Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به احیا ۸۳۰ واحد راکد، گفت: تعداد واحدهای راکد کشور نسبت به ابتدای سال کاهش ۱۰ درصدی داشته است.

علی رسولیان، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در دیدار با حجت الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان اظهار کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نسبت به تامین و ایجاد زیرساخت‌ها متقاضیان صنعتگر همچون زمین، آب، گاز و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اقدام می‌کند.

وی بیان کرد: کاهش بوروکراسی اداری یکی از مزیت‌های ایجاد و تامین زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی توسط این سازمان است.

 رسولیان با اشاره به محدودیت‌های مالی، تصریح کرد: اما خود را موظف می‌دانیم که زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی را تامین کنیم.

 وی با بیان اینکه ائمه جمعه و نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌های کشور در دیدارها پیگیر  مسائل مرتبط با واحدهای راکد و بحث احیا این واحدها هستند، افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اقدام به پایش صنایع مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی کشور کرد و واحدهای صنعتی غیرفعال در ۶۰ مورد عارضه یابی شده‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه واحدهای راکد نسبت به ابتدای سال،۱۰ درصد کاهش پیدا کرده ادامه داد: امسال ۸۳۰ واحد راکد احیا و به چرخه تولید برگشت، خوشبختانه تعداد واحدهای راکد در کشور در حال کاهش است.

  رسولیان با ارائه آمار و اطلاعات شهرک‌ها و نواحی صنعتی موجود در کشور اضافه کرد: ۹۵۰ هزار شغل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور ایجاد شده است.

 مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران یادآور شد: ۲۵ خدمت حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور حمایت از نخبگان در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و توسعه صنعت انجام می‌شود.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نسبت به تامین و ایجاد زیرساخت‌ها متقاضیان صنعتگر همچون زمین، آب، گاز و ... در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اقدام می‌کند گفت: کاهش بوروکراسی اداری یکی از اولویت های ما در سال جاری است.

وی با اشاره به محدودیت در منابع اعتباری ادامه داد: با محدودیت‌های مالی جدی مواجه هستیم اما خود را موظف می‌دانیم که زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی را تامین کنیم.

رسولیان با بیان اینکه ائمه جمعه و نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌های کشور در دیدارها پیگیر  مسائل مرتبط با واحدهای راکد و بحث احیا این واحدها هستند گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اقدام به پایش صنایع مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی کشور کرد و واحدهای صنعتی غیرفعال در ۶۰ مورد عارضه یابی شده‌اند.
 

معاون وزیر و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران همچنین در دیدار با سید محمد رضا هاشمی ، استاندار سمنان گفت: استان سمنان به عنوان استان سر ریز صنایع استان‌ تهران محسوب می شود و لذا هیچ محدودیتی برای توسعه شهرکهای صنعتی استان سمنان نداریم

وی با بیان اینکه باید برای تامین آب مورد نیاز صنایع تولیدی استان سمنان‌ ، فکر اساسی بشود اظهار کرد: آمادگی داریم تا برای تامین آب صنایع استان ، از محل تصفیه پسآب، مشارکت نماییم. همچنین برای تامین برق مورد نیاز واحدهای صنعتی استان ، آمادگی داریم تا به میزان ۴۰ درصد با امضای تفاهم‌نامه، مشارکت کنیم.

معاون وزیر صمت گفت: تجربه نشان داده است که احیاء ۴۲ درصد از واحدهای تملک شده توسط سرمایه گذاران‌جدید شکل گرفته است و این به آن‌ معناست که ما باید بدنبال سرمایه گذاران جدید در این حوزه باشیم‌.

وی افزود: باید تلاش نماییم تا از وجود شرکت های دانش بنیان درجهت توسعه و رشد واحدهای صنعتی استان و کشور بهره مند شویم. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شهرک صنعتی سمنان شرکت شهرک های صنعتی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران سازمان صنایع کوچک و شهرک شهرک ها و نواحی صنعتی صنعتی ایران واحدهای صنعتی واحدهای راکد برای تامین زیرساخت ها معاون وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۵۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی

عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم تلاش همگانی برای تحقق شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی برای امسال تمهید شده که احیای واحد‌های راکد از جمله مهمترین آنها بوده و در این راستا از ظرفیت تسهیلات بانکی بیش از پیش بهره خواهیم برد.

وی افزود: سیستم بانکی تحرک اصلی تحقق این مهم بوده و لازم است بخشی از تسهیلات بانک‌ها برای احیای واحد‌های راکد متمرکز شود.

سرتیپی اضافه کرد: احیای واحد‌های راکد از جمله برنامه‌های مستمر صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی طبق منویات دولت سیزدهم به شمار می‌رود و امسال نیز با قدرت این امر را دنبال می‌کنیم.

وی بر جذب سرمایه‌گذار در آذربایجان‌غربی تاکید کرد و ادامه داد: این امر از مهمترین مباحثی است که در تحقق شعار سال نقش بسزایی دارد و باید اهتمام ویژه‌ای بر آن داشته باشیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ملاک تایید ثبت سفارش واحد‌های تولیدی، پیش‌بینی آمار تولید واحد‌ها و درج آنها در سامانه جامع تجارت است، اظهار کرد: اولویت تخصیص ارز برای واحد‌هایی است که محصولات تولیدی آنان صادرات محور باشد.

سرتیپی گفت: زمین در شهرک‌های صنعتی باید به سرمایه‌گذاران واقعی تعلق گیرد و پایش مستمر شود.

وی بر تقویت کلینیک عارضه یابی صنایع در آذربایجان‌غربی تاکید کرد و افزود: این امر برای احصای صحیح مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی و ارائه راهکار‌های عملی برای رفع موانع تولید واحد‌ها مورد تاکید است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • بازگشت ۴۴۹ طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲