Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم بجنورد در مجلس می‌گوید مبلغی که متقاضیان جدید خادمان مساجد، مداحان، رانندگان خودروهای سبک و سنگین و تاکسی‌ها، قالیبافان، خبازان و کارگران ساختمانی باید بابت حق بیمه تأمین اجتماعی پرداخت می‌کنند، حداقل دو برابر شده است که خارج از توان آنها بوده و باعث شده این اقشار آسیب‌پذیر شده و به این وضعیت اعتراض کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، سید محمد پاک مهر در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بی‌توجهی به وضعیت بیمه‌های خادمان مساجد، مداحان، رانندگان خودروهای سبک و سنگین و تاکسی‌ها، قالیبافان، خبازان و کارگران ساختمانی انتقاد کرد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس افزود: مبلغی که متقاضیان جدید مشاغل فوق باید بابت حق بیمه تأمین اجتماعی پرداخت کنند، حداقل دو برابر شده است که خارج از توان آنها بوده و باعث شده این اقشار آسیب‌پذیر شده و به این وضعیت اعتراض کنند چرا که آنها از اقشار مظلوم و کم بضاعت جامعه بوده که منشأ ارائه خدمات ارزشمند به آحاد جامعه بوده بنابراین چرا باید برای پرداخت حق بیمه مشاغل که اقدامات یکسانی را انجام می‌دهند دوگانگی و تبعیض وجود داشته باشد؟

وی در تذکر به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: چرا بند «و» دومین تبصره قانون بودجه ۱۴۰۰ را اجرا نمی‌کنید که در آن مبلغ حدود ۸۹ هزار میلیارد تومان برای سازمان تأمین اجتماعی تعیین شده است و با اجرای آن مشکلات این اقشار ضعیف جامعه رفع خواهد شد.  اغلب آنها کمترین درآمد را داشته و به صورت شبانه روزی به کارهای سخت و طاقت‌فرسا مشغول هستند. بنابراین اگر دولت سوبسید را برقرار کند و سازمان تأمین اجتماعی نیز سهم خود را بپردازد این افراد با مشکل مواجه نمی‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تأمین اجتماعی حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۴۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ خبر خوش دولت برای بازنشستگان تأمین اجتماعی

وزراء و اعضای کابینه پس از پایان جلسه هیأت دولت چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) به جمع خبرنگاران آمده و خبرهای جدیدی را در اختیار آن‌ها قرار دادند، در همین ارتباط «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت، با اشاره به تصویب افزایش حقوق مستمری بگیران تأمین اجتماعی، گفت: حقوق حداقل بگیران بازنشستگان حوزه تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت.

دریافت 129 MB

خبرنگار: محسن فرامرزی / تصویربردار و تدوینگر: مجتبی هادوی 

دیگر خبرها

  • ویدیو/ خبر خوش دولت برای بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • تشکیل تعاونی تامین مسکن برای کارگران گلستانی
  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی
  • جزئیات و نحوه پرداخت ارز به زائران حج تمتع | زائران چقدر ارز می گیرند؟
  • مقدار و جزئیات پرداخت ارز به زائران حج تمتع امسال اعلام شد
  • زائران حج تمتع ارز با نرخ مرکز مبادله می‌گیرند
  • پرداخت ۵۰۰ یورو ارز مبادله‌ای به حجاج
  • ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه