Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس محیط زیست طالقان از افزایش تلفات طاعون نشخوار کنندگان کوچک در این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازطالقان،  محسن فلاح نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت  تلفات طاعون نشخوار کنندگان کوچک در شهرستان طالقان اظهار داشت: از ساعات اولیه این اتفاق اداره کل محیط زیست و دیگر دستگاه‌های متولی از جمله دام پزشکی برای پیشگیری از افزایش تلفات در ارتفاعات حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون 22 راس کل و بز در طالقان بر اثر ابتلا به طاعون نشخوار کنندگان کوچک تلف شده است.

رئیس محیط زیست طالقان با بیان اینکه برای پیشگیری از تلفات این حیوانات با همکاری منابع طبیعی و دامپزشکی و اقداماتی از جمله واکسیناسیون و ضدعفونی کانون آلودگی انجام شده است، بیان کرد: دام‌های اهلی شهرستان طالقان با همت دامپزشکی واکسینه شده است و اقدامات لازم برای شیوع تلفات انجام شده است.

بیماری طاعون نشخوارکنندگان قابلیت سرایت به انسان را ندارد"طاعون" ‌به مازندران رسید/ 7 راس "کل و بز وحشی"‌ در منطقه دلیر چالوس تلف شدندطاعون نشخوارکنندگان به مازندران رسید/کشف لاشه 7 کل و بز در چالوس

لازم به یادآوری‌است که به تائید کارشناسان این بیماری قابلیت سرایت به انسان نداشته و در این زمینه خطری سلامت جامعه را تهدید نمی‌کند.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کل و بز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۵۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، آقای خبیر ۱۲ سال است که پرندگان را از بازار پرنده فروشان در شیراز خریداری می کند و به محیط زیستشان باز می‌گرداند.

او معتقد است پرنده نباید در قفس باشد آنها را به جای دور از دسترس انسان‌ها می‌برد و آزاد می‌کند.
این دوستدار محیط زیست می‌گوید: سال‌هاست با طبیعت مانوس است و آزاد کردن پرندگان نشانه دوستی و مهربانی او به طبیعت است.
آقای خبیر علاقه و احترامش به محیط زیست را به فرزندانش هم آموخته است، پسر او گاهی با پدر همراه می‌شود و آنها علاوه بر آزادی پرندگان با جمع آوری زباله‌ها، دامن طبیعت را پاک می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • دریای خزر عقب‌نشینی کرد
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • نشست شورا‌های محیط زیست در زاهدان