Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@12:42:14 GMT

تخلف فدراسیون فوتبال در ماجرای سفر به بحرین

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۵۰۴۳

تخلف فدراسیون فوتبال در ماجرای سفر به بحرین

فدراسیون فوتبال در یکی از سفرهای تیم ملی، ۱۲ نفر را مازاد بر لیست شورای برون مرزی اعزام کرده است که این اقدام تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، سفرهای انجام شده در فدراسیون فوتبال مدتی است که به عنوان یکی از مباحث اصلی در این فدراسیون مطرح است. به عنوان مثال در سفر به لیتوانی در جام جهانی فوتسال افراد اضافه‌ای در کنار عزیزی خادم دیده می‌شدند تا جایی که علیرضا خسروی، دبیر شورای برون مرزی وقتی در گفت‌وگویی رادیویی در این باره مورد سؤال قرار گرفت اعلام کرد که این موضوع را از فدراسیون پیگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرا از این قرار است که فدراسیون فوتبال یا هر فدراسیون و تیم ورزشی که راهی مسابقات یا حتی اردوی تدارکاتی می‌شود، باید از شورای برون مرزی مجوز بگیرد. در این مجوز تعداد نفرات به تفکیک مشخص می‌شود و هر فدراسیون یا تیمی که مازاد بر مجوز اقدام به اعزام نفرات کند، باید پاسخگوی نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور باشد. در این مورد حتی سابقه داشته فردی که بدون مجوز چنین کاری را انجام داده به انفصال از خدمت محکوم شده است.

این در شرایطی است  که فدراسیون فوتبال در سفر به بحرین (خرداد ماه سال جاری در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲) اقدام به اعزام ۱۲ مسافر مازاد بر مجوز شورای برون مرزی کرده است.

بیشتر بخوانید:

تداوم شائبه همکاری عزیزی خادم با جادوگران/ در فدراسیون فوتبال چه می‌گذرد؟

طبق مجوزی که شورای برون مرزی در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ صادر کرده و این نامه به امضای علیرضا خسروی، دبیر شورای برون مرزی رسیده، فدراسیون فوتبال برای اعزام تیم ملی به بحرین برای ۴۷ نفر مجوز داشته است. طبق این نامه، بنا به درخواست فدراسیون فوتبال در جلسه مورخ ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ شورای برون مرزی، برای اعزام ۴۷ نفر به بحرین مجوز صادر شد که این تعداد شامل ۲۵ ورزشکار، ۷ عضو کادرفنی، یک سرپرست، یک نماینده وزارت، ۳ عضو کادر پزشکی، ۲ ماساژور، ۳ عضو تدارکات، یک مترجم، یک خبرنگار و همچنین رئیس دپارتمان تیم‌های ملی، مسئول روابط بین‌الملل و رئیس فدراسیون فوتبال بود. با این حال طبق اسناد موجود ۵۹ نفر که ۱۲ نفر مازاد بر مجوز شورای برون مرزی است، راهی بحرین شده‌اند.

کادرفنی تیم ملی با توجه به فشردگی مسابقات که ۴ دیدار پیاپی به صورت متمرکز در بحرین برگزار می‌شد، ترجیح داد ۲۹ بازیکن در اردو داشته باشد که در صورت مصدومیت یا ابتلا به کرونای بازیکنان، بتواند نفرات دیگری را جایگزین کند. یعنی فدراسیون فوتبال ۴ بازیکن را مازاد بر مجوز شورای برون مرزی به بحرین اعزام کرد که می‌توان گفت اعزام این نفرات توجیه داشته و برای موفقیت تیم ملی لازم بوده است. با این حال ۸ اعزام مازاد دیگر، قابل بررسی است که یک نفر از آنها نماینده وزارت بوده، یک ماساژور مازاد بر مجوز راهی بحرین شده، ۳ خبرنگار یا عضو تیم رسانه‌ای بدون مجوز تیم ملی را همراهی کرده‌اند و حمیدرضا مهرعلی، نایب رئیس فدراسیون فوتبال به همراه مشاور رئیس و یک آشپز هم در بحرین کنار تیم ملی حضور داشتند.

حال سؤال این است که اگر فدراسیون می‌خواسته این افراد را ببرد و حضورشان در کنار تیم ملی لازم بوده چرا از طریق قانونی و شورای برون مرزی اقدام نکرده و ترجیح داده قانون را  زیر پا بگذارد؟ چرا فدراسیون که با شعار قانونمندی روی کار آمده، قانون‌گریزی را ترجیح داده است؟ فدراسیون فوتبال چرا تصمیم گرفت نایب رئیس فدراسیون را به بحرین ببرد آن هم در حالی که عزیزی خادم در ایران نبود و فدراسیون عملاً بدون رئیس و نایب رئیس اول به کارش ادامه می‌داد؟

اسناد مربوط به این تخلف موجود است و این خبرگزاری آمادگی این را دارد که توضیحات فدراسیون فوتبال را در این زمینه منتشر کند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان فوتبال شهاب الدین عزیزی خادم تیم ملی فدراسیون فوتبال ایران بحرین فدراسیون فوتبال شورای برون مرزی مازاد بر مجوز تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۵۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند

نوربخش گفت: یکی از مهم ترین اتفاقاتی که سال گذشته توسط رئیس جمهور رخ داد تدوین، تصویب و ابلاغ «سند موسیقی» بود. اصل اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران موسیقی صاحب یک سند شده، خود به تنهایی اتفاق بزرگی است. به عنوان مثال در همین مساله کنسرت سال گذشته شهر اصفهان علیرضا قربانی که موجب لغو کنسرت این خواننده شد، اگر ماجرای تدوین و ابلاغ سند موسیقی نبود قطعا ما نمی‌توانستیم موفق به از سرگیری کنسرت‌های این هنرمند در اصفهان شویم. چون در این مسیر هیچ مقامی در هیج جای کشور نمی‌تواند مجوز صادر شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نادیده بگیرد.

وی افزود: درواقع آنچه در سند موسیقی روی آن تاکید شده، مبتنی بر چنین الزامی است که هیچ نهادی غیر از شورای عالی امنیت ملی، نمی‌تواند کنسرت هر چهره شناخته شده یا کمتر شناخته‌ای در عرصه موسیقی را که مجوز برگزاری اجرای خود را از مراجع رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کرده باشد، لغو کند. در این چارچوب تنها مرجعی که بر اساس قانون می‌تواند روی لغو یک اجرای زنده موسیقایی اقدامات لازم به عمل آورد، شورای عالی امنیت ملی آن هم با «ذکر دلیل» است و گرنه هیچ نهاد یا دستگاه دیگری نمی‎تواند کنسرت دارای مجوز وزارت ارشاد را متوقف کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال
  • فیلیمو هم سریال «حشاشین» را به ساترا حذف کرد
  • کمیته فنی شورای ترافیک دیلم بر نقاط حادثه خیز نظارت کند
  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران