Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@17:02:44 GMT

همایش وحدت در زاهدان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۵۷۲۵

همایش وحدت در زاهدان برگزار شد

همایش وحدت در نخستین روز از هفته وحدت با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان، امام جمعه‌ مسجد مکی اهل‌سنت زاهدان، معاون سیاسی اجتماعی استاندار، فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور و سران طوایف استان در تالار امام رضا (ع) زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  آیت الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در همایش بزرگداشت هفته وحدت که پیش از ظهر امروز در سالن امام رضا(ع) دانشگاه سیستان بلوچستان برگزار شد، با گرامیداشت ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) بیان کرد: خداوند جامعه و امت اسلامی را واحده خوانده و متحد خواسته و از هر امری که زمینه خدشه دار شدن وحدت اسلامی را ایجاد می کند، نهی فرموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: منشا و اساس این وحدت رحمت است، رحمت، مودت، دوستی و محبت اگر در میان آحاد جامعه باشد و فضای محبت و صمیمیت حاکم باشد، وحدت خواهد داشت، خداوند ارحم الراحمین است و پیامبر (ص) را رحمت للعالمین معرفی کرده، اگر پروردگار، جهان و انسان را آفرید و پیامبران را برای هدایت جامعه مبعوث فرمود و کتاب آسمانی را نازل کرد، از سر رحمت او برای خلق است.
 
امام جمعه مردم زاهدان اضافه کرد: اگر پیامبر اکرم (ص) در طول عمرشان تلاش مجدانه کردند و زحمات زیادی را برای هدایت مردم و ارتقای سطح علم و فرهنگ مردم و رشد جامعه اسلامی، توسعه اخلاق و معنویت و کمک کردن به از بین رفتن آسیب ها و مشکلات این جامعه انجام دادند، از روی رحمت و دلسوزی بود.
 
وی گفت: اگر ائمه هدی (ع) و اولیای دین همواره بر هماهنگی، همکاری و تعامل آحاد جامعه اسلامی، علی الرغم همه اختلافات مذهبی و دیدگاهی تاکید می کردند و سیره و روش خود آن ها بوده که از همه زندگی می گذشتند و زندگی شان را در راه تحکیم وحدت جامعه اسلامی صرف کرده اند، از سر رحمت و دلسوزی برای مردم مسلمان است.
 
محامی اظهار کرد: امروز هم اگر ما به دنبال وحدت امت اسلامی و تحکیم وحدت در جامعه اسلامی هستیم، باید تلاش کنیم که رحمت، مودت، محبت و دوستی بین آحاد مسلمانان گسترش و تقویت پیدا کند، فضای حاکم بر جامعه اسلامی دوستی و مودت باشد، اگر دوستی و هم دلی بود، دست ها را در دست هم خواهیم گذاشت و با یکدیگر همکاری خواهیم کرد و آن اتحاد گسترش پیدا می کند و تقویت می شود.

محامی گفت: رشد علمی، اخلاقی و تعالی معنوی و آسایش مردم و عمران و آبادانی کشور اسلامی هدف رسالت پیامبر اکرم (ص) بود که باید برای تحقق این اهداف دست در دست هم دهیم و از همه امکانات برای رشد علمی و ارتقای معنوی و اخلاقی و توسعه، عمران و آبادی استان تلاش کنیم.
 
وی اظهار کرد: در سیستان و بلوچستان در برخی عرصه ها دست پیش داریم، در وحدت و اتحاد استان به عنوان پایتخت وحدت جمهوری اسلامی ایران نام گرفته، مردم خوب، معادن و ظرفیت های اقتصادی، آداب و رسوم و نقاط قوت فراوانی که در فرهنگ مردم این مرز و بوم وجود دارد، نقطه قوت این خطه است.
 
امام جمعه زاهدان افزود: شاهد برخی محرومیت ها، بازماندگی از تحصیل فرزندانمان، آسیب های اخلاقی و اجتماعی در جامعه و نقاط ضعف در آداب و رسوم و فرهنگ نیز هستیم، بنابراین باید در جهت تقویت نقاط قوت و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود و رفع نواقص، آسیب های اجتماعی و اخلاقی، عقب ماندگی ها و محرومیت ها تلاش کنیم.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان نیز ضمن گرامیداشت هفته وحدت، بیان کرد: قرآن و سیره رسول اکرم (ص) بزرگترین محور وحدت و راهنمای مسلمانان بوده و بالاترین تعلیم، تعلیم قرآن عظیم الاشان است که از هر تحریفی محفوظ بوده و خواهد ماند.
 
وی ادامه داد: مسلمانان بیدار باشند که اگر پیامبر (ص) در میان ما نیست، قرآن و سیره ایشان در دسترس ماست که تاسی از آن دنیا و آخرت مان را آباد می کند و از توطئه دشمنان محفوظ می مانیم.
 
اسماعیل زهی با اشاره به دعوت خداوند به پرهیزگاری گفت: باید از گناه، شرک، کفر، فساد، معصیت و نافرمانی ها و حرام و شبه حرام پرهیز کنیم، وقتی مسلمانان در مسیر تقوا قرار بگیرند از تمام توطئه و نقشه شوم دشمنان محفوظ می مانند.
 
وی اظهار کرد: طبق فرموده قرآن همه به ریسمان خداوند که همان قرآن و دین اسلام است چنگ زنید و از تفرقه دوری کنید، تا زمانی که وحدت حاصل نشود، با مشکل مواجه می شوید، زمانی می توانید عزت کسب کنید که وحدت داشته باشید.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان اضافه کرد: وحدت و انسجام مایه سعادت و پیروزی بوده و تفرقه و اختلاف مایه شکست و بد بختی است، بزرگترین ملت ها وقتی دچار تفرقه شدند، شکست خوردند.
 
وی با بیان این که مهم است که وحدت داشته باشیم، به یکدیگر و مقدسات هم احترام بگذاریم، مذاهب اسلامی نسبت به هم محبت کنند، خاطرنشان کرد اجرای عدالت از مهم ترین پایه های وحدت است، باید حتی از عدالت جلوتر برویم و نسبت به یکدیگر احسان کنیم و ایثار داشته باشیم، این مهم سبب همدلی و همبستگی می شود، وحدت هزینه می خواهد و همه ما باید آن را پرداخت کنیم، بنابراین مسلمانان باید مدافع همدیگر باشند.

اسماعیل زهی گفت: انتظار می رود امت اسلامی با قوت مسیرش را ادامه دهد و انسجام و اتحاد حفظ و امر به معروف و نهی از منکر انجام شود تا فساد و گناه جامعه را فرا نگیرد، متاسفانه امروز در جامعه اسلامی شاهد ناهنجاری، فساد و نزاع و استفاده از مشروبات الکی و مواد مخدر و تضییع حقوق مردم هستیم.

وی با بیان این که تفرقه افکنی در روز قیامت وجهه سیاه محسوب می شود، اظهار کرد: آنچه دشمنان هدف قرار داده اند، اتحاد مسلمان است، آن ها با برنامه های بسیار پیچیده این انسجام را هدف گرفته اند و تلاش می کنند تا مسلمانان همدیگر و حتی مساجد یکدیگر را هدف قرار دهند که تفرقه خطر بزرگی برای جهان اسلام محسوب می شود، طبق تاکید مقام معظم رهبری دشمن شناسی اهمیت زیادی دارد.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان با بیان این که خداوند توفیق دهد تا مسلمانان با هم دیگر متحد و منسجم باشند، تاکید کرد: بنابراین وحدت مسلمانان بهترین استراتژی اسلامی در برابر دشمنان است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: همایش وحدت جامعه اسلامی امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۵۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند

امام جمعه شهرستان خوی گفت: در گره‌گشایی مردم و کاهش مشکلات جامعه پیشتاز باشید و در تصمیماتتان الگویتان امام علی(ع) باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در گرامیداشت روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا خطاب به اعضای شوراها اظهار کرد: منتخبان مردم در مدیریت شهری و روستاها باید امانت‌دار مردم و بیت‌المال باشند.

وی افزود: مسئولیت خطیری که بر عهده دارید، در راستای حل مشکلات مردم و جامعه به‌کارگیری کنید.

امام جمعه شهرستان خوی گفت: اعضا شوراهای شهر باید به فکر شهروندان بوده باشند و از هرگونه فعالیت در راستای مطامع شخصی بپرهیزند.

قاسم‌خانی خطاب به شوراها ادامه داد: در گره‌گشایی از مردم و کاهش مشکلات جامعه پیشتاز باشید و در تصمیماتتان الگویتان امام علی (ع) باشد.

کد خبر 748412

دیگر خبرها

  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد