Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – هفته وحدت در قشم با تاکید امامان جمعه شیعه و اهل سنت قشم در زمینه تقویت وحدت در مسجد جامع اهل سنت شهر قشم برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قشم ، حجت‌الاسلام غلارمضا حاجبی امام جمعه قشم در آیین هفته وحدت  که در مسجد جامع اهل سنت شهر قشم برگزار شد، اظهار داشت: همه آنان که دل در گرو اسلامی واقعی دارند به ویژه علمای راستین شیعه و اهل سنت، تقویت و ترویج وحدت در جامعه اسلامی را یک امر حقیقی و یک ضرورت منطقی می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تجلیل از شخصیت حضرت محمد (ص)، ایشان را نعمتی بزرگ برای جامعه بشریت برشمرد و افزود: وحدت و همدلی در جامعه اسلامی مهمترین زیربنای موفقیت‌هاست و اندیشه‌های پیامبر اعظم (ص) پایه‌گذار وحدت در میان امت اسلامی است.

امام جمعه شهرستان قشم، امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب و تشکیل نظام جمهوری اسلامی در کشورمان، دفاع از مسلمانان جهان را بدون نگاه به مذهب آنان در دستور کار مسئولان قرار داد و با اعلام سالروز میلاد خجسته پیامبر رحمت (ص)، به عنوان هفته وحدت بر لزوم همدلی مسلمانان تاکید کرد.

وی وحدت حاکم در میان مسلمانان ایران به ویژه بین علما و مردم شیعه و اهل سنت قشم را مثال‌زدنی عنوان کرد و گفت: برای حفظ این موقعیت ارزشمند باید با هرگونه حرکت تفرقه‌انگیز و وحدت شکن برخورد کرد و سستی و سهل انگاری در این امر پذیرفتنی نیست.

 دشمنان از وحدت امت اسلامی هراس دارند 

امام جمعه اهل سنت قشم هم در این آیین گفت: استکبار جهانی از وحدت، همدلی و صف واحد رو به رشد امت اسلامی و از اقتدار ناشی از وحدت شیعه و اهل سنت، هراس دارند.

شیخ عبدالرحیم خطیبی اظهار داشت: حوادث اخیر افغانستان و به خاک و خون کشیده شدن برادران شیعه در مسجدی که مکان عبادت است، توطئه‌ای است از سوی دشمنان که با هدف ایجاد تفرقه شکل گرفته است.

وی با اعلام اینکه دشمن در هر فرصتی برای ایجاد اختلاف بین شیعه و اهل سنت استفاده می‌کند، افزود: سال گذشته نیز در همین ایام استکبار جهانی و عواملش با توهین به مقام و شخصیت پیامبر اکرم (ص) نقشه تضعیف جامعه اسلامی را دنبال کردند.

امام جمعه اهل سنت قشم، حضرت محمد (ص) را پیامبر رحمت خواند و تصریح کرد: لازم است همه مسلمانان با سیره مهربان آن حضرت تجدید میثاق کنند و از توطئه‌های دشمنان اسلام علیه پیامبر بزرگوار اسلام پرده بردارند.

 وحدت رمز پیروزی انقلاب ایران بود 

فرماندار شهرستان قشم نیز در این آیین با شادباش هفته با برکت وحدت و میلاد سراسر نور حضرت محمد (ص) گفت: امام خمینی (ره)  وحدت را رمز پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد به طوری که این مسئله به راهبرد اساسی جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

علیرضا نصری اظهار داشت: امروز وحدت میان علمای با بصیرت شیعه و اهل سنت و نیز در میان همه مسئولان متعهد و مردم جزیره قشم قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: آنچه امروز در میان مردمان شیعه و اهل سنت ایران اسلامی در بخش وحدت و همدلی دیده می‌شود، همان خواست پیامبر رحمت (ص) برای جامعه بشریت است که محقق شده است.

 وجود پیامبر (ص) افتخار برای بشریت است 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قشم هم در این آیین، گفت: وجود پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) افتخاری بزرگ برای نه تنها مسلمانان که برای جامعه بشریت محسوب می‌شود.

سرهنگ پاسدار حجت امیری‌کیا، اظهار داشت: برای مسلمانان زیبنده نیست با داشتن شخصیت بی‌نظیری همچون حضرت محمد (ص) که همه وجودش برای تعالی انسان‌ها از مسیر وحدت می‌تپید، امروز جامعه اسلامی به جای تبدیل شدن به یک امت واحده با سیاست جهانخواران هر روز با یکدیگر در جنگ باشند.

وی، اسلام را خطری بزرگ برای دشمنان برشمرد و افزود: ما مسلمانان برای رسیدن به آبادانی و سعادت بشر باید با افزایش بصیرت و تقویت وحدت همت خود را برای برملا کردن نقشه شوم دشمنان اسلام تلاش کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم، وحدت را رمز عزت، اقتدار و امنیت نظام دانست  و نقش با بصیرت علمای اهل سنت و شیعه در ایجاد وحدت و همدلی در ایران اسلامی به ویژه در استان هرمزگان را بسیار مهم توصیف کرد.

امام جمعه موقت سنندج: حاج قاسم سلیمانی نماد وحدت بین شیعه و سنی استرئیسی: پیامبر و اهل‌بیت(ع) محور و رمز وحدت امت اسلامی هستند/نظام سلطه می‌خواهد مسئله فلسطین را به حاشیه ببردنماینده ولی فقیه در خراسان شمالی: وحدت شیعه و سنی اعتقادی است

شایان ذکر است؛ آیین بزرگداشت هفته وحدت با حضور امامان جمعه شیعه و اهل سنت، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فرماندار این شهرستان، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران ادارات و نهادها، علمای شیعه و اهل سنت و جمع کثیری از مردم جزیره قشم در مسجد جامع اهل سنت این شهر برگزار شد.

انتهای پیام/7558/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شیعه و اهل سنت جامعه اسلامی اهل سنت قشم امت اسلامی حضرت محمد امام جمعه هفته وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۵۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سهم ایران از بازارهای جهانی با تقویت صادرات سفال

وزیر کشور گفت: تقویت صادرات سفال از همدان منجر به افزایش سهم ما بازارهای جهانی می‌شود.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077068 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • افزایش سهم ایران از بازارهای جهانی با تقویت صادرات سفال
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد