Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@01:22:13 GMT

شیوع و مرگ ناشی از کرونا در افراد چاق بیشتر است

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۳۷۳۸

شیوع و مرگ ناشی از کرونا در افراد چاق بیشتر است

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت ایمنی مواد غذایی و لزوم نظارت جدی سازمان غذا و دارو بر این موضوع، در عین حال چاقی را از چالشهای امروز دنیا خواند و گفت: شدت و شیوع کرونا و همچنین مرگ و میر ناشی از آن در افراد چاق بیشتر است و این از آسیبهای چاقی است.

به گزارش ایسنا،‌ دکتر بهرام عین‌اللهی در مراسمی که به مناسبت روز جهانی غذا برگزار شد،‌ گفت: وزارت بهداشت متولی اصلی سلامت مردم است و هدف اصلی این وزارتخانه ارتقای سلامت جامعه است و باید برنامه‌های عملیاتی مشخصی در این راستا تدوین کند تا بتواند سلامت جسمی و روانی مردم را تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروزه همه ایران را به عنوان یکی از کشورهای مهم در برنامه‌های استراتژیک منطقه و آسیای جنوب شرقی می‌شناسند و کشور عزیز ما توانمندی‌های زیادی در حوزه امنیت و مواد غذایی به عهده دارد تا از طریق آن سلامت را برای مردم ایجاد کند. متولی این کار در  کشور ما سازمان غذا و دارو است که در این سازمان مهمترین مسئله این است که نظارت بر ایمنی در زنجیره غذایی است.

وزیر بهداشت افزود: نامگذاری این سازمان نشان دهنده اهمیت موضوع غذا برای وزارت بهداشت است. در این راستا بر اساس مصوبات شورای عالی سلامت باید از تولید کنندگان،‌ توزیع کنندگان،‌ وارد کنندگان و مصرف کنندگان حمایت کرده و بر آنها نظارت داشته باشد؛ یعنی در یک زنجیره مواد غذایی از تولید تا مصرف،‌ سازمان غذ و دارو وظیفه نظارت و مشاوره عالی دارد. دسترسی به غذای سالم از حقوق مردم است و وظیفه وزارت بهداشت معرفی غذای سالم به مردم است تا زندگی سالم داشته باشند.

او در ادامه تاکید کرد: برای ایجاد ایمنی موادغذایی باید حداقل آلودگی‌های بیولوژیکی، فیزیکی و شیمیایی موادغذایی را در نظر بگیریم و باعث شویم حداقل آسیب به مردم برسد. یکی از مشکلاتی که امروزه در دنیا وجود دارد و بعد از اینکه بیماریهای غیرواگیر بیشتر شد، مسئله چاقی است که متاسفانه از عادات غلط غذایی شکل می‌گیرد و شرکت‌هایی به دلیل منافع خود از این عادات غلط غذایی حمایت می‌کنند و سبب بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر می شوند که هم سبب ایجاد هزینه گزاف در سیستم بهداشتی کشور شده و هم سبب ناتوانی مردم می‌شود و سازمان غذا و دارو باید به این امر ورود کند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در شرایط پاندمی کرونا دیدیم که افرادی که چاق بودند شدت و شیوع بیشتر بیماری را تجربه کردند و مرگ و میر هم در آنها بیشتر بود؛ اینها نشان دهنده آسیب‌های چاقی بود. مصرف قند، نمک و چربی بالا از مواردی است که باعث ایجاد مشکل می‌شود و غذا و دارو باید با تولید کنندگان مواد غذایی تعامل داشته باشد تا از میزان حداقلی اقلام یاد شده در تولیدات خود استفاده کننند. برای اینکه در این راستا فعال باشیم در این سازمان مسئولین خبره داریم که فعال هستند.

وی گفت: شرایط تحریم‌های ظالمانه در ایران یک حسن داشت و آنهم این بود که به مواد غذایی داخلی خود متمرکز شدیم و مصرف مواد غذایی داخلی را می‌توانیم بهتر کنترل کنیم.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي سازمان غذا و دارو کرونا در ایران مواد غذایی غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۳۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمدرضا رضایی گفت: افراد کم‌توان یا توان‌خواهان می‌توانند از پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی و یا بیماری خود بهره‌مند شوند که برای بهره‌مندی از این خدمات بیمه سلامت می‌توانند اقدام کنند.

وی افزود: مسیر استفاده از این خدمات بیمه سلامت، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی است که در این راستا سازمان بهزیستی توانخواهان تحت پوشش خود را براساس شش گروه اختلال عملکردی به سازمان بیمه سلامت ایران معرفی می‌کند.

رضایی ادامه داد: این شش گروه اختلال عملکردی شامل اختلالات کم‌توانی ذهنی، جسمی- حرکتی، روانی، بینایی، شنوایی، صوت و گفتار هستند.

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان ادامه داد: پس از معرفی افراد کم‌توان دارای یک یا چند نوع از اختلالات عملکردی از سوی سازمان بهزیستی، این افراد می‌توانند از ۵۹ کد خدمت توانبخشی در حیطه‌های مختلف شامل؛ کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، ارتوپدی فنی (اعضای مصنوعی) و فیزیوتراپی با پوشش ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت ایران در کلیه مراکز طرف قرارداد با مالکیت‌های مختلف دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی بهره‌مند شوند.  

دیگر خبرها

  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • امحای هزار و ۵۳۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در هشترود