Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@15:58:16 GMT

چگونه بوی رطوبت حوله را از بین ببریم؟

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۴۵۳۶

چگونه بوی رطوبت حوله را از بین ببریم؟

در این مقاله به‌طورکامل توضیح می‌دهیم که چگونه بوی رطوبت حوله را از بین ببریم. با رعایت نکات مهم و کاربردی این مقاله نظافت و بهداشت حوله‌ها را بدون حضور آلودگی‌ها تضمین کنید.

به گزارش برنا، حوله‌ها وقتی به مدت طولانی استفاده شوند یا در معرض کلر آب مثل آب استخرها قرار بگیرند، به مرور زمان بوی نامطبوعی می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوی نم باقی‌مانده روی الیاف پارچه‌های و حوله‌ای واقعا آزاردهنده است و خصوصا که خبر از وجود میکروب و آلودگی‌ها می‌دهد. حوله دست و صورت و حمام از وسایل نظافتی و بهداشتی هر فردی هستند که مستقیما با پوست بدن و صورت ارتباط دارند. استفاده از حوله‌هایی که میزبان میکروب‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها شده‌اند هیچ نتیجه‌ای جز بیماری‌های پوستی مانند اگزما، خشکی‌های شدید و دمل‌های چرکی ندارد. در این مقاله به‌طورکامل توضیح می‌دهیم که چگونه بوی رطوبت حوله را از بین ببریم. با رعایت نکات مهم و کاربردی این مقاله نظافت و بهداشت حوله‌ها را بدون حضور آلودگی‌ها تضمین کنید.

 

استفاده از شوینده مناسب، قطعی‌ترین راه از بین بردن بوی نم

شوینده‌های شیمیایی متعددی برای شستن حوله وجود دارد. مهم‌ترین نکته در انتخاب شوینده برای تمیز کردن حوله دستی، حمام و حتی آشپزخانه این است که ماده‌ای را استفاده کنید که به راحتی شسته شود و ذرات آن روی پرزهای حوله باقی نماند. برای مثال پودرهای دستی یا ماشینی ممکن است براثر خوب آبکشی نشدن، لابه‌لای پرزهای حوله باقی بمانند و بوی نامطبوع و آلودگی حوله‌ها را چند برابر کنند.

مواد شوینده بسیار غلیظ هم برای شستن حوله‌ها مناسب نیستند چون باعث زبر شدن و آسیب رساندن به بافت و پرزهای حوله می‌شوند. برخی از افراد شستشوی حوله را سرکه و جوش شیرین پیشنهاد می‌دهند. با توجه به اینکه این مواد، طبیعی هستند باعث آسیب رساندن به حوله نمی‌شوند و تقریبا نتیجه قابل قبولی در از بین بردن بوی نم و میکروب‌ها دارند.

چند بار در هفته حوله‌ها را بشوییم؟ حوله‌ها را در فواصل زمانی کوتاه بشویید

در شست‌وشوی حوله یک نکته مهم وجود دارد و آن شستن حوله پیش از استفاده است. برخی از حوله‌ها مدت‌ها در انبارهای تولیدی‌ها نگهداری می‌شوند و شاید موجوداتی مانند شپش،‌ ساس و کک در آن‌ها لانه‌گزینی کنند. گرد و غبار ناشی از نقل‌وانتقال و بسته‌بندی یا جابه‌جایی توسط افراد مختلف هم باعث آلودگی حوله می‌شوند. همه این دلایل برای شستن حوله بعد از خرید و قبل از استفاده کافی است.

حوله‌هایی مانند حوله دست و صورت و حوله آشپزخانه که دائما در حال استفاده هستند خیلی سریع‌تر از حوله‌هایی مانند حوله استخری یا حوله سفری کثیف می‌شوند. بهتر است حوله‌هایی که بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنید را پیش از تغییر رنگ و چرک‌ مرد شدن با استفاده از مواد شوینده مرغوب بشویید. کارشناسان بهداشت بهترین زمان برای شستن حوله‌های دست‌وصورت را 2 بار در هفته می‌دانند. با توجه به این توضیحات بهتر است چند حوله مرغوب در خانه داشته باشید که در مدت زمان تعویض و شست‌وشو از آن‌ها استفاده کنید.

محل نگهداری حوله‌ها باید خشک و مناسب باشد

حوله دست و صورت و حمام را کجا نگهداری می‌کنید؟ قرار دادن حوله در کمدهای نمور و پر از رطوبت یا کشوهای چوبی که موریانه‌ها به آن‌ها حمله‌ کرده‌اند یکی از اصلی‌ترین دلایل بروز بوی نم و نامطبوع حوله‌هاست. حوله‌ها را پس از شست‌وشو و خشک شدن در کیف‌های پارچه‌ای استاندارد یا محلی خشک و پاکیزه قرار دهید. حوله‌ها را در کنار البسه، دستگیره‌های آشپزخانه، مواد شوینده یا کشوها و کمدهایی که نزدیک جریان آب هستند قرار ندهید.

بهتر است محل نگهداری حوله‌ها نزدیک مکانی باشد که هوا جریان قابل قبول و مناسبی دارد. همچنین به‌یاد داشته باشید برای مرتب کردن و قرار دادن حوله‌ها در محل نگهداری، مطمئن شوید که کاملا خشک شده‌اند و دیگر رطوبت ندارند.

برای از بین بردن بوی نم حوله، بهترین روش برای شستن حوله را انتخاب کنید

حوله‌های مختلف را می‌توان به دو روش شست‌وشو با ماشین لباسشویی و دست شست. هر دو روش شست‌وشو با ماشین لباسشویی یا دست به‌عنوان روش‌های استاندارد و درست شناخته می‌شوند. اما نکات مهمی وجود دارد که در انتخاب هر کدام از این روش‌ها باید رعایت شوند. در هنگام شستن حوله نباید آن را در کنار منسوجات پارچه‌ای دیگری شست‌وشو دهید. برخی از پارچه‌ها و لباس‌ها آلودگی‌ها متعددی دارند یا آغشته به چربی هستند که باعث تغییر رنگ و جذب بوی نامطبوع در حوله می‌شوند.

همچنین شستن حوله در ماشین لباسشویی نیاز به مدت زمان طولانی ندارد و بهتر است از برنامه‌های کوتاه مدت ماشین استفاده شود. دلیل این موضوع هم از بین بردن بافت و پرزهای حوله براثر شست‌وشوی طولانی مدت با مواد شوینده و آب گرم است. اگر حوله‌ها را با دست می‌شویید به دقت آبکشی کنید که مواد شوینده در بین پرزهای حوله باقی نماند.

با کمک نور خورشید و هوای تازه بوی نامطبوع حوله را از بین ببرید

نور خورشید و هوای تازه منبعی مناسب برای از بین بردن بوی حوله و از بین بردن بوی نم روی هر وسیله‌ای به شمار می‌روند. حوله‌ها را بعد از شست‌وشو در مقابل نور خورشید و در جایی که هوای تازه در جریان است قرار دهید. عناصر طبیعی مانند نور و هوای تازه کمک می‌کنند تا بوی نامطبوع نم و رطوبت و هرگونه میکروب و آلودگی از حوله‌ها پاک شوند.

در نگهداری از حوله‌ها علاوه‌بر موارد گفته شده نحوه خشک کردن حوله‌ها نیز اهمیت دارد. برای مثال هیچ‌وقت از اتو برای خشک کردن حوله استفاده نکنید. اتو کشیدن باعث می‌شود تا از عمر حوله کاسته شود و بافت‌های حوله نیز از بین بروند. استفاده از اتو برای خشک کردن حوله نه تنها باعث از بین بردن بوی نم و رطوبت نمی‌شود بلکه ظاهر و پف حوله را از بین می‌برد و باعث زبر شدن آن می‌شود.

حوله باکیفیت بخرید تا از شر بوی نامطبوع در امان بمانید

در این مقاله راه‌های مختلفی را برای از بین بردن بوی رطوبت حوله معرفی کردیم. به‌یاد داشته باشید در هنگام خرید باید حوله‌های باکیفیت و استاندارد را انتخاب کنید تا براثر شست‌وشو در مدت زمانی کوتاه بافت و پرزهای آن‌ها آسیب نبیند. همچنین حوله‌هایی مانند حوله‌های میکروفایبر و حوله‌هایی با الیاف بامبو و پنبه خالص به میزان قابل توجهی آلودگی کمتری نسبت به سایر حوله‌ها جذب می‌کنند. به همین دلیل خرید حوله با کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

فروشگاه صفاهوم که در شهر اصفهان قرار دارد بیش از 80 سال در زمینه فروش منسوجات خانگی، انواع حوله و منسوجات پارچه‌ای فعالیت می‌کند. فروش محصولات استاندارد، باکیفیت و شناخته شده با قیمتی مناسب از مهم‌ترین اقداماتی است که در مجموعه صفاهوم برای رفاه حال مشتریان در طول سال‌های فعالیت انجام شده است. خوشبختانه از طریق سایت صفاهوم به آدرس safahome.com می‌توانید در هر نقطه از ایران که زندگی می‌کنید محصولات مورد نظرتان را سفارش دهید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید انواع حوله تن پوش، استخری، دست و صورت و آشپزخانه با شماره تلفن 32223334-031 تماس بگیرید. کارشناسان با تجربه واحد فروش آماده راهنمایی شما عزیزان در خرید محصولات مورد نظرتان هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حوله دستی رطوبت حوله حوله دست حوله دست و صورت برای شستن حوله بوی رطوبت حوله حوله را از بین بوی نامطبوع مواد شوینده حوله ها حوله ها دست و صورت آلودگی ها حوله هایی هوای تازه حوله دست شست وشو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۴۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبه طنزپردازی را بالا ببریم

نشست صمیمانه طنزپردازان کشور از نشست‌های جشنواره «رسانه و طنز» با حضور امیرحسین طاهری مدیرکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سید محمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم، عباس حسین‌نژاد، دبیر جشنواره طنز پهلو و قاسم مصفا، سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد گیلان در شهرستان فومن استان گیلان برگزار شد.

بخشی از این نشست به سرودن قطعات طنز شاعران و طنزپردازان اختصاص داشت و مدیر شبکه نسیم به عنوان یکی از حامیان جشنواره «رسانه و طنز» در این نشست حضور داشت و درباره فرصت فعالیت طنزپردازان در شبکه نسیم گفت: ما در تلاشیم به سمت برودبند حرکت کنیم و فضای مجازی را به خدمت بگیریم. در طول ۲۰ سال گذشته بستر رسانه طنز در دست جریان خاص بود. یعنی اگر کسی می‌خواست در حوزه طنز دیده شود، فرصتی برایش مهیا نمی‌شد. الان در‌ها برای ورود طنزپردازان باز است.

خوشرو با بیان اینکه امیدواریم جنبه‌های ناشی از طنز بالا برود، افزود: مشکلاتی در حوزه طنز وجود دارد، که به مرور راه‌ها برای طنزپردازان باز می‌شود. یکی از اشکال برنامه‌سازان این است که عمده دوستان توقع دارند طرحشان برای برنامه‌سازی در حوزه طنز تایید شود، اما آنها می‌توانند وارد اتاق فکر شوند و گوشه‌ای از کار بگیرند.

دبیر جشنواره «رسانه و طنز» درباره اختتامیه جشنواره که ساعاتی بعد با حضور برگزیدگان معرفی می‌شود، گفت: در هشتمین جشنواره «رسانه و طنز» از ۲۰ نفر در حوزه‌های شعر طنز، کاریکاتور و کارتون، داستان کوتاه طنز، طنز چند رسانه‌ای و طنز مطبوعاتی تقدیر می‌شود، که در هر بخش سه نفر جزو برگزیده‌ها و یک نفر جزو تقدیری‌هاست. جوایز نفرات اول ۱۰ میلیون تومان، نفرات دوم هفت میلیون تومان، پنج میلیون تومان نفرات سوم و دو میلیون تومان به نفرات چهارم یعنی تقدیری‌ها تعلق می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • آلوس: می‌توانستیم استقلال را ببریم
  • این ۸ وسیله حمام را فورا دور بیندازید
  • ۸ وسیله مصرفی در حمام که باید فورا آنها را دور بیندازید
  • جنبه طنزپردازی را بالا ببریم
  • چگونه آسیب‌های ناشی از بدخوابی را از بین ببریم؟