Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  همه ما در طول شبانه‌روز افکار زیادی را در ذهن‌مان نشخوار می‌کنیم. این افکار می‌توانند مثبت یا منفی باشند. با توجه به نوع افکاری که ما در طول روز در سرمان داریم، کیفیت زندگی مان در حال تغییر است پس باید تا می‌توانیم از افکار و رفتار منفی دوری کنیم. در ادامه به هفت تصور رایج، اما به شدت آسیب‌زا که باید هرچه زودتر برای حذف آن‌ها از زندگی‌تان برنامه‌ریزی کنید، اشاره خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید

آنچه قبل از رفتن پیش روانشناس باید بدانید

من بدشانسم
قطعا تا به حال پیش آمده که بعد از یک ناکامی یا شکست، از زمین و زمان ناراحت باشید و تقصیر را گردن بدشانسی خود بیندازید. درست است که قرار گرفتن در زمان و موقعیت مناسب می‌تواند شما را در زندگی جلو بیندازد، اما شانس آن‌قدر که شما فکر می‌کنید در موفقیت‌هایتان دخیل نیست. موفقیت‌ها بر اثر پیگیری‌های مداوم شما حاصل می‌شوند و تصور این که من بدشانسم، فقط مسیر موفقیت‌تان را صعب العبورتر می‌کند.

نمی‌توانم از پسش بربیایم
اغلب ما در موقعیت‌های سخت جا می‌زنیم، چون نمی‌خواهیم درد و رنج مسیر را تحمل کنیم. برای همین است که به دنبال بهانه می‌گردیم و می‌گوییم نمی‌توانم از پس این کار بربیایم، در صورتی‌که می‌توانیم، اما نمی‌خواهیم سختی مسیر را تحمل کنیم. این تصور که من نمی‌توانم، اجازه تلاش را از ما می‌گیرد.

پیامم را نمی‌بیند، من را دوست ندارد
حتما برایتان پیش آمده که به دوست یا رفیق خود پیامی دهید، ولی او جواب شما را دیر بدهد. حتی شاید آنلاین باشد، اما جواب شما را ندهد. این جاست که ذهن بدبین شما خواهد گفت: «او تو را دوست ندارد یا برایش اهمیت نداری که جوابت را نمی‌دهد»، اما شما باید با این واقعیت رو به رو شوید که همیشه افراد در دسترس نیستند و گاهی کار و مشغله فراوان باعث می‌شود در لحظه پاسخ‌گوی شما نباشند. به طور کلی، قضاوت زودهنگام هم یکی از تصورات اشتباه است.

کسی عاشق من نمی‌شود
معمولا این تفکر را کسانی دارند که از یک رابطه عاطفی شکست خورده تازه بیرون آمده‌اند، اما شما باید بپذیرید که دنیا به آخر نرسیده است. با این تفکرات فقط اعتماد به نفس خود را پایین می‎‌آورید. هیچ فردی با گریه کردن، سوگواری برای عشقی که نابود شده و... نمی‌تواند آرامش داشته باشید و شریک زندگی مورد علاقه خود را پیدا کند.

تلاش کردن فایده ندارد
هر انسان موفقی تا به حال چند بار در زندگی شکست خورده است. حتما شما هم بار‌ها این جمله معروف را شنیده‌اید که پیروزی بدون شکست به‌وجود نمی‌آید. پس اگر در کار و هدف خود زمین خورده‌اید، ناامید نشوید و به تلاش کردن ادامه دهید. این تصور که تلاش کردن فایده ندارد، شما را وسوسه خواهد کرد تا پشتکارتان به کمترین میزان ممکن برسد.

چرا باید این اتفاق همیشه برای من بیافتد؟
یکی از پرتکرارترین سوال‌هایی که با انسان همراه است، چرایی اتفاق‌هاست! همیشه به دنبال این سوال نباشید که چرا شما در این موقعیت قرار گرفته‌اید یا چرا اتفاق ناخوشایندی برای شما افتاده است. واقعیت را بپذیرید و برای درست کردن موقعیت تلاش کنید.

از بدنم و ظاهرم متنفرم
شاید اگر این میزان تنفر بعضی از ما از ظاهر، صورت، بدن و اندام‌مان نبود، خیلی از مراکز زیبایی ورشکسته می‌شدند و این‌همه عمل‌های جراحی صورت نمی‌گرفت. بهتر است به جای انجام این‌گونه تغییرات، از بدن خود مراقبت کنید بالطبع بدن‌تان هم از شما مراقبت خواهد کرد. به جای داشتن حس بد از خودتان، ورزش کنید، غذای سالم بخورید، از استرس دوری کنید.

منبع: زندگی سلام 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی های روانشناسی افکار منفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۴۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فان‌دایک: باید در آینه به خودمان نگاه کنیم

کاپیتان لیورپول از شکست برابر اورتون بسیار ناراحت بود و به انتقاد از عملکرد همبازیانش پرداخت.

به گزارش ایسنا، لیورپول در دیدار معوقه از هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر انگلیس یک شکست تلخ و ناامیدکننده را به دست آورد. قرمز پوشان آنفیلد در داربی مرسی‌ساید با دو گل برابر اورتون شکست خوردند تا از کورس قهرمانی عقب بمانند.

به نوشته اسکای اسپورت، ویرژیل فان‌دایک بعد از بازی گفت: از بسیاری جهات احساس ناکامی و ناامیدی داریم. باید به خودمان در آینه نگاه کنیم. این نمایش ناامیدکننده است. شاید بسیاری فکر کنند که همه تلاش خود را کرده‌اند اما این تیم باید به خود نگاه کند.

او ادامه داد: آیا به دنبال قهرمانی در لیگ جزیره‌اید؟ با این نمایش به هیچ وجه نمی‌توان قهرمان شد. اگر چنین شانس‌هایی به حریف بدهید و از فرصت‌های خود استفاده نکنید بدون شک شانس قهرمانی ندارید. بازی سختی بود و باید برای پیروزی در آن بسیار بهتر از این ظاهر می‌شدیم. باید برابر تیم‌هایی که برای سقوط‌نکردن می‌جنگند بسیار بهتر از این ظاهر شد. نیاز به تمرکز بیشتری داریم.

فان‌دایک در پایان گفت: در پایان باید بگویم که اصلا خوب بازی نکردیم. قبول این شکست سخت است. چنین بازی‌هایی همیشه مثل جنگ‌اند. به نظرم در بازی امشب خوب نبودیم و باید برای دیدار شنبه خودمان را آماده کنیم. اگر مثل دیدار امشب برابر اورتون بازی کنیم هیچ شانسی برای قهرمانی نداریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توضیح مدیر تراکتور در مورد کامنت جنجالی!
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • کلهر: در صورت حضور بیرانوند نتیجه بازی با آلومینیوم برعکس می‌شد/ اوسمار تصور می کرد بازی تمام شده است
  • میرزازاد: فصل تلخی را پشت سر می‌گذاریم
  • روزی به نام تلفن!/الو... صدا میاد؟
  • تو زیبایی
  • کشفی تازه و متفاوت از تصور پیشین درباره مرز میان مرگ و زندگی
  • فان‌دایک: باید در آینه به خودمان نگاه کنیم
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • روزی به نام تلفن!