Web Analytics Made Easy - Statcounter

موارد ابتلا به کرونا و مرگ‌ها در اثر ابتلا به این بیماری در انگلیس به شدت افزایش پیدا کرده به گونه‌ای که دانشمندان و کارشناسان از دولت مقابله سختگیرانه و شدیدتر با این بحران را درخواست کرده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، روزنامه اتریشی "استاندارد" در گزارشی نوشت: در انگلیس موارد ابتلا به کرونا و مرگ ها در اثر این بیماری به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان و کارشناسان مختلف در این کشور خواستار جدیت بیشتر دولت در مقابله با کرونا هستند.

در انگلیس دانشمندان از دولت بوریس جانسون درخواست کرده‌اند که اقدامات متقابل قدرتمندانه‌تری را در مهار این بحران در پیش گیرد.

پروفسور "مارتین مک کی"، از اساتید دانشگاه لندن در این باره گفته است: با توجه به میزان بالای ابتلاهای جدید که به بیش از 40 هزار نفر در روز رسیده است و همچنین افزایش مداوم بستری ها و مرگ و میرها بر اثر ابتلا به این بیماری طرح B باید فورا فعال شود. به گفته وی اقداماتی مانند استفاده اجباری از ماسک، کنترل گواهی های واکسیناسیون و بازگشت مجدد به کار از خانه ضرورت دارد.

پروفسور "استفان مارسینیاک"، از اساتید دانشگاه کمبریج هم بر این عقیده است که این کشور چندین ماه سخت و دشوار را در پیش روی خود دارد.

در واقع آمارها در تمام انگلیس در مسیر غلطی قرار دارد. نرخ مبتلایان روزانه به ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته در روز یکشنبه به 411 افزایش پیدا کرد و به صورت میانگین روزانه حدود 122 مورد مرگ در اثر ابتلا به کرونا در این کشور ثبت می شود. در اسکاتلند هم مرگ و میرها در حال حاضر 30 درصد بیشتر از میزان مرگ و میرها در بین سال های 2015 و 2019 است. در بخش های مراقبت های ویژه انگلیس بیماران کرونایی حدود 15 درصد تخت ها را اشغال کرده‌اند. در اسپانیا هم که به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته بود میزان تخت های اشغالی توسط این بیماران حدود 5 درصد است.

بر اساس اطلاعات اداره آمار انگلیس ONS در هفته اول اکابر حدود یک میلیون انگلیسی به این بیماری مبتلا شدند که بالاترین میزان ابتلا از ژانویه بوده است.

در تابستان انگلیس با تکیه بر آمار بالای واکسیناسیون تقریبا همه محدودیت های کرونایی در این کشور را لغو کرد و بعد از آن هم مناطق "اسکاتلند"، "ولز" و "ایرلند شمالی" این روند را دنبال کردند. البته همچنان کارشناسان و مقامات توصیه می کردند که در اتاق های بسته و اتوبوس ها و قطارها از ماسک استفاده شود. علاوه بر آن انگلیسی ها به رعایت فاصله مناسب تشویق می شدند.

اما در عمل در بسیاری از رستوران ها، متروها و موزه ها انگار که "کووید 19" هرگز وجود نداشته است و در هیچ کجا ماسک و رعایت فاصله گذاری انجام نمی شد.

اختلالات زنجیره عرضه تا 1 سال دیگر دامنگیر اقتصاد انگلیس خواهد بود

در مدارسی هم که استفاده از ماسک اصلا وجود نداشت بسیاری کلاس ها به دلیل افزایش موارد ابتلا تعطیل شد.

البته انگلیس از نظر واکسیناسیون کودکان و نوجوانان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار عقب است و در بین افراد 12 تا 15 سال 14 درصد اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و در اسکاتلند هم تعداد واکسینه شده ها در این سن 44 درصد است.

بر اساس اطلاعات رسمی در انگلیس در عرض 24 ساعت 49156 نفر به کرونا مبتلا شده و 45 نفر دیگر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

به این ترتیب در این کشور اروپایی از ابتدای بحران کرونا تا به حال 8497868 نفر به کرونا مبتلا شده و 138629 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار انگلیس اخبار انگلیس اثر ابتلا به این بیماری اثر ابتلا موارد ابتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۳۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در بریتانیا

جهان تا پایان مارس ۲۰۲۴ شاهد رشد چشمگیر ظرفیت خورشیدی بود. در این میان بریتانیا با ظرفیت کل ۱۵.۸ گیگاوات در تمام تأسیسات خورشیدی خود سرآمد بود که این امر نشان‌دهنده افزایش ۵.۶ درصدی (۸۳۷ مگاوات) نسبت به مارس ۲۰۲۳ در این کشور است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ظرفیت کل خورشیدی جهان در سال جاری افزایش چشمگیری داشته است. یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه بریتانیا است که تنها در مارس سال جاری میزبان ۱۴ هزار و ۷۳۴ تأسیسات خورشیدی بود که ۶۳ مگاوات به ظرفیت کل خورشیدی آن افزود. این میزان بالاترین رقم برای سال جاری، اما کمتر از سطوح اولیه سال ۲۰۲۳ بود، با این وجود هنوز هم به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از میانگین‌های موجود بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ است.

در این سال‌ها میانگین تعداد نصب‌های ماهانه حدود سه‌هزار مورد بود، اما پس از کاهش شدید در آوریل ۲۰۲۰ به دلیل اقدامات قرنطینه کووید -۱۹، تأسیسات خورشیدی بریتانیا در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ دوباره به فاز عملیاتی بازگشت و از سطوح قبل از همه‌گیری فراتر رفت، بنابراین تعداد این تأسیسات در آن طی ۱۲ ماه گذشته به بیش از ۱۵ هزار مورد افزایش داشته است. ۴۹ درصد معادل هفت هزار و ۷۰۸ مگاوات از ظرفیت این تأسیسات خورشیدی از دسامبر ۲۰۲۳ توسط دو مزرعه خورشیدی عملیاتی تأمین می‌شود.

افزایش ظرفیت خورشیدی در بریتانیا

تأسیسات فتوولتائیک خورشیدی داخلی بریتانیا در حال حاضر ۳۰ درصد از کل ظرفیت خورشیدی کشور را تشکیل می‌دهد، اما این سهم در فاصله ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ در سطحی کمتر از ۲۵ درصد قرار داشت و به‌تازگی به دلیل افزایش تعداد این تأسیسات شاهد افزایش بوده است، به‌طوری‌که ۸۳ درصد از طرح‌های جدید در مارس ۲۰۲۴ برای نصب روی ساختمان‌های مسکونی از این نوع بود که بالغ بر ۴۷ مگاوات معادل ۷۵ درصد از ظرفیت جدید را تشکیل می‌دهد.

در سال ۲۰۲۳ در مجموع ۱۹۱ هزار و ۵۲۴ تأسیسات جدید به این کشور اضافه شد. بریتانیا وجود ظرفیت جدید، در میان کشورهایی با بیشترین استفاده از انرژی خورشیدی در رتبه پنجم بالاترین رکوردها قرار دارد که دلیل آن اندازه کوچک اکثر تأسیسات جدید است.

کد خبر 750756

دیگر خبرها

  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در بریتانیا
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است