Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@06:04:43 GMT

تالاب طبیعی پیرسلمان میزبان پرندگان مهاجر شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۳۶۱۷

تالاب طبیعی پیرسلمان میزبان پرندگان مهاجر شد

ایسنا/همدان مدیر اداره محیط زیست اسدآباد گفت:با توجه به آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر از مناطق سردسیر به سمت مناطق جنوبی و گرمسیر  در این مسیر مهاجرت از ۲۰ روز پیش تالاب پیرسلمان و سد نعمت آباد میزبان برخی از  این پرندگان شده است.

مجید اسکندری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با بازدید و نظارت‌های انجام شده در حال حاضر  کشیم ،حواصیل خاکستری ،حواصیل سفید، چنگر،مرغابی و اردک سر سبز از جمله پرندگان مهاجر مشاهده شده در تالاب پیرسلمان و سد نعمت آباد هستند که قطعا در روند این مهاجرت تعداد این پرندگان افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این پرندگان از  جلبک، علف و حشرات کف زی تالاب تغذیه کرده و به علت عدم یخبندان کامل سطح آب تالاب در زمستان، برخی از پرندگان به صورت دائم در این مکان ساکن می‌شوند.

اسکندری در ادامه با بیان اینکه با وجود خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها تالاب پیرسلمان به عنوان یکی از تالاب‌های طبیعی و زنده استان همدان از نظر شرایط آب دهی و پوشش گیاهی در وضعیت مناسبی قرار دارد، افزود: تا حدودی سطح آب تالاب پایین آمده اما همچنان دارای آب بوده و خوشبختانه با خشکسالی مواجه نشده است.

اسکندری با بیان اینکه تالاب پیرسلمان جزء آثار ملی و طبیعی کشور به ثبت رسیده است، گفت:  تالاب پیرسلمان به مساحت ۳ هکتار از آب‌های زیرزمینی و چشمه‌ها تغذیه می‌کند.
وی اضافه کرد: تالاب پیرسلمان در مجاورت امامزاده پیرسلمان واقع شده و از جمله منابع آبی دائمی بوده که علاوه بر تامین آب کشاورزی منطقه زیستگاه ارزشمندی برای پرندگان مهاجر و ساکن به شمار می‌رود.

وی  همچنین در رابطه با آنفولانزای فوق حاد پرندگان خاطر نشان کرد: طی پایش‌های مستمر انجام شده توسط محیط زیست با همکاری دامپزشکی شهرستان از تالاب ،سدنعمت آباد و سایر حوزه‌های آبی و  زیستگاه‌های پرندگان تاکنون موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان مشاهده نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها محیط زیست زیستگاه پرندگان پرندگان مهاجر تالاب پیرسلمان پایش زیست محیطی تالاب پیرسلمان پرندگان مهاجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۳۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ادعای عجیب معاون رئیسی درباره مهاجرت مردم از ایران

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900170

دیگر خبرها

  • روزهای سخت کارگران مهاجر در پایتخت/ برای کارگران روزمرد کاری کنید
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • از ظرفیت های موجود در جامعه هنرمندان مهاجر استقبال می کنیم
  • تالاب دورگه‌سنگی نقده میزبان فلامینگو‌های مهاجر
  • ببینید | ادعای عجیب معاون رئیسی درباره مهاجرت مردم از ایران
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم