Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «علی‌اکبر محرابیان» روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از تاسیات و میزان ذخیره آبی سد اکباتان همدان، افزود: بارش های سال ابی گذشته نسبت به سال قبل آن ۵۰ درصد و نسبت به میانگین ۵۰ ساله ۳۷ درصد کاهش داشته است.

وی  با اشاره به اینکه میزان حجم ذخیره آب پشت سدهای کشور درحال حاضر حدود ۱۸ میلیارد متر مکعب است، اظهار داشت: این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۵ میلیارد متر مکعب بود که نشان دهنده کاهش هفت میلیارد متر مکعبی میزان ذخایر آبی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محرابیان با اشاره به اینکه میزان مصرف آب در کشور طی سال‌های اخیر افزایش یافته است، گفت: مجموع حجم مصرف آب بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، آشامیدنی و آب‌های قابل مدیریت کشور در سال ۱۳۸۰ حدود ۸۷ میلیارد متر مکعب بوده، در حالی که این میزان در سال گذشته به ۱۰۰ میلیارد متر مکعب افزایش یافته است.

به گفته وی، شواهد علمی از وضعیت بارش ها و همچنین آمارهای موجود ذخایر آبی کشور نشان می‌دهد که سال سختی را پشت سر گذاشته و شرایط سخت تری هم پیش رو داریم.

وزیر نیرو تصریح کرد: برهمین اساس از عموم مردم می خواهیم که صرفه جویی و مصرف بهینه آب در بخش‌های مختلف را به صورت جدی در دستور کار قرار دهند، به ویژه در بخش کشاورزی الگوی کشت با توجه به شرایط بارندگی ها و با هدف کاهش میزان مصرف آب باید اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه همدان در ردیف هشت شهر بزرگ دارای تنش آبی کشور قرار دارد، گفت: بررسی طرح های مختلف کوتاه و میان مدت و اضطراری برای رفع مشکل کمبود آب مصرفی این شهر در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.

«علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو، در سفری یک روزه برای بازدید از وضعیت منابع آبی و شرکت در شورای انسجام بخشی مدیران عامل صنعت آب و برق استان، صبح امروز(سه‌شنبه) وارد همدان شد.

وزیر نیرو صبح امروز و در بدو ورود به استان از پروژه خط انتقال آب سد تالوار به شهر همدان دیدن کرد.

برچسب‌ها علی اکبر محرابیان همدان سد اکباتان شرکت آب منطقه ای همدان خشکسالی آبرسانی سرانه مصرف آب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علی اکبر محرابیان همدان سد اکباتان علی اکبر محرابیان همدان سد اکباتان شرکت آب منطقه ای همدان خشکسالی آبرسانی سرانه مصرف آب میلیارد متر مکعب وزیر نیرو آبی کشور مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۳۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند

 رسانه‌های محلی به نقل از ولوریناس کاسیوناس وزیر دفاع لیتوانی روز یکشنبه گفت: ما صفحه جدیدی را در دفاع در سطح جامعه باز می‌کنیم.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،وزیر دفاع لیتوانی ادامه داد که مقامات می‌خواهند غیرنظامیانی را برای استفاده از سلاح گرم آموزش دهند تا در زمان جنگ بتوانند از آنها استفاده کنند.

دولت لیتوانی از پزشکان و نظامیان بازنشسته خواسته برای کمک به دولت وارد میدان شوند.

مقامات لیتوانی قبلاً گفته بودند که این کشور بیشتر این رویکرد جدید را از تجربه اوکراین در جنگ با روسیه که در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) آغاز شد، گرفته اند.

با توجه به درگیری‌های جاری در اوکراین، کاسیوناس و همتای لهستانی‌اش ولادیسلاو کوسینیاک-کامیز هر دو ماه گذشته متعهد شدند که به کی‌یف برای بازگرداندن شهروندان این کشور برای حضور در میدان جنگ کمک کنند.

ماه آوریل، لتونی کشور همسایه لیتوانی نیز اصلاحاتی را در قانون خدمات نظامی خود تصویب کرد که به خارجی‌ها اجازه می‌دهد در یگان‌های ویژه نیرو‌های مسلح این کشور در مواقع اضطراری خدمت کنند.

دیگر خبرها

  • تامین ۲.۵ تا ۳ درصد برق کشور در نیروگاه شهید مفتح
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور؛ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور/ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • تنها ۳۵ درصد سدهای کشور خالی است + جزئیات
  • اوضاع آب کدام استان‌ها خوب نیست؟ 
  • ۱۰ استان کشور از تنش آبی خارج شد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم / لیتیوم می‌تواند صنعت استان را به نحو چشمگیری ارتقا دهد
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟