Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سمنان گفت: آزادسازی کامل و تعیین تکلیف کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان در بهمن ۹۹ به عنوان مطالبه مردمی و دستور آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس وقت قوه قضاییه و رئیس جمهوری کنونی بود و به همین دلیل اجرای آن در اولویت است.

به گزارش برنا؛ سید محمدرضا هاشمی گفت: دوره پنجم شورای اسلامی شهر سمنان نیز مصوبه‌ای برای آزادسازی این کاروانسرا داشت که اکنون در کمیته تطبیق فرمانداری سمنان با ایرادات جزئی مواجه شد و اختلاف نظر اندکی نیز بین اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی استان با شهردای سمنان وجود دارد که حل آن در اولویت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سمنان در ادامه این گفت و گو با تاکید بر حمایت همه جانبه از واحدهای صنعتی این استان گفت: در حمایت از واحدهای صنعتی، اولویت در ابتدا با حفظ وضعیت کنونی و سپس ارتقای ظرفیت تولید، برگرداندن واحدهای راکد به تولید و جذب سرمایه‌گذار است.

هاشمی در خصوص تشویق واحدهای صنعتی به حمایت مالی از فعالیت‌های ورزشی و هنری استان سمنان گفت: واحدهای صنعتی قطعا خودشان در حد توان از این فعالیت‌ها حمایت می‌کنند و تلاش ما نیز بر حمایت از این فعالیت‌ها است.

استاندار سمنان با تاکید بر بازدید از همه طرح‌های این استان از جمله محورهایی مانند جاده نظامی سمنان بیان کرد: به دلیل اینکه در حال حاضر اولویت دولت بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت مردم است، بازدید از واحدهای صنعتی در راس برنامه‌ریزی‌ها قرار گرفت، اما به زودی تمامی حوزه‌ها مورد بازدید و بررسی قرار می‌گیرد.

کاروانسرای شاه‌عباسی واقع در میدان سعدی در مرکز شهر سمنان در گذشته یکی از املاک سازمان زندان‌های کشور بود و به عنوان زندان سمنان استفاده می‌شد؛ آزادسازی آن از مطالبات ویژه مردم سمنان به شمار می رفت. اکنون زندان سمنان به خارج از شهر منتقل شده و در دومین روز از بهمن ۹۹، آیت الله رئیسی، رئیس وقت قوه قضاییه در سفر به استان سمنان حکم آزادی این کاروانسرا و واگذاری بهره‌برداری آن به شهرداری سمنان را صادر کرد.

۲ روز پس از این سفر، شهرداری سمنان با همفکری کارشناسان میراث فرهنگی اقدامات اولیه تخریب الحاقات و نمایان کردن کاروانسرا از بیرونِ دیوارهای بلند زندان را آغاز کرد و فراهم شدن امکان بازدید مردم از این بنا در عید نوروز وعده داده شد؛ اما به دلیل حاصل نشدن توافق بر سر تخلیه شدن کامل این کاروانسرا توسط اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامین و تربیتی و دادگاه انقلاب مرکز استان، این کاروانسرا همچنان در بند است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر استان سمنان جاده دولت اقتصاد زندان قوه قضاییه شهرداری میراث فرهنگی عید نوروز انقلاب کاروانسرای عباسی سمنان واحدهای صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۴۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان سمنان معتاد متجاهر ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی ظهر یکشنبه در جلسه تکریم و معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان به میزبانی استانداری بیان کرد: با تلاش و کوشش صورت گرفته در حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و زیرمجموعه این معاونت و همراهی با سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط، در سایه همدلی، صمیمیت، وحدت و انسجام، موفقیت‌های بسیاری به دست آمد.

وی افزود: دستیابی به رشد اقتصادی مثبت، احیا واحدهای راکد، کاهش تورم، ایجاد فرصت شغلی برای بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر از محل احیا واحدهای راکد و سایر موارد از جمله دستاوردهای به دست آمده در استان سمنان در دولت سیزدهم تاکنون است.

استاندار سمنان با بیان اینکه در ۱۱ اسفند ماه سال ۱۴۰۲، با اقدامات صورت گرفته و تمهیدات اندیشیده شده توسط ستاد انتخابات استان، انتخابات به بهترین شکل ممکن به انجام رسید، تاکید کرد: استان سمنان بواسطه تدین و دینداری در زمره استان‌های موفق در طرح عفاف و حجاب و رعایت مردم در این حوزه است.

هاشمی با بیان اینکه با اجرای موفق طرح جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح استان، امروز معتاد متجاهر در استان وجود نداشته و زمینه بازگشت به خانواده و اشتغال برخی از این افراد نیز فراهم شد، گفت: درصد باسوادی در استان سمنان از سطح میانگین کشوری بالاتر بوده و این استان به عنوان یک استان دانشگاهی شناخته می‌شود.

به گزارش مهر، در این مراسم فرج الله شوشتری به عنوان معاون استاندار سمنان منصوب و از خدمات احمد ریواده قدردانی شد.

کد خبر 6091120

دیگر خبرها

  • اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است
  • نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال
  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • تعیین تکلیف حسن یزدانی برای المپیک پاریس
  • تعیین تکلیف رینگ شهری یزد بعد از ۲۵ سال