Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@04:55:57 GMT

معادن طلا و مس در قم شناسایی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۵۱۶۵

معادن طلا و مس در قم شناسایی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست امروز و در گفت و گو با خبرنگاران، با تبریک هفته وحدت و هفته تربیت بدنی بیان کرد: بازدیدهای امروز از برخی واحدهای تولیدی در ادامه برنامه سه شنبه های اقتصادی و تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای بررسی مسائل و مشکلات این واحدها انجام شد.

وی با اشاره به بازدید امروز خود از معدن منگنز ونارچ اظهار کرد: این واحد، بزرگ ترین واحد معدن منگنز در ایران  و بلکه خاورمیانه و دارای ظرفیتی بسیار مناسب است که باید به کار گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم سپس به برنامه های موجود برای احیای واحدهای معدنی و استفاده حداکثری از ظرفیت آن ها توجه داد و گفت: برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان، برنامه هایی در بخش معدن قم در دست اقدام است که از آن جمله می توان به طرح توسعه معدن منگنز ونارچ و همچنین فرآوری محصولات آن در دیگر شهرک های صنعتی استان اشاره کرد.

وی با بیان این که ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل زنجیره تولید معدن منگنز ونارچ مصوب شده است خاطر نشان کرد: این تسهیلات در سطح ملی پیگیری می شود، بویژه آن که معدن منگنز می تواند پشتیبانی خوبی از صنعت فولاد هم داشته باشد.

سرمست با تقدیر از مدیریت معدن منگنز ونارچ برای توجه به امور فرهنگی، ورزشی، رفاهی و همچنین ایمنی کارگران این معدن یادآور شد: خوشبختانه توفیقات خوبی در زمینه ورزش کارگری در بین کارگران این معدن به دست آمده که از آن جمله می توان به قهرمانی تیم تنیس روی میز این واحد معدنی در مسابقات جهانی اخیر کارگری اشاره کرد.

وی اضافه کرد: البته مسائل رفاهی و ایمنی کارگران معادن قم همچنان باید مورد توجه مسئولان و دست اندرکاران باشد.

استاندار قم گفت: شناسایی معادنی مانند طلا، مس و آهن در دستور کار مدیریت استان قرار دارد تا با تحقق این شناسایی ها، رونق بیشتری در فعالیت معادن استان دیده شود.

انتهای پیام/۷۸۰۲۸

منبع: فارس

کلیدواژه: مس قم آهن طلا منگنز ونارچ معدن منگنز ونارچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۵۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش معادن شهرستان تفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مهدی زارع خورمیزی، گفت: کارشناسان به صورت منظم کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطار‌های لازم به متولیان معادن ارائه می‌دهند. 
مهدی زارع خورمیزی افزود: فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود. 
وی با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست است، ادامه داد: متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد