم شود، ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم که عدد کمی در محاسبات اقتصادی نیست. البته این موضوع هنوز قطعی نیست و باید منتظر بررسی نهایی این قانون در صحن علنی مجلس باشیم.

در این رابطه شهاب جوانمردی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: در اصل فقط بحث ارتباط دو سازمان مطرح نیست، بلکه با توجه تفاوت‌های زمانی و برنامه‌های کاری، در موارد زیادی حتی تنظیم زمان جلسات مشترک هم دشوار است؛ به ویژه به این دلیل که معمولا کارمندان در سایر کشور‌ها در روز‌های تعطیل خود کار نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه اثرگذاری منفی تعطیل شدن روز پنجشنبه بر بحث تجارت بدیهی است، تصریح کرد: این اثرگذاری حتی در ارتباط با کشور‌های همسایه هم وجود دارد.

به گفته این عضو حتی اگر بانک‌ها در روز دوم تعطیلات فعال باشند باز هم بر تجارت خارجی اثر منفی دارد، گفت: در آن صورت یک روز به تعطیلات کشور اضافه شده، اما بانک‌ها و شرکت‌هایی که باید به آنها خدمات دهند باید فعالیت کنند و به کارمندان اضافه کاری پرداخت کنند که این خود یک هزینه اضافه است.

tags # تعطیلی ادارات سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنج‌شنبه این بالا را بر سر اقتصاد کشور می‌آورد
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟
  • قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!
  • فیلترشکن گران‌تر از اینترنت؛ گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • گاف عجیب دولت رئیسی /عدد نمی فهمید یا عدد نمی فهمید؟! /گردش مالی یک بنگاه املاک تک نفره در اشکولک تپه سفلی هم از ۵۰ میلیون تومان بیشتر است