Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رزن گفت:به دلیل کمبود بارندگی ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی رزن قابل برداشت نبود.

محمود فتحی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سطح زیر کشت محصولات در سال زراعی ۹۹- ۱۴۰۰ افزود: سطح زیر کشت گندم دیم در دو شهرستان رزن و درگزین ۸۵ هزار هکتار وگندم آبی ۱۳ هزار و ۴۰۰ هکتار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کمبود بارندگی‌های امسال بیان کرد: ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی قابل برداشت نبوده است، ۴۰۰ تا ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم برداشت شده و درکل تولید گندم در هر دو شهرستان حدود ۸۰ هزار تن بوده است.

فتحی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۸۰ هزار تن گندم در شهرستان رزن تولید شد که گندم تحویلی کشاورزان به مراکز خرید، ۵۰ هزار تن بوده است.

وی از کشت محصولات پاییزه نیز خبرداد و گفت: کشت محصولات پاییزه از جمله گندم دیم و جو آبی و دیم از ۱۰ مهر شروع شده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود:تا کنون از ۱۰۷ هزار هکتار زیر کشت غلات،۴۴ هزار هکتار کشت شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رزن خاطر نشان کرد:در خصوص تامین نهاده‌ها مشکلی نداریم و ۷۰ الی ۸۰ درصد  کودشیمیایی مورد نیاز تامین شده و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

فتحی با بیان اینکه محصول شاخص شهرستان رزن رازیانه است ادامه داد:امسال تقریبا ۵۰۰ هکتار افزایش سطح زیر کشت رازیانه داشتیم و ۳۰۰ هکتار رازیانه برداشت شد و حدودا ۸ هزار تن تولید رازیانه را داشتیم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رزن افزود:سیب زمینی در حال برداشت است و سطح زیر کشت این محصول بین ۴۰ تا ۵۰ هکتار است و پیش بینی می‌شود نزدیک به ۲۵۰ هزار تن براشت سیب زمینی داشته باشیم.

فتحی همچنین خاطر نشان کرد: ۲۴۵ هکتار کلزا در هر دو شهرستان رزن و درگزین کشت شده است.

وی از طرح جهش تولید نیز خبر داد و گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) حامی طرح جهش تولید بوده و در گندم حدود ۱۳ هزار هکتار در شهرستان رزن و ۵ هزار و ۵۷۸ هکتار در شهرستان درگزین میزان سطح اجرا بود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رزن به تولید محصولات باغی نیز اشاره کرد و گفت: برداشت محصولات پاییزه از اواسط تابستان شروع شده است،در این بین سطح باغات سیب در شهرستان‌های رزن و درگزین  ۸۰۰ هکتار است و پیش بینی می‌شود ۲۸ هزار تن سیب برداشت شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کاهش بارندگی استانی شهرستانها سطح زیر کشت هزار هکتار ۵۰۰ هکتار هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۵۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل بخشعلی اصغری اظهار کرد: متوسط عملکرد سیر به‌صورت تناژ در هر هکتار ۳۰ تن است که انتظار می‌رود بیش از ۳۰ هزار تن محصول سیر از مزار کشاورزی پارس‌آباد برداشت شود.
وی افزود: سطح زیر کشت پیش‌بینی‌شده ۹۰۰ هکتار بود که یک هزار ۲۰۰ هکتار کشت شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: از کاشت تا برداشت محصول سیر تحت پایش و نظارت مدیریت جهاد کشاورزی است که با توصیه‌های فنی لازم اعم از تغذیه، واپایش عوامل گیاهی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد نظارت می‌شود.
وی تصریح کرد: تمام کودهای موردنیاز توسط جهاد کشاورزی به‌صورت یارانه‌دار در بین سیر کاران به قیمت دولتی توزیع می‌شود.
اصغری گفت: کاشت و داشت و برداشت به‌صورت ماشینی و نیمه ماشینی صورت می‌گیرد که مجوز و نامه صادراتی سیر توسط مدیریت جهاد کشاورزی داده می‌شود که صادرات بیشتر از طریق گمرک به کشورهای خارجی روسیه، آذربایجان و... به شهرستان‌های هم‌جوار چون گرگان و میادین تره‌بارهای شهرهای داخلی صادرمی شود .
وی اشاره‌ای به کشت دوم محصولات در شهرستان پارس‌آباد اشاره کرد و گفت: فعلاً برای کشت دوم از نظر مدیریت جهاد کشاورزی پارس‌آباد در حال رایزنی و برنامه‌ریزی است که تصمیم قطعی هنوز گرفته نشده است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت ۸۸۱ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی